Pallosalaman päästöt eli ooppeli pomppas päästöistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mietmi-3, 14.11.2019.

  1. -tl-

    -tl- Gearhead

    Pampula??? Onko MAP anturi?
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    Tod.näk map?
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ei tietoa mikä pampula se oli mutta putsaus niin toimii. Ei ollut map vaan joku muu.
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    tosta youtuupi videosta näkyy "pampula" heti ilmanputsarin kurttuputkessa. Mulla ei oo mitään hajua mikä se on ja mitä se tekee. Pampulan päässä oli joku kiiltävä osa varren päässä.
     
  5. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Imuilman lämpöanturi?
     
    jariha tykkää tästä.
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos se se on, niin ihme jos auttanut? Moni kun lyö vaparisuodattimen niin nuo roikkuu konehuoneessa jos ei johtoja muuten katkaista.
     
    jariha tykkää tästä.
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Voi olla niinkin kiinnosta anturi et haistelee onko ilma pakkasella ja säätelee ruiskutuksen jotain määrettä

    Sille taitaa olla sulakekkin, muistelisin et jossain ton pompulan nimi oli jotain tyyliin preheating sensor

    Hetki piti raappia bensakoneessa päätä, mut pistin pistokkeen ja pompulan takaisin reikäänsä enkä kiinnittänyt enempää huomiota


    Siis se anturi on kirjaimellisesti pompula kaarevassa langassa, kuin ois maalia tippa jääny
     
  8. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Taitaa se iat anturi jotain vaikuttaa...



    DRIVEABILITY SYMPTOMS


    If the intake air temperature sensor is not reading accurately, the PCM may think the air is warmer or colder than it actually is, causing it to miscalculate the air/fuel mixture. The result may be a lean or rich fuel mixture that causes driveability symptoms such as poor idle quality when cold, stumble on cold acceleration, and surging when the engine is warm.

    If the engine computer uses the air temperature sensor input to turn on a cold start injector, and the sensor is not reading accurately, it may prevent the cold start injector from working causing a hard cold start condition.

    A faulty air temperature sensor may also affect the operation of the EGR valve is the PCM uses air temperature to determine when the EGR valve opens (on most, it uses the coolant temperature input).

    On OBD II application (1996 & newer vehicles), a faulty air temperature sensor may prevent the Evaporative (EVAP) Emissions System Monitor from completing. This can prevent a vehicle from passing a plug-in OBD II test (because all the OBD II monitors must run before it can pass the test). The EVAP monitor will only run when the outside temperature is within a certain range (not too cold and not too hot, as a rule).

    A faulty air temperature sensor that is reading warmer than normal will typically cause in a lean fuel condition. This increases the risk of detonation and lean misfire (which hurts fuel economy and increases emissions).

    A faulty air temperature sensor that is reading colder than normal will typically cause a rich fuel condition. This wastes fuel and also increases emissions.
     
    fxsts tykkää tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Näinkin vanhoissa vaikuttaa noin?
     
  10. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Vaikee sanoo ku ei oo ton ikäsestä ooppelist kokemuksia.
     
  11. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Minä noista pampuloosta mitään ymmärrä mutta jos jollain muulla (onnettomalla) tämmönen pallosalama on ja päästöt sekoilee niin putsakkaa se anturi vaikka vaan varuuksi.
     
  12. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Tiedätkö miten asemalla herra inssi mittaa yleensä?? Ensiks auto jäähtyy pihalla ,siihen riittää muutama minuutti sammuksissa. Sit suoraan sisälle,joissain asemilla mittaus piste het ovella,mitta pilli putkeen ja mittaamaan,jos ei heti mene läpi se on hylkäys...
    Itte korjamolla mitatessa pidän huolen,jotta katti on kuuma mitatessa. senhän pitää olla yli 400°c,ennenku alkaa toimia vähitellen...
     
    12345678910 tykkää tästä.
  13. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Joo tuo katin lämpenemisen ongelma on Ooppelin peri vika ainakin mulla, katti kaukana pakosarjasta ja jos se orkkis ilmapumppukaan enään vörki niin saa sit laulattaa niin kauan et usko meinaa loppua. Aina silti läpi menny ku katsuri ollu tietoinen tästä ominaisuudesta.
     
    Sounderi ja jariha tykkäävät tästä.
  14. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kyllä inssi huudatti konetta oikeen huolella eli tiesi katin lämpenemis ongelman. Pääasia on että nyt on leima :cool:
     
    Sounderi ja chevytb02 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!