Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Niin, ennen ajanlaskun alkua.
     
  3. JRD50

    JRD50 3rd gear

    Kuinkas vanhalta nyt tuntuu: Rock Auton asiakaskirjeessä kerrotaan kuinka James Kaliforniasta on suurin ponnistuksin ja hyllystä löytyneiden varaosien avulla "entisöinyt" Subaru Outback XT farmariauton vuodelta 2008!
     
    mjm2, miguelo, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Eilen tipahti 6/2019 postilootaan.
    Ekana tuli luettua päätoimittajan autoista;
    - Kolaroidun Pontiac Tempestin pelastus (oletan osa 1/?)
    - ja Valiant Ahvenistolla (moottoririkko)
    Myös kansikuvajuttu, Stude Avanti, vaikutti todella mielenkiintoiselta, säästän viikonloppuun.

    [​IMG]
     
    miguelo, Pertti K, hartsa69 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Suomen paras harrasteautolehti,piste.
    Tietty vaihtelee numeroiden kiinnostavuus ja paljonko sen lukemiseen aikaa menee,kaikki aiheet ei oikein tietty nappaa senvertaa jotta viitsisi ajatuksella lukea,enempi harppoen ja kuvia katsellen menee nuo kisajutut,80 luvun perusautot ,kanttiaiheet + Marketan puutaheinää tekohauskat jutut.
    Studebaker Avanti ja vaikka jutussa olleet piirroshahmotelmat olikin todella tyyylikkäitä niin kyllä lopputuloksen kauneus on yhä katsojan silmissä mutta muuten erikoinen ja harvinainen laitehan kyseessä taatusti vaan miksi taas kerran otetiin näin tärkeästä kohdasta tekniikaltaan epäkuntoinen auto koeajoon??
    Eikö koeajaminen turbottomana olisi voinut odotaa senverta että ahdin olisi kunnossa ja luettu miltä moisen R2 koeajo tuntua,meinaan kun ei oikein tajua mikä idea oli omistajankaan antaa moista koeajoon??
    Samahan jos olisi taannoin koeajossa olleen neloskoneisen turbomussen koeajo tehty turbo hajalla ja arvioitu sen tuntumaa muihin aikalaisiinsa tai vinkkeliversioon.
    Celeste on toisen tyyliin herkkua historiasta ja rupeaa olemaan pikkuhiljaa harvinainen ajopeli harrastella ja ei peltien/pisteosiensa puolesta helpoimmasta päästä.

    Tempestille osui nyt kyllä 7 oikein autolotossa ja saa osakseen tyyriin ammattimaisen kunnostuksen nostalgiasyistä ,toivottavasti ohc6 löytyy taas nokalle jostain.
    Saman toimittajan erikoisen Ambassorin kunnostusvaiheista numero numeron perään kaipaillut tietoa missä mennään ,nythän tuo selvisi sivulauseesta että ainakin tallella on vielä.
    Broncokin näköjään lähtisi uutistuoreena heti uuteen kotiin myyntipalstaa kun tutkii mutta tuota ehkei sittenkään ainakaan meille.
     
    Muokattu: 27.9.2019
    tinareki ja Pertti K tykkäävät tästä.
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tuo Avantin kojelauta on kyllä hiano!
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    [​IMG]
     
    toyopet tykkää tästä.
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    :D
     
    Pertti K tykkää tästä.
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Avanti on kusisin paska mitä maa päällään kantaa, ei hyvä yhtään missään.
     
  10. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Eräällä alan suurharrastajalla on ollut aarrekammiossaan tuommoinen.... juu, vinkattu on.
     
  11. Bukero

    Bukero Gearhead

    turhaa sarkasmia ehkä mutta ed.aiheena olleessa tempest-jutun viimeisessä kuvassa maininta oviraosta/listoista...hmmm kai tuota b-pilariakin vois hieman "hiissata" eteenpäin, joojootiedän...keskeneräistä työtä ei saa arvostella.
     
  12. tevo

    tevo Gearhead

    Vain myyntipalsta selattu, ei mittään kiinnostavvaa..
     
  13. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    [​IMG]
    "Kusisin paska"?
     
  14. Bukero

    Bukero Gearhead

    kertakäyttökulttuuria.
     
  15. tevo

    tevo Gearhead

    Kertakäyttöhuumoria...
     
  16. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Eilen tuli 40-vuotisjuhlanumero (Posti siis yllätti..)
     
  17. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Aikamoinen lukupaketti tuo eilen tullut 40v juhlanumero.
    Aloitin tavaamalla pääkirjoituksen, Katja Bremerin perhemuistot ja KLB:n "top of..." silppupalstan. Koistisen past-present-future-stoori oli hieman liian dramaattinen, ylitunteellinen?

    Tuntuu kummalta tajuta, että tässä on itsekin elänyt ja vanhennut tämän lehden kanssa yhtämatkaa. Lukiossa oltiin kun ensin ilmestyi V8-magazine, KLB toimitti samana vuonna pari kpl SAHKin kerholehteä Automobiilia. 1979 se ikäänkuin muuttui Mobilistiksi, mutta samalla syntyi jotain täysin uutta. Duunasin ensimmäistä autoani ja odotin kiihkeästi ajokorttia.

    En tiedä, kuinka omakohtaisesta (subjektiivisesta) tunteesta oli kyse, mutta sen vain sanon, että noita molempia lehtiä oli ikäänkuin odotettu, jopa kaivattu, suomalaiseen harrastemaailmaan jo jonkin aikaa. Jos kuvailisin erittäin teatraalisesti, että tavallaan tunsin paineen kasvavan ainakin nuorten harrastajien keskuudessa. Odoteltiin jonkinlaista tulivuorenpurkausta. Etsittiin ihan mitä tahansa materiaalia harrasteesta, suurin osa varmaan ruotsalaisia lehtiä, Wheels ja ColoRod. Itse kahlasin lisäksi kaikki mahdolliset lehdet. Eräs sukulaismies oli AL jäsen ja sai Moottori-lehden jäsenetuna. Meitsi pyysi aina siellä vieraillessa kaikki talteen jääneet numerot selailtavaksi. Sattuipa että eräs KLB kirjoitti tuohonkin lehteen ja joskus satunnaisesti pääsi tekemään mobiili-aiheisia juttuja. Joitain vuosia KLB julkaisi Moottorin takasivulla muistaakseni "autoalbumi" nimistä "keräilysarjaa". Joku 30-50 lukuinen auto esiteltiin lyhyesti hyvän värikuvan kanssa. Jos TM:ssä oli juttu jenkeistä tai vanhoista autoista, se piti heti ostaa. Muuten TM ja Tuulilasin saattoi selailla kirjastossa ja sinne se sai jäädä, jos vain nyky/käyttökipoista oli jutut.

    80-luvun alkaessa V8-magazine tuntui menevän edelle Moblasta, se oli silloin tosi kova lehti. Sitten kun isot mediat ottivat V8:ssa vallan ja Ekmanit ja Petterson väistyivät tuntui kuin viskiin olisi kaadettu colaa. Mobilisti sen sijaan alkoi pikkuhiljaa skarpata otettaan ja näiden nuorten voimien astuessa auttamaan KLB:tä se otti hirmu loikan maan ykköslehdeksi.

    Voin syöjänä en ole koskaan ymmärtänyt sitä Flora mainosta, mutta nyt tekee mieli lainata; "Mitä me luettiin, ennen kuin oli ... Mobilistia?"
     
    Holley, 1purehell, Ismoskosmos ja 15 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Aika paljon samoja ajatuksia.Täytyy muistaa myös Vauhdin Maailman jenkkiautojutut.Itsekin revittelin 80-luvun alussa Outokummun kirjastoon lukemaan Vauhdin Maailmasta erityisesti ne jenkkiautoiluun liittyvät artikkelit.
     
    Ismoskosmos, homer, dart -66 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Se tunne kun lasikiska-Ärrältä haki uusimman Mobilistin tai Veekasin 80-luvun puolivälissä, alla muokattu pitkäsarvinen pyörä tai rullalauta.
    Joo, erilainen nuori vissiin.
     
    Ismoskosmos, Pertti K ja isalmela tykkäävät tästä.
  20. homer

    homer Double Gearhead

    Vauhdin Maailma oli Peter Geitelin aikaan todella hyvä lehti. Uusimmassa Mobilistissä tuntuu olevan luettavaa. Varsinkin se matkakertomus oli taas kerran hieno. Lähiaikoina on tullut käytyä mm. Berliinissä ja Krakovassa. Ovat vaan noineet olla hieman erilaisia paikkoja 30 vuotta takaperin.
     
    Ismoskosmos tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!