Trafin laskut ja postin lakko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja nuc-64, 7.11.2019.

  1. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Tulipahan tässä mieleen, kun taas olen joutunut ja joudun noita autoja ottamaan liikennekäyttöön ja poistamaan toisia, niin mitenhän Traficom suhtautuu verojen maksuun, jos laskut eivät saavu ajoissa perille? Voi kai maksutiedot trafin sivujen kautta saada selville, mutta voiko Traficom sälyttää yksiselitteisesti vastuun selvittelystä auton omistajalle?
     
  2. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Asiakas on aina väärässä.
     
    Nikuzai, belair66, tukkijulli ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. rocketman

    rocketman Gearhead

    Eikös niissä ajoneuvoverolaskuissa yleensä ole eräpäivä jossain kuukauden päästä saapumisesta. Viikon tai kahdenkin postilakko ei ongelmia siten aiheuttane. Vaikka lakko kestäisi 8vko, on ajoneuvoverovelvollinen itse vastuussa siitä, että maksut on hoidettu, vaikka sitten Trafista maksutiedot kysymällä. "Mutku posti ei tuonut laskua ja koira söi kännykän" olisi liian helppo tekosyy omavalintaiselle maksuajalle.
     
    Nikuzai, Karpov, Rotten ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Voi myös maksaa Trafin sivujen kautta,omat ajoneuvot ja sieltä eteenpäin.
     
    juhamann, pikkupiru, dart -66 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Sun pitää ne laskut maksaa, vaikkei niitä tuliskaan, on se trafin logiikka. Joten trafin sivujen kautta kannattaa kattoa onko laskuja tullut tai erääntynyt jo.
     
  6. esmi

    esmi Gearhead

    Varmaan tulee ainakin vanhemmalleväelle ongelmia jotka eivät nettiä osaa käyttää ja asioita tarkastaa. Pitää varmaan itsekin katsoa koska viimeksi laskun maksoin vaikka muistaakseni se oli jotain kuukausi sitten.
     
    heh heh© tykkää tästä.
  7. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    helpottaisko e-lasku elämää?
     
  8. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Jos ei ole tietokonetta tai nettipankki yhteyttä?Tai jos ei ole tottunut maksamaan muulla kuin pankin kassalla?
     
    heh heh©, tukkijulli, Rotten ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Keme

    Keme Gearhead

    Sit kannattaa varmaan opetella nykypäivän maksujuttuja, jos asia huolestuttaa. Ei enää hyväksytä markkojakaan maksuvälineinä, vaikka niitä olisikin tottunut käyttämään.
     
    Karpov, Jussi289, Rotten ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    sitä suuremmalla syyllä se e- lasku helpottaa , ei näet tartte enää ravata pankissa, kirjastossa voi käydä tietokoneileen tai samalla kun tipauttaa ...-tuki hakemukset kelalle niin siinä aulassa on asiakaspääte niin käy vääntään nettipankissa e-laskut päälle.
     
  11. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Ulosotto !!! kilvet buis = vähintää tuhannen(1000e) EURON sakot !!!
     
  12. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Juurikin näin !!!
     
  13. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Taitaa olla pankit, joissa vielä voi maksaa kassalla, melkoisen harvassa ainakin pienemmissä kaupungeissa?
     
    tukkijulli tykkää tästä.
  14. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Lähinnä vanhemman väen kannalta asiaa mietin. Töissä asioin paljon vanhemman väen kanssa. Osa on nykypäivässä hyvin kiinni, osa vähemmän. Joskus olen s-postiosoitetta kysyessäni saanut vastaukseksi "tuolla se sähköpostipuhelinnumero piirongin lootassa on, mutta en minä sitä käytä, tuolla lankapuhelimella vaan tavoittaa" :Dvoi tällaisissa tapauksissa se kirjeposti vaan olla kova sana.
     
    Pertti K, tukkijulli ja hartsa69 tykkäävät tästä.
  15. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Hävettää pankkien toiminta, siellä missä vielä konttori löytyy ja eläkeläiset maksavat laskujaan niin kehtaavat laskuttaa n.5€ per lasku! Törkeätä vanhusten hyväksi käyttöä!
     
    heh heh©, Pertti K ja chevytb02 tykkäävät tästä.
  16. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Tälleen hyökkäs silmille ifartin etusivuilla
    https://www.traficom.fi/fi/ajankoht...oiminnoissa-viivetta-postin-lakon-seurauksena

    Traficomin oma asiointi -palvelussa voit käydä tarkistamassa autosi verotiedot ja maksaa ajoneuvoveron. Tällöin ei tarvitse huolehtia siitä, ehtiikö lasku ajoissa perille postitse. >>>>>Ajoneuvoverojen eräpäiviä on siirretty normaalia pidemmiksi, jotta kirjeet ehtisivät perille asiakkaille ennen eräpäivän ylittymistä Postin lakosta huolimatta.<<<<<<
     
  17. jariha

    jariha Double Gearhead

    mulla pitäs käyä kattoo.... en jaksa vaan valitan sit netissäo_O
     
    Pertti K tykkää tästä.
  18. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    mitä tuota turhaan käy, hoitaa maksut ajallaan niin jäännös siirtyy seuraavaan...
     
    jariha tykkää tästä.
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä se fitun vero löys tänne ihan s-posti-ilmoituksen kanssa.
     
  20. Mulla on tänään klo 3.00 saapunut Trafin verolappu OmaPosti palveluun..Se on muutenkin kumma palvelu tuo OmaPosti, vaikka olen sallinut vain työnantajan ilmoitukset, niin virastot lähettää sinne siitä huolimatta.
     

Kerro tästä muillekin!