-54 windsor

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja sleepercooler, 30.5.2019.

  1. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Nyt on heitettävä tyhmiä kysymyksiä, kun tämä ahdin juttu on uutta minulle..

    Mitä pitää tietää ylipäänsä ahtimesta, jos sellaisen ostaa näkemättä tuotetta/kuvan perusteella? (Esim myydään kohtuukuntoinen ahdin, 300€)

    Torissa ja nettivaraosassa on muutama m65 myynnissä...

    Itseäni kiinnostaa jotenki enemmän tuo m90 ahdin, on vaan paremman näköinen kokonsa vuoksi ja istuis varmaan paremmin 265:n kannen päälle....... No kunhan vaan spekuloin itsekseni:).

    Osaissiko joku esim fotosopata kuvan missä lättis 265 päällä olis tollanen ahdin??? Näkis vaan mitä se sit näyttäis ahtimen kanssa.
     
  2. En osaa fotosoppailla, mutta tässä on tämmöinen Moparin lättis ahtimella:

    [​IMG]

    Tässä on Hudson Eatonilla:

    [​IMG]

    Ehkä noi herättää jotain ideoita?
     
    isalmela ja sleepercooler tykkäävät tästä.
  3. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Uuessa v8 makasiinissä on myynnis Kaiseri jossa kompressoriahdettu kutonen. Minkähänlainen mahtaa olla, kun ei ainakaan tietääkseni Continentalin kutosta oo ollu alunperin ikinä ahdettuna?
     
  4. puna niska

    puna niska Gearhead

    Ai joku vielä lukee niitä ilmotuksia.

    Vaikka se ei oo niin just nöpön nuukaa tämmösten vanhojen lättähattujen virittämisen kanssa niin mikä mahtaa olla pyttykohtanen seos tuon alemman kuvan hudsonin lätykän kohalla.
     
  5. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Tänään kerkesin hetkeksi tallille ja otin savisen lohkon käsittelyyn eli putsihommia... Pikkulastalla isommat mömmöt pois ja moottoripesua pintaan, painepesuriin rotosuutin kiinni pesuri laulamaan....
    No, kaiken saven alta paljastui hopean värinen lohko....

    Siinä samalla pyörittelin noka-akselia ja muutama venttiili näytti olevan kiinni ja jumissa,niinpä laitoin venat likoomaan. .

    Continue....
     
    Muokattu: 30.10.2019
    isalmela ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  6. Ei varmaan niihin venttiilien irtoamiseen auta, mutta mites tämmöinen melassikylpy:

     
  7. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Kaiser käytti McCullogh ahtimia 50-luvun puolivälissä. Pitäisi olla hyvin tunnettu asia.
    Yrittivät sinnitellä sivuventtiilikuutosella kun isoilla kilpailijoilla oli jo kansiventtiili V8 tarjolla.
    Siis ihan tehtaalta/(Kaiser-Frazer suunnittelijan työpöydältä)/kaupasta ostettavaa tekniikkaa.
    [​IMG]
     
    Kalu tykkää tästä.
  8. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Kyllä se lohko melkein pitäis saada johonkin litkuun kylpemään että sais kaikki kolot ja kanavat puhtaiksi.

     
    Muokattu: 31.10.2019
  9. Tätä mä vähän ajattelin kanssa..Tuo melassi voisi olla hellävaraisempi kuin sitruunahappo, jonka kanssa saa olla vähän varovainen.
     
  10. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Sekoitetaanko toi melassi veteen ja millainen liuos tarttis tehdä tynnyriin??
     
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    mulla ois uudet ylimääränen kansipahvi ja venakopan tiivarit.... halvalla? itte vein lohkon lipeä kylpyyn syylärikorjaamoon... joutuu laittamaan laakerit nokalle uusiksi sen jälkeen mut hyvätulio_O
     
  12. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

     
  13. jariha

    jariha Double Gearhead

    ei nyt sentään kun feelproo...
     
  14. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]

    Nykäsin rillat alle...
     
    Muokattu: 7.11.2019
    isalmela, palontie ja 4d sedan tykkäävät tästä.
  15. sleepercooler tykkää tästä.
  16. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Taas mentiin hieman etiäpäin moottorin purku hommissa.... Kävin kiinni jumittuneiden
    Venttiilien kimppuun.....Venttiili jumittunut kiinni asentoon, joten
    välystä jousen ja säätöruuvi väliin, levee ruuvimeisseli siihen ja moskalla siihen meisselin varteen, muutama napakka isku ja venttiilit lähti liikkumaan.

    Putkipihdeillä nokkaakselista kiinni ja kääntämään, kun venttiili nousi hieman,öljyä venttiilien varteen, käänsin nokkaakselia takas ja naputin venttin takas kiinni, näin jatkoin kunnes kaikki venttiili liikkuivat kevyesti.....
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. Saako niistä venttiileistä vielä käyttökelpoisia?
     
  18. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Saa, tänään kävin irrottamassa venttiilit, onhan muutamassa aikamoiset kököt, ja pesät ruosteessa....

    Kuvien lisäys ei tunnu onnistuvan, kuvajakopalvelu ei käytössä, mikä on helpoin tapa lisätä kuvia tänne??????
     
  19. Itse olen käyttänyt Imguria. Tein joskus ohjeetkin sen käyttöön.
     
    palontie tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!