G30:n th400 vaihto 4L80e/th700/muu ... kannattaako kulutuksen kannalta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Nupa, 3.10.2019.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tää kitti on kohtuu hintainen mutta raakile ja joutuu säveltämään aika paljon että kaikki istuu. Aina on puuttunut pultteja, yhdestä puuttu pari jenkaa jne.
    [​IMG]
    Toi on siis TCI 149280
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    7satanen sinne on menoillaa. Ja tci kitillä. Joutuuhan siinä soveltamaan mutta en olettanutkaan että se menis sinne yhdellä siipimutterilla paikoilleen.
     
  3. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Voisitko Mudi vähän valaista, että mikä siellä toosan sisällä aiheuttaa moisen eron?
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  4. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Eihän tossa ole.
    Kyl mä varmaan taivun ton th700 kannalle ehkä kuitenkin.
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    700 vs 4l80e kulutus… Ehkä pidempi ykkösen välitys ja lyhyempi loikkari molemmat aiheuttaa kulutuksen nousua. Isommat pyörivät massat sisuskaluissa. Silti neljä litraa kuulostaa hurjalta. Mudis tarkentanee asiaa.
     
  6. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Ja esim G20 5pulttisella alustalla 5.7tbi+th700 tuntuu suorastaan raketilta kun verrataan G30:seen 4l80+8pulttiset akselit. Molempia ollu useita niin kyllä se voimansiirron raskaus niissä tuntuu
     
    4d sedan tykkää tästä.
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    4L80€ kaikki pyörivät massat on yli tuplaten suurempia kuin 700 toosassa ja ensinmainitussa sitä liikkuvaa kamaa on enemmän kuin jälkimmäisessä. Ja siihen tietenkin välitykset vielä päällä niin kyllä sekalaisessa ajossa sitä painavamman tekniikan autoa saa helvetisti enemmän polkea jotta pääsee liikenteen "rytmiin" .
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Jotenkin myös näkisin sen eron tulevan niistä isommista akseleista mieluummin kuin pelkästään vaihteistosta, pyöristä lähtien painoeroa on aikalailla.
     

Kerro tästä muillekin!