Ristuksen Neoni (1997) vuotaa Öljyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mietmi-3, 21.10.2019.

  1. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    No ny toi mieliharmi keksiny tavan merkata tontti. Vaihdoin äsken jakohihnan ja samalla kammen stefan kun kuvittelin että öljy tulee stefalta. Kone tulille ja pettymys oli suuri. Öljyä valuu jostain ylhäältä laturin takaa lohkoa pitkin. Onnex tuli jo pimiä niin piti tulla sisälle. Onx hyviä ehdotuksia tommosen 2L soh koneen öljyvuodon kohteesta.
     
  2. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    Ei mitään hajua vaikka yks moinen kone onki stratuksessa ollu. Mutta veikkaus öljynpaineen anturille? Vai onko se toisessa päässä konetta?
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei mitään hajua eikä ole tommosta konetta ollutkaan. Mutta veikkaus venttiilikopan tiivisteelle?
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Palionkin hajua noista saakelin mopaareista ku on kaks pihas. Emännän neoni kusee laatikon puoleisesta stefasta ja siitä hajos pari vuotta sitte öljynpaine anturi joka tosiaankin sijaitsee toises pääs lohkoa.
    Ei kannata veikkauksessa sijoittaa kovin isoa summaa tolle venttiilinkopantiivisteelle ku se ei vuoda. Siihen näkee joten vuoto on jostain alempaa :mad:
     
    stratusdriver tykkää tästä.
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  6. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    En nyt malta olla laittamatta tätä juttua omasta neonistani, kun ihan samat viat. Toi anturi juu, no vaihtamalla toki tuli kuntoon, mutta toi sama stefa vuosi ja tuli hylky katsastuksessa. Tein koneen pohjan alle alumiinisesta uunivuoasta astian johon valuva öljy kerääntyi ja ihme kyllä kelpasi katsastuksessa, katsuri jopa sanoi että tämä on hyvä:rotfl: Siihen tein myös letkun josta kaukalon voi tyhjentää. On ollut jo vuosia.:rotfl::rotfl::rotfl:
     
    Dataviilaaja, juko7, Karpov ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. juk1

    juk1 3rd gear

    Muistaakseni pikkubroidin neonis vuoti nokan stefa. Vaihdoin stefan ja siihen myytiin joku peltinen retaineri.
     
  8. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Ääni nokan stefalle.
     
  9. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Nokan stefa vaihdettu tänään. Jos joku tekee saman homman niin MUISTAKAA KIRISTÄÄ nokkaaksilan hihnapyörä ennen ku käytätte konetta :(:(:(:( mä en muistanu :(
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  10. LPV

    LPV 3rd gear

    Pitää vähän valottaa noita teidän vikojen alkusyytä. Kaikki alkaa kannentiivisteistä. Paskasta erästä joita tehtaalla asennettiin 97 - 98 mallisiin koneisiin. Mulla ollu 98 ja 96, nyt 04. Vain 98 kansipahvi vika. Paffi vuotaa sylinterin paineet öljykanavaan ja myöhemmin myös ökn takana olevaan jäähdytyskanavaan. Kaikki koneen öljytiivisteet alkaa vuotamaan milloin mikin. Ekaks öljyä tuli, n.80K km ajetussa autossa, jostain pihalle vähän vaihdon jälkeen. Sitten rupesi nesteen seassakin olemaan öljyä. Pahvi vaihdettiin ja paineet rupes oleen normaalit. Silti meni noita samoja öljytiivareita kuin tässä on mainittu. Yks Vaasa Hesa reissu tehtiin niin että öljyvalo paloi, kun anturi hajos just ennen lähtöä. Tampereen reissulla meni noin litra ölppää per sata km, kun puolet kampparin takastefasta lensi mäkeen jossain matkalla. Oli pohja hyvin tuoreessa öljyssä. Syylari hajos, kun sen alu/muovi päätyjen tiivisteet ei kestäneet öljyä jota oli pyörinyt nesteen seassa. Pakosarjalle valui jostain aina öljyä, kun antoi vähän kenkää. Siinä noita.
     
  11. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Omasta 99-Neonista meni huohotin jäähän,( 7 vuotta vanhat öljyt koneessa, vaikka niillä ajettu vasta kymppitonni, varmaan vettä jo seassa) eka kovilla pakkasilla. Lähti tuo nokan stefa kävelemään kokonaan. Ei siellä oo vakiona mitään mikä pitäs sitä kiinni, siellä se nätisti pyöri nokan hihnapyörän takana. Oli aikamoinen öljykatastrofi jakopään kopan sisällä, tulipahan uusittua sitten koko jakopää samalla kun oli auki. Sitä nokan stefaa vasten sai kätevästi tehtyä pellistä sellaset L-malliset läpykät mitkä pitää sitä stefaa siellä paikoilaan, ei tuo ainakaan enää irtoa. Se dampperin perkele työllisti vitusti kun ei lähtenyt kun loppujen lopuksi kun palasina irti. Ei se uuskaan Rockautosta maksanut ku muutaman kympin.
     
  12. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    menikö motti?
     
  13. Liika tieto luo tuskaa tiedän mutta sillä pultilla on oikein tietty momenttikin mihin kiristetään;

    Camshaft Sprocket
    Bolt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115 N·m (85 ft. lbs.)

    Lisää momentteja täällä kiinnostuneille;

    https://forums.neons.org/viewtopic.php?t=362457
     
  14. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kone kävi tyhjäkäyntiä ja sammui ku seinään. Kokeelin startata ku luulin että nyt sekos ajonesto. Samalla muistin että ei vi%¤#¤u. Jäi se pultti kiristämättä ja pahin skenaario tietenkin mielessä. Jakopää uudesta auki ja ohjuritappi poikki just nokan pinnasta. Kokeelin varovasti porailla sitä jämää pois niin katkes poranterä reikään....... Eikä millään pois. Koputtelin sen moskan mahdollisimman syvälle eli ehkä 2mm katkennu tikku reikään pultti niin helevetin lujaan kun vaan sai ja kone nippuun. Ei kolaja ei kilaja vaan käy ihan ok ja ehkä tärkein asia niin ei vuoda enää öljyä:):) .Vastusten kautta voittoon ainakin jossain asiassa.
    Ny tyhjää akkua :mad: 0,4A menee johonkin koko ajan o_O Osta dotke jos haluat ongelmia:confused:
     
    cb125twin tykkää tästä.
  15. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Hyvä juttu ettei kilahtanu kone :cool:
     
  16. chevy thunder

    chevy thunder Gearhead

    Sori ot mut ei kiinnosta vittuakaan mene johkuu neon foorumiin kyselemään ja avaut
     
  17. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kyllä mä ny kauheesti pahootin mieleni tommosesta töksäytyksestä. Ai niin mä oon ollu voorumilla niin vähän aikaa etten oikeen tiedä mitä tänne saa kirjoittaa :confused:
     
    Jussi289, Powerstroke, valpas ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Varsinkin jos tämä on ameriikan autojen harrastajille tarkoitettu foorumi niin en ymmärrä mihin pitäisi muuallekaan neonista kirjoitella. Ellei sitten chrysler club of finland. Siellä taas ei luulisin paljon muista paranis kirjoitella tai joku valittaa sielläkin. Pattitilanne, aina joku pahastuu.
     
    Powerstroke ja valpas tykkäävät tästä.
  19. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Kerro kun keksit syyn nimim ostin juuri stratuksen hesasta
     
  20. atobee

    atobee Gearhead

    Oma Neon aikoinaan sytytti kattovalon itsekseen, piti poistaa poltin.
     

Kerro tästä muillekin!