Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Onhan tuo oikeesti outoa.
     
    Gary Grand ja Peeaa tykkäävät tästä.
  2. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    ImpJay, belair66, Pertti K ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. Mr J

    Mr J Gearhead

  4. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    https://www.nettiauto.com/peugeot/604/10923808

    Millainenkohan henkilö on '77 vuonna mennyt autokauppaan ja miettinyt "Enpä osta mersua tai penaria, enkä varsinkaan mitään perskynää, mutta tuollaisesta isosta pökäleestä maksan 70 tonnia.

    Näitä ei taida haluta enää edes Eurooppalaiset? Yhden olen nähnyt Pariisin retromobilessa.
     
  5. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Semmoinen, jolla on riittävästi ollut takataskussa täytettä ja halu erottautua muista.
     
    mikkis83, Gary Grand, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  8. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

  9. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Eli henkilö joka kuuluu parhaaseen A-ryhmään. :odbiggrin:
     
  10. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Niin, kyllä varmasti jonkinlainen individualisti lienee kyseessä ollut. En ole itse koskaan ranskalaista autoa omistanut, mutta joku vähän pehmeämpi kohta minulta löytyy erikoisempien Peugeotien ja Citroënien kohdalta, miksei Renaultinkin. Lähinnä juuri nuo isommat mallit ja ikää laitetaan 25-40 vuotta. Ehkä haluaisin kokeilla autoilua paskeri päässä.
     
    Gary Grand, Pertti K ja isalmela tykkäävät tästä.
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Aika moni oli firmojen leasing-autoja pomoille.
    Kaverin faijalla oli tuollainen työsuhdeauto 80-luvun alussa.
    Kaikki sähköhimmelit, automaatti, yms. Oli hiton mukavaa kyytiä muistelen, kun kaveri sitä ukolta lainaili ja ajeltiin Snackylle fish and Ships -aterialle.
     
    Pertti K ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Tuohon aikaan voimakkaammin kuin nykyään firmojen autovalintoja määrittivät mihin maahantuojaan firmoilla oli kytköksiä. Taisi tuolloin Peugeotin maahantuojalla olla kytköksiä S-ryhmään joten saattaa olla että osa noista isoista Pösöistä on mennyt S-ryhmää lähellä oleviin firmoihin.

    Tää nyt oli vaan yksi arvelu miten erikoisempia kalliita autoja on maahan päätynyt.
     
  13. Bukero

    Bukero Gearhead

    tämä seikka vaikutti tosiaan paljon ennenaikaan, ehkä jollain tasolla nykyäänkin
     
  14. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Oli muuten tosiaan ukko joku SOK:n pomo
     
  15. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Veljelläni oli jonkun aikaa tuollainen 604 SL. Aika hyvillä varusteilla, automaatti, sähköikkunat, sähkökattoluukku ja verhoomossa teetetyt plyyshi-istuinpäälliset. Oli vaan ollut vuosia huonolla hoidolla, noin kymmenen vuotta vanha auto ja ruostetta ja kolhuja oli sen verran että ei oikein ollut mitään järkeä kunnostaa. Muutama vuosi sitä pidettiin inspiraatiota odottamassa, mutta venäjällehän se taisi lopulta kelvata. Harmi, oli hieno auto kun toimi.
     
  16. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Tuolla oli hyvin suuri merkitys vielä 80-luvun lopullakin. Jos firma A teki töitä firmalle B, joka oli autoalalla, niin oli ikään kuin velvoite, että Firma A ostaa käyttöönsä vain sitä mitä firma B myy. Muuten firma B ei tarvitse enää firma A:n palveluja. Sama kuvio päti monessa muissakin tuotteissa, olkoot vaikka parturista tai kenkäkaupasta kyse.

    Muistan 80-luvun lopussa kotikuntani käytössä olevien henkilöautojen olleen mallia Lada 1200L. Oli kai joku kunnan johtajien määräys, että jos kunta tarvitsee uuden henkilöauton, niin on ostettava Lada 1200L. No ei ihme, että Lada oli myyntitilastojen listaykkösenä 80-luvulla, kun Suomessa on (oli) aika monta kuntaa ja varmaan aika monessa kunnan työntekijöiden piti liikkua Ladalla, halusivat sitä tai eivät. Kai syynä oli kauppataseen ylläpito Neuvostoliiton kanssa tms.

    Mutta... Kotikunnassani joskus 80-luvun lopussa joku kunnan pikkupäällikkö oli sitä mieltä, että tulisi paljon halvemmaksi ylläpidollisista syistä hankkia mitä tahansa länsiautoja, vaikka ostohinta olisikin kalliimpi. Kunnan päättäjät tuijottivat pelkästään ostohintaa (tai aatetta), mutta tämä pikkupäällikkö tuijotti Lada-armaadan korjaus- ja ylläpitokustannuksia. Vastoin ylimmän johdon määräystä, tämä pikkupäällikkö osti kunnan käyttöön yhden Opel Kadettin, josta tuli mitä todennäköiseimmin melkoisesti huutoa, mutta mies ei tainnut sentään menettää virkaansa. Olihan Opel kalliimpi kuin Lada 1200L ja vielä kunnan hankintasäädösten vastainen tuote. Kuinkas kävi? Vuosi - kaksi, kun oli mennyt, todettiin Opel Kadettin ylläpidon olleen niin paljon halvempaa, että kunnan Ladojen hankintapakko poistui, ja muistaakseni niitä ei sen jälkeen yksittäisiä Samaroita lukuunottamatta enää ostettu. Enää ei kunnan henkilöautoille myöskään tarvinnut hankkia vara-autoja. Säästöä sekin.
     
    mikkis83, Gary Grand ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  17. H-V

    H-V 2nd gear

    Isävainaa oli vannoutunut pösömies. Isän kuoltua ok-kuntoinen 604 gti jäi siskolle ja sen (nykyisin onneksi exmies) miehelle kun ite asuin vielä silloin 700 km päässä. Hetken päästä tapahtuneesta kun ajattelin käydä hakemassa kyseisen pelin itselleni, niin sain kuulla että tää mies oli pistänyt pösön paaliin kun kuulemma tulisi kalliiksi ylläpitää autoa kun kaikki osat pitäisi tilata Ranskasta :rolleyes: Hirveästi ei itseä pösöt kiinnosta, mutta toi 604 gti on itsestä ainakin hieno, ja hyvä kyyti siinä ainakin penskana oli.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  18. Aslak

    Aslak Gearhead

    Lieköhän kymmentäkään vuotta aikaa kun sisko ajeli työsuhde-Golfilla vaikka 1-Bemarin olis halunnu, syynä firman politiikka. Varusteita siihen toki sai rastia sen verran kun tykkäs eli hintakaan ei perusteena ollu.
    Toki matalan luokan tirehtööristä kyse kuten arvasitte mutta ei siellä kuulemma konsernin isotkaan pomot ihan mistä vaan merkistä autojaan valinnu eli kyllä tuo edelleenkin jossain määrin paikkaansa pitää.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    CX/XM/SM :odcool:
     
    stratusdriver ja Petri R. tykkäävät tästä.
  20. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    CX:iä mulla on ollut harrasteajossa useampiakin. Aivan loistava auto, tosin suurin vika on moottori, tai sen puute. Olisivat saaneet mahduttaa vaikka 2.7 prv V6:n konehuoneeseen tavalla tai toisella... Toisaalta 2.5 turbo, ihan riittävä moottori matka-autoon. Ymmärrän kyllä hyvinkin, miksi joku on noita ostanut uutena, sen sijaan että valinta olis osunut saman hintaiseen sakemanniin tms...
     
    Gary Grand ja Pertti K tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!