G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. tsipi

    tsipi Gearhead

    Eiköhän tuo säätöjen puute ole suurin syy miksi joku vaihtaisi erilaiset. Ja kai tuossa etupään geometriassakin saisi vähän parannusta. Taakse jotkut laittaa jämympiä aftermarketti linkkejä kun niillä alemmilla tukivarsilla on ilmeisesti taipumusta väsähtää. Nehän voi boksata, jos sitä pelkää. Mutta mitään säätöjähän sillä ei tosiaan saada. Ite sillon ku oli auto päreinä ni tuli kateltua noita olin lähellä ostaakin UMIn varret taakse, mutta osui pinionikulma niin hyvin kahilleen kone swapissa, että luovuin ajatuksesta. Enää en vaihdakaan kun tykkään niin paljon tuon auton kyydistä. Ja muutenkin kävi kaikki varret pulverissa.

    Tämä viikko ajettu gmc:llä ja tosiaankin ohjauksesta hävisi kyllä huomattavasti klappia tuolla jeepin rattiakseli päivityksellä. Melkein kaikki. Semmosen 3 cm vielä tyhjää, eli ihan napsun pystyisi kirimään. Ei kyllä toistaiseksi häiritse tuommoinen.

    Onkohan kellään kokemusta tästä uspartsin borgesonista: https://www.uspartsperformance.fi/borgeson-800220-simpukka

    Ilmeisesti siis borgesonin versio korjatusta simpukasta? Olisiko kuitenkin laadukkaampi kuin cardone tms? Nyt en kyllä ole investoimassa, koska meinasin ajaa ihan ensi kesään saakka ilman mitään remontin korjausta. :cool:
     
  2. LiLHezz

    LiLHezz 1st gear

    Pitäis Caminoon saada uudet alemmat varret taakse, vanhat niin mädät, niin kannattaako lyödä orkkikset vai jotkut muut? Ja mistähän orkkiksia ees saa?
     
  3. tsipi

    tsipi Gearhead

    Äkkiseltään ainakaa rokkiautosta löytäny ku etutukivarsia.. joku kenties päivittänyt omaana ja kertoo, mistä löysi. Jenkkilässähän noita varmaan löytyy. Täällä meillä vähemmän.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ebay, sieltä löytyy jäykkiä ja säädettäviä hurumykke.
     
  5. LiLHezz

    LiLHezz 1st gear

    Oon noita UMIn ja QA1:sen varsia kattellu, mut en oo vielä osannut järkeistää mihin käyttiksessä niitä tarttis. Orkkiksia sit taas tuntuu löytyvän heikosti.. valinnan vaikeutta..
     
  6. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    juu uudet vakion näköset taka akselin tukivarret ovat oikeastaan kalliimpia kuin vahvemmiksi väitetyt putkirunkoset uusio versiot.

    ei vahvemmista vahinkoa ole. :)

    tässä esim https://gbodyparts.com/product_info.php?products_id=852{1155}3839{86}489{971}3064&osCsid=5655631914b4f7210e522d6fc04416c8

    ebay jegs summit.. ymmuut myös myyvät vaihtoehtoja..

    esim tässä yksi kpl vakion näkösiä alatukia..
    https://www.speedwaymotors.com/Speedway-Stamped-GM-Metric-Lower-Rear-Control-Arm,88060.html

    ja sitten koko setti.
    https://www.speedwaymotors.com/1978-88-GM-G-Body-Rear-Control-Arms-with-Bushings,32841.html

    äkkiä alkaa koko hi-po setti maksamaan "vähemmän" kuin vakio.
     
    belair66, Camino'79 ja LiLHezz tykkäävät tästä.
  7. 350cid

    350cid Gearhead

    Löytyy käytetyt mutta kohtuu kuntoiset vakiotukivarret uretaanipuslilla jos tarvit LillHezz.
    Piti alkaa näitä vahvistamaan mutta homma jäi vaiheeseen... :(

    T: Mikko 050-3670901
     
  8. ElCamino78

    ElCamino78 3rd gear

    Onko kellään tietoa, minkä painosta jarrullista kärryä Caminolla saa vetää?
     
  9. LiLHezz

    LiLHezz 1st gear

    Kiitoksia tarjouksesta, mutta toi NonSenCen laittama setti lähtee todennäköisesti tilaukseen. Sen verran edukas setti, eikä sit tartte ainakaan heti vahvistella jos nälkä kasvaa syödessä..
     
  10. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

  11. 350cid

    350cid Gearhead

  12. Lemmu

    Lemmu 1st gear

    Muokattu: 25.10.2019
  13. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Joku kehuskeli Malibun varustelistalla. Minun Grand Prix SJ -79 on myös melko loaded. Auto on kaksivärinen punainen topatulla takaosan vinyylilatolla. Lasikattoluukku, buckets, lattiakonsoli, sähköikkunat, -lukot, -takaluukku, -penkit. Ralliratti, nopein ohjaus, paksuimmat vakaajat. Moottori 301cid-4bbl. Puutteet kierroslukumittari ja lukkoperä. Ajomäärä 82tml.
     
  14. speedy

    speedy Double Gearhead

    Minun G-Olssi on taas varustelutasoltaan lähes NEEKERImallia.
     
  15. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Ja toi Grand Prix NH-165 on myös myytävänä(mainos)
     
  16. Topsa-

    Topsa- 1st gear

    Omassa Cutlass Cruiserissa sisustan värikin on neekeriä.. :D
     
    speedy tykkää tästä.
  17. tsipi

    tsipi Gearhead

    Sitä tuli eilen valmistauduttua talveen ja laitettiin nastakumia alle. Tällä talvelle päivitin goodriden 14" nasta pyörästä ihan 15" hakkapeliitta 8. Muutama semmonen pysäyttävä pulkkailmiö kävi kiinan pojan nastapyörän kanssa. Ja muutenkin nuo 14" vanteet istui edessä liian kapealla minun silmään.

    Nipat piti vetää samalla täyteen rasvaa, mutta eipä malttanu ku pihalla vesi sateessa vaihdoin...:wc:
     
  18. speedy

    speedy Double Gearhead

    Viimetalaven kurvailin Caminolla nastattomilla Cooper cobrilla, hyvin oli pitoa ja ilman lukkoperääkin pärjäs ihan kohtuullisesti ..
     
    Muokattu: 27.10.2019
  19. maddis

    maddis Gearhead

    Itse jouduin toissatalvena käyttään Caminon tallista pois, että sain käännettyä sen toistepäin. Kesärenkailla toki. Ekana tallista ulosajaessa meinasin ajaa käyttöautoon kolarin, eturenkaat oli lukossa mutta takarenkaat vielä työnsi menemään. Sitten takaisin ajo oli yhtä tuskaa, vaikka oli lukkoperä. Olin siinä hetken aikaa ihan tasamaallakin jumissa ja talliin oli vielä pieni kynnys.

    Tais siihen 'nopeaan' käännökseen ainakin puolituntia mennä, kun sai käydä hakemassa hiekkaa pihalle että oli sen verran pitoa että sai takas talliin sen auton.

    En halunnut sitten kokeilla minkälainen talviauto Camino olisi edes kunnon talvirenkailla. ;)
     
    Lemmu tykkää tästä.
  20. speedy

    speedy Double Gearhead

    Hyvä tai, no kelvollinen talviauto, ja mitä ite oon noilla vehkeillä ajellu monina talvina, niin hyvin pärjää noilla nastattomilla m+s renkailla, edellyttää tietty että gummit eioo vanhaa koppuraa.
     
    Muokattu: 27.10.2019

Kerro tästä muillekin!