Orlandossa osien ostaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja markoyt, 14.10.2019.

  1. MeS

    MeS 3rd gear

    Ecklersilla on showroom/warehouse Titusvillessä. Mikäli käytte Kennedy Space Centerissä, jossa kannattaa käydä, taitaa olla melkein matkan varrella. Paikallisen puhelinliittymän datapaketilla ostin ekana aamuna Targetista. Yöllä kentältä kämpille puhelimen Google Mapsilla, reitti oli tallennettu aikaisemmin. En maksanut extraa Chargerin navista, puhelimella pärjäsi aika hyvin.
     
  2. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Hyvää tietoa ummikolle...
    Kiitos.
    Lisääkin saa laittaa vinkkejä
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Sitten jos lähtee Orlandosta itään, tulee matkanvarrelle Orlando Speed World.
    http://www.raceosw.com/dragway/
    Tapahtumakalenteria on tehty vasta joulukuulle asti.
    Tosin yhdelle päivälle OSW + Kennedy space center + Ecklers on jo aika paljon. Ecklersillä ei kauaa mene jos ei jää paljoa ostelemaan. Niiden aukioloajat on aika rajalliset.
    Showroom Hours:
    Monday - Friday 8:00am - 5:00pm
    Saturday 9:00am - 1:00pm
    Closed Sundays
     
  4. LPV

    LPV 3rd gear

    Toimiiko Debit, eli Pankkikortti, USAssa??? Kun ei tapaa toimia edes Ruotsissa... Credit, eli Luottokortti, VISA, MASTER tms. Toimii varmemmin. Itse opin joskus parikyt vuotta sitten, ettei reissua ilman CREDIT korttia. Kun olin muutaman päivän Ruotsissa serkun rahojen varassa. Omalla, ruotsalaisen pankin tilillä oli palkka ja lomarahat... Ei käynyt kotimainen pankkikortti. Siitä asti on aina ollut DEBIT/CREDIT kortti.
     
  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ainakin Op debit kortti toimii Venäjällä, Ruotsissa ja Virossa. Pitänee ehkä kuitenkin päivittää kortti ennen reissua, ei vaan jaksais maksella mitään kuukausimaksuja Visasta.
     
  6. zuinula

    zuinula Gearhead

    Voi olla ihan mun omia kotkotuksia mutta en maksa reissussa muutakuin luotolla kun käytän korttia. Siinä on aina joku luottoyhtiö välissä, jos jotain outoa käy.
    Juuri viime reissulla oli varattu hotellihuone mutamaksi päiväksi luottokortilla. Ei siis maksettu. Noh, hotelli paloi mutta silti olivat veloittaneet ko majoituksen. Soitin korttiyhtiöön ja he selvittivät koko hommelin, eikä tarvinnut maksaa tuota varausta saati selvitellä mitään.

    Toinen oma kotkotus on se, että kortteja pitää olla kaksi (Visa+Amex). Aina välillä toinen kortti huilaa syystä tai toisesta niin toinen toimii, ehkä.
    Paljonhan tuolla käytetään vielä käteistä ja se kelpaa kyllä melkein mihin vain mutta tuollaisella reissulla sitä pitää olla jotenkin tuhottomasti, että tulee epävarma olo jos kaikki raha on käteisenä.
     
  7. Cam69

    Cam69 2nd gear

    Debit toimii monessa paikassa nykyään, ja sitä kannattaa käyttää jos pelkää että luottokortin luottoraja tulee vastaan. Kannattaa myös huomioida, että autonvuokraamot ja joskus myös hotellit kanittavat kortilta hiukan ylimääräistä, jos jotakin sattuu. (eivät siis sitä veloita, mutta se syö luottorajaa sen aikaa kun on kiinni). Jos jostain syystä luottoraja tulee täyteen, niin sitä saa tilapäisesti soittamalla lisää...
     
  8. Hai

    Hai Double Gearhead

    Lisäksi luottokortille voi pumpata rahaa ennen lähtöä maksamalla omalla viitteellä ylimääräistä.

    Käteinen on monessa paikassa ihan kingiä, tapahtumat, swapit, kisapaikkojen portit... Autokaupoilla :)
    Kerran tuli haettua 1991 Cadillac aikamoisesta trailer parkista ja takataskussa oli ainakin $5K. Tais se $1.5K irrota.;) Piti vähänpiilossa laskeskella.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  9. SBB

    SBB 1st gear

    Ite tilasin keväällä Summitilta Holley Sniperin ja muuta roinaa Orlandossa Best Westerniin, jossa odottivat kun saavuin paikalle. Jotkut hotellit sitten ottavat maksun vastaanottamisesta, tuo piti huomioida varatessa.
    Joka nurkalla on myös Advance auto partseja tai AutoZoneja, joissa on liikkeestä riippuen erikoisempaa osaakin hyllyssä. Tuolla suunnalla myös Daytonan moottorirata, jossa voi hyvällä tuurilla olla tapahtumaa. Meille sattui viimeksi Bike week :)

    Laitoin Holleyn käsimatkatavaroihin kun aikani puntaroin asiaa, vakuutus ei nimittäin korvaa osia, jos laukku katoaa. Helposti sitten hoitui, kun näytin siellä päässä turvatarkastuksen heebolle heti kättelyssä laukun sisällön ja kysyin pitääkö nostaa läpivalaisuun erilleen - eipä tarvinnut.
     
    Muokattu: 15.10.2019
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    On muuten bensiksen automaatista tankatessa joskus kanittaneet $200. Sillä vaan että jos tommonen ihmesumma näkyy niin ei heti kannata pillastua ja mitätöidä kaikkia luottokorttejaan.
     
  11. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Eikö tuolla sitten ole pankkiautomaatteja joista nostaa käteistä.....???
     
  12. zuinula

    zuinula Gearhead

    On toki, tyylilleni uskollisena nostin vain luotolle:oops:. En edes kokeillut toisino_O. Nostoprovikka 2-4%
     
  13. Swinger

    Swinger Gearhead

    Kyllä debit toimii yleensä ilman ongelmia siellä, viimme reissulla tais pari kertaa käydä ettei hyväksynyt debittiä vaan piti käyttää credittiä mitä nyt normaalisti tulee muutenkin käytettyä. käteistä kyllä kannattaa varata mukaan jo suomesta vaihtamalla.
    Ei teillä mitään osia mahdu mihinkään laukkuihin ku teidän muijat pääsee siellä shoppailemaan
     
  14. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Kesällä Charlottessa debit pelitti ilman mitään murheita ja veloitus näkyi verkkopankissa muutaman sekunnin viiveellä. Itse olen tilannut hotellin osoitteeseen kamaa sekä Jegsiltä että Summitilta. Huvittavin tilaus viime tammikuussa Alabamaan oli Summitilta, yksi tilaus mutta tavarat tuli 4 eri kohteesta ympäri jenkkilää. Naurettavinta oli että ARP rosteriprikkapakkaus (2-pack) tuli kenkälaatikon kokoisessa paketissa erikseen kun ei niitä ollut toisessa toimipisteessä. Mutta kaikki tuli ajoissa. Jos haluaa nopeampaa toimitusta niin sen saa 20-30 taalalla. Sitä olen joskus käyttänyt kun on ollut lyhyempi reissu.

    Yhden Floridan reissun jälkeen Luottokunta lähestyi ja kyseli muutaman mystisen ostoksen perään. Joku oli Marylandissa käynyt Belkissä ostoksilla (250 USD, 200 USD ja 2000+ USD, vika ostos ei ollut enää mennyt läpi). Epäilen että saivat luottokorttitiedot kun tankkasin auton ennen palautusta ja huoltiksella piti kassalla antaa kortin takana olevan 3 numeroisen PIN-koodin. Ei meinaan maksupääte kelpuuttanut normaalia PIN koodia vaikka se oli oikein. En ole koskaan moiseen törmännyt mutta seuraavalla kerralla täytyy sitten maksaa käteisellä. Noi meni Luottokunnan piikkiin, artisti ei joutunut itse maksamaan.

    Toi tippikulttuuri on juu aika veemäinen kun siihen ei ole tottunut ja se pitää budjetissa huomioida. Pakkohan ei välttämättä ole niin isoa antaa mutta ehkei siihen paikkaan kantsi toistamiseen mennä. Isoilla ostareilla on foodcourteja joissa ruoka maksaa sen mitä seinällä lukee. Niissä syö 10 taalalla mahan täyteen.
     
  15. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Eli jos netissä tilaa niin laittaa kortin tiedot normaalisti ja maksaa ,mutta toimitusosoitteeksi hotellin osoite.....
     
  16. spinout

    spinout Gearhead

    Yritin joskus tilata netissä Advance Auto Partsilta roinaa USAn osoitteeseen, mutta homma tyssäsi siihen, että kelpuuttavat vain amerikkalaisen pankin myöntämän luottokortin. Kelpaako edes paikanpäällä suomalainen Credit? Mikähän on syynä... Kumma ettei bisnes kelpaa.
     
  17. Cam69

    Cam69 2nd gear

    Just noin. Ainakin Summitilla on kaksi erillistä osoitekenttää; maksaja ja toimitusosoite.
     
  18. Swinger

    Swinger Gearhead

    Mulle käynyt ihan sama kuin minorv8:lle. Siitä oppineena käytän aina käteistä tankatessa tai jos muuten sattuu johonkin epäaiistiin tms paikkaan. Joku taisi mainitakin että Muistakaa kysyä hotellilta lupa tilata tavaraa hotellin osoitteelle, koska muuten voi olla että eivät ota vastaan ja tavara lähtee takaisin. Aikoinaan oli ku yritin tilata länsi rannikolta tavaraa hotelliin orlandoon ni eivät suostuneetkaan lähettämään kun olin ulkomaalainen ja toimitus hotelliin. Eivät kuullemma toimita mitään hotelli osoitteeseen.
    Tippaus on ihan helppoa kun vaan raaskii sitä lompakkoa raottaa varsinkin kun palvelu ja ruoka on hyvää n.95% kaikkialla. Myös hotellin siivoaja haluaisi muutaman taalan per yö tippiä jos siellä om päivittäinen siivous.
     
  19. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Mä olen tilannut etukäteen hotellilta kysymättä ja ihan suomalaisella kortilla. Ei ongelmia, olen vain ilmoittanut respalle että odotan pakettia. Paketin seuranta toimii Summitilla ja Jegsillä hippasen paremmin kuin postilla. Floridassa veloitettiin 4 taalaa siitä että ottivat paketin vastaan.

    Tippikulttuuri on mitä on mutta yhdellä pajalla oli joku TES tyyppinen lappu jossa todettiin liittovaltion minimiliksan olevan 7,25 taalaa. Jos liksa olis tommoinen niin itse kullekin kelpaisi pikku tippi. Se että pitääkö sen olla luokkaa 15-20 % laskusta on sitten ihan eri juttu, palvelu pitää sitten olla aika tasokasta.
     
  20. OPM

    OPM Gearhead

    Tuosta tippauskulttuurista.. Se on olennainen osa USAssa. Muistelen että verottaja lisää automaattisesti palvelualojen vuosituloihin 7% lisää (=tippien osuus) ja perii sen mukaan veroa tuloista. Eli jos vaikka tarjoilijalle ei anna tippiä, joutuu hän silti maksamaan veroa saamatta jääneestä tipistä. Näin Suomesta käsin (vaikka olen USAssa lukuisia kertoja käynyt) tuntuu systeemi vieraalta. Mutta sellainen se vaan on ja sen mukaan siellä mennään. Itse olen pyrkinyt tuohon n 15% tasoon, 10% tai alle mielletään palautteeksi huonosta palvelusta (tai turistin tietämättömyydestä).
     

Kerro tästä muillekin!