Loppu Kauhavalla Nitrojen EM lyhyeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Ugalabugala, 4.10.2019.

  1. supo

    supo Double Gearhead

    Taitaa olla vaan niin kallis vuokrata se paikka jos olen oikein ymmärtänyt!
     
  2. supo

    supo Double Gearhead

    Tuohon kilpa-auton mainostukseen niin minä ainakin olin kaluston kanssa näyttelyissä/alan tapahtumisissa, yhteistyökumppaneiden tapahtumisissa sekä kohtuu aktiivisesti netin ihmeellisessä maailmassa eli se on kyllä muutakin kuin kilpailuissa mainostamista.Toivotaan että kun hyvänmielen Willys projekti valmistuu niin toivotaan että homma jatkuu sen hetken tyyliin.Ps.hyvänmielen Willys tulee Pro Et,SG luokkiin ainakin ja katsotaan missä ja mitä ajetaan kun se valmistuu,ensi kesä vietetään Hurleyn selässä tai jotain ihan muuta.
     
  3. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Nimimerkki Vallu 426 pohti lippujen hintoja vuonna -87 niin tuossahan tuo vastaus suurinpiirtein siihen kysymykseen on;).Enkä ole niitä mihinkään vertailemassakaan.
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mikä Hyvinkäällä on muuttunut muu kuin et kenttä sai uuden pinnan? Mun mielestä siel on ollu ihan sama systeemi aina. Ja hyvä niin.

    Mikä toi AKK:n kymmenen kilpailijan vaatimus on? Esimerkiks Pro Streetissä ei ollut koko kautena kymmentä yhteensä, silti on äijät kutsuttu AKK:n palkintogaalaan. Se on totta et ei pienissä kaavioissa mitään järkeä ole, mut ei ole kyl järkeä siinäkään et kaikki ajaa jotain pettii tai spettii. Ja siihen se johtais jos pidettäis kiinni noista "rajoista".
     
    three hundred tykkää tästä.
  5. Hyvinkää on kyllä viimeisen 5v aikana se suurin parannus lajissa vaikka siellä ei putkirungot kilpailekaan. Toivottavasti pääsen sinne ajamaan enskesänä.

    a
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Hyvinkään lineuppi/ajojärjestely on ehkä paras ikinä.
     
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Sitä vaan et se on kyl toiminut samalla periaatteella jo 20 vuotta. Ja kokoajan ollu sekä väkee että kisaa.
     
  8. SG 448

    SG 448 Gearhead

    FHRA jäsenpalstalla tuota AKK:n vaatimusta SM-arvoon on kysytty tänäkeväänä ja vastaus oli > "Niissä sarjoissa, joissa erikseen ilmoittaudutaan sarjaan kauden alussa, on yleensä säännöt kirjoitettu niin, että 10 sarjaan ilmoittautunutta vahvistaa SM arvon. Melko usein myös yhdistettynä sarjan ensimmäisen kisan osallistujamäärään (10 vähintään). Ja loput kisat sitten SM arvoisia huolimatta osallistujamäärästä. "
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    ok,no noil kriteereil meil on sit tält suvelta kaks autopuolen suomenmestaria, S/SS.ssä ja junioreissa.
     
  10. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Mikä idea tässä pe-la kisapäivissä on? Onko tuolloin kisa käytännössä yksipäivänen eli lauantaina ensin lajittelu ja sitten eliminaattori? Säästetään kuluissa esim ratavuokrassa jne? Vai mikä se kuningasajatus on..
     
  11. Idea on tehdä lajista haluttava. (= ne jotka haluaa tulla, ei pääse kun ovat töissä). Sitä se haluttava tarkoittaa.

    FHRA tekee tappiota jokaisessa SM kisassa. joten kysymys kuuluu; miksi järjestävät näitä SM/CUP kisoja?

    Eikö heidän kannattaisi keskittyä ACS ja Malmi juttuihin, sieltähän se raha tulee.
    Toki osallistumismaksua voisi nostaa ettei siellä pyöri mitään turhanpäiväisiä höpökisaajia (meikäläisiä). Sopiva summa 500e per kisa. Helppo muistaa ja helppomaksaa.
    Ruohonleikkureille voisi järjestää "shootout"kisan, se vetäisi katsojia, lapsiperheitä ja olisi varma "suksee" myös täällä peltojen keskellä. Ruohonleikkureissa on tulevaisuus, koska ruoho kasvaa aina myös vesisateella.

    ah
     
    GS tykkää tästä.
  12. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Ideana on varmaan saada laskettua osallistumiskynnystä uusilta kuljettajilta.
    Saatan minä (ja ehkä moni muukin) alkaa ajamaan oikeaa kilpaa, jos sitä voi tehdä yksipäiväisissä kisoissa.
    Käsittääkseni niitä uusia kuskeja täälläkin on kaivattu?
     
  13. Totta. 350-400e per kisa ja kilpailu on yhden päivän kisa. Ei ole kallista ollenkaan.
    Mikäs sen yhden päivän kisan tekee niin paljon erikoisemmaksi että siitä kannattaa tuommoinen summa maksaa? (etukäteen vielä kun tuon summan maksaa + ei varapäivää...)

    Olen luullut että osallistumiskynnystä voi laskea sillä että kisoihin on edullisempi ilm.maksu.
    Ainakin se on tehokkain tapa.
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  14. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Ainakaan mua ei kiinnosta varikkoelämä siinä määrin että siellä viittis alkaa viikonloppuja viettämään. Eikä se koko majoitusrekvisiitan hommaaminen ja säilöminen mun mielestä ainakaan mitenkään helppoa tai halpaa ole.
    Jos ajaminen onnistuu tyyliin "aamulla tontille ja yöksi kotiin", on se ainakin mun tapauksessa huomattavasti houkuttelevampaa.
     
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Tänänä vähä spekuleerattiin aiheella männäkaudella ajaneen kuskin kanssa. Hän totes, et ei onnistu tiimille. Ja sanoi et aika moni muu samoilla linjoilla. En toki tiedä mitä tuleman pitää, mut jos se et tuut paikalle lauantaina, vedät 1-2 kierrosta lajitteluu, kisa perään ja illal himaan, ni sen on syytä olla todella halpaa et siine kukaan lähtee. Ykspäiväsessä skabassa on kyllä pointtinsa, mut ei niin et vaikkapa täältä roudaa kaluston Kauhavalle ja sit illalla himaan. Varikkoelämästä osaa mitään sanoa, enkä muustakaan elämästä.
     
    bandit_1 ja Lasse73 tykkäävät tästä.
  16. Juuri kuten Jykä kirjoittaa edellä. Jos menee ajamaan 1päiväiseen kisaan, on se hyvinkin mielenkiintoista jos

    - ilm.maksu on jonkun kympin , max 100e
    - matka kisapaikalle 1-2h max (kusitaukoineen)

    Riski ja kustannukset kohtuulliset. Jos ja kun (sade, onnettomuus, ajanottolaitteet paskana...) ei ajeta niin eipä ole mennnyt ilm.maksut hukkaan, kun yleensä voi maksaa paikanpäällä tai jos ilm. on jotain 40e niin se ei tunnu isolta tappiolta.

    Matkaan voi lähteä esim. 7.00 aamulla ja on radalla sopivasti 9n jälkeen. Katsastus ja ajamaan.
    Illalla on hyvään aikaan kotona istumassa saunanlauteilla.


    Tuommonen systeemi on OK. yksipäiväisissä kisoissa. Perjantaikisa on kyllä semmonen homma että tuskin moni viitsii vapaata ottaa sen takia 4-5 kertaa kesän aikana. Oli se varikkoelämä mahtavaa vielä 20-25v sitten, mutta ei kyllä niin paljoa kiinnosta että sinne menisi TO keskellä viikkoa kärvistelemään ja kaljatölkki kädessä patsastelemaan. Se on vaan niin last season -meininkiä.


    No, nyt FHRA tehnyt valinnat ja kutistamisella hakevat säästöjä. Minä olisin tehnyt niin että olisin lisännyt tuloja parisataatonnia ja isontanut hommaa. Montunpohjalta on pidempi matka ylös kuin puolivälistä. täh?
     
  17. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    poikain ompeluseurailua:confused:
    [​IMG]
     
  18. fmila

    fmila Gearhead

    Paluuta vanhaan vanhaan

    Noita yks päiväisiä kisoja ajettiin 70 - 80 lukujen taitteessa yleisesti. Oli hirveetä lottoomista säätöjen kanssa, varsinkin kun sattui olemaan uusia osia tai jopa uusi koko auto. Hyvällä tsäkällä oli jopa kolme rundia qulia ja sit eliminaattoriin. Kun siihen aikaan ei ollut dynoja, eikä lambdoja ja osatkin tuli joskus kesän alussa, niin useampaan kisaan on menty harjoittelemaan todella "nollapisteestä".

    Onneksi sit homma kehittyi ja normaalisti kisat ollut viikonlopun kaksipäiväisiä. Helpottanut kaikkien osallistujien elämää. Kurjustellaan nyt sit takaisin menneeseen.
     
  19. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    mun mielestä mukavinta touhussa oli la-su ajaminen, meilt matkaa kuitenkin useempi sata joka paikkaan niin saa lähtee jokatapauksessa hyvis ajoin. majoituskapasiteettina teamilla (2hlö->) oli alkuun teltta ja w124 farkku mersu jossa tuli useempi yö nitroissa nukuttuu. oli sitten bussikin myöhemmäs vaiheessa... nykymaksuil jää ajamatta, piti jäädä eläkkeelle
     
  20. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Pääsyliput on ennenkin vanhaan hyvään aikaan pitänyt ostaa rahalla

    [​IMG]
     
    z 900 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!