Mikä tekniikka (4.3, 5.7i, 6.5d) on paras ja miksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jupe666, 30.9.2019.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla oli kans explorer kutosella. Ihan ok kulki mutta 120 jälkeen puutu aika pahasti, 4.3sen kanssa ei noin suurta eroa. Toki fordissa oli kunnon ruisku. Kulutuksessa se voitti 4.3 pickupin litralla.



    Noita fordin 4.9 kutosia oli joitain vuosia sitten hyvin tarjolla pickupeissa mutta nyt vähenneet myynnistä
     
  2. Muki

    Muki Gearhead

    Mä olen ihan vakavasti joskus miettinyt, että löytäis ison veden takaa oikein tip-top Econolinen kolmesatasella. Vois olla vaikka 300 EFI ja AOD. Kun olis sellainen täysin orkkis ja tärvelemätön, ja tietty kovapeltinen, ja mielellään "all-steel" eli ikkunat vain etuovissa ja tuulilasi. Kalifornia-malleissa oli hetken tarjolla MAF, vaan tiedä sitten tekisikö se yhtään autuaammaksi.

    Joo, yks sellainen F-150 300EFI / 5-spd oli mullakin, myin pois ja taisin ostaa kertaalleen takaisinkin - mihinkähän sen sitten myin. Jonnekin.

    Nettiautossa on yks vanha vani missä suora kutonen ja sen on ollut siellä pitkään, joku asuntoautoproggis, näyttää kuvissa ihan siistiltä yksilöltä. No, mä kävin just stadissa 4.3:lla ja se vei noin 180km kokonaisreissulla jonkun about 40 euroa, mitähän siitä tulis litroissa, mitä nyt hämärissä tihrustelin bensamittarin näyttämää ja yritin pähkäillä lukemia.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Lissäänpä tähän vielä, että kyse on juurikin 80-luvun loppupuolen kulkineesta. Koska -89. Miten toi nyt jäikin huomaamatta...
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  4. Jupe666

    Jupe666 1st gear

    Jälleen kiitoksia vastauksista. Valinta tehty ja kohdistui 4,3tbi+th700r yhdistelmään ja takavetoon. Saa nähdä, mitä tuleman pitää.
     
    Karpov ja xarper tykkäävät tästä.
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Mitä vähän ajellu tommosella 4.0 Explorerilla ni en kyl oikee keksi siitä mitään parempaa ku 4.3 o_O
    Kulutus enemmä ja paljo laiskemman olonen.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eikös se ole joku ylänokkaromu kaiken huipuksi?
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    toinen taitaa olla, toinen on se hyvä taunuskone.
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Oli noita ekoja, olikoha -94, eli ei vielä ees mut hengetön se oli kyl, 80 meni iha ok mut jos yhtää yli 100 halus ajaa ni tuntu kulutus kasvavan exponentiaalisesti sen mukana.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo se satasen jälkeen hyyty mullakin meno, mutta kulutus oli 100kmh matkavauhdeilla pienempi kuin 4.3 pikapissa. Painot oli samoissa, ilmanvastus toki lie explorerin puolella.


    30tkm sillä tuli ajettua joten joku pohja on, pikapilla nyt menossa 40tkm.
     

Kerro tästä muillekin!