Sirkkeli

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja WBBC, 7.9.2019.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuli tarve kannettavalle sirkkelisahalle lautojen kaventamiseen.
    Kaverilta löytyi muutamalla kympillä.
    Huomenna nähdään, onko hintansa arvoinen

    Einhell merkkinen.

    [​IMG]
     
  2. julmajari

    julmajari Gearhead

    Mullon sama, harrastesirklailussa toimii täysin, paksut joutuu syöttää hitaasti mutta sahaa kuitenkin.
     
  3. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Mulla paloi moottori samanlaisesta, ei ollut kovin kaksinen kooltaan. Seuraavaan sirkkeliin vaihdoin terän pienihampaisempaan, nyt menee hyvin mutta, silti paksummat kannattaa työstää hitaammin. Onko Einhell tai joku vastaava pingpong?
     
  4. Rotten

    Rotten Gearhead

    Miulla fermi, enemmän tai vähemmän ollut tekemistä, reilussa 10 vuodessa, tullaan keskenään toimeen!
     
  5. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Eihell. Eikös oo niitä Lidl. Juttuja
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Puuilosta kuulemma osti.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Einhelli on petrannu laatua, joten tuurilla saattaa kestääkin jotain. Isältä pojalle konetta siitä ei silti taida saada...
     
  8. Kruunusaari

    Kruunusaari 2nd gear

    Minulla vastaavan näköinen Power merkkinen Scheppach lisenssituote toiminut 90 luvun lopulta moitteettomasti. Muistaa vaan syöttäessä sopivan hitaasti edetä ja tärkein että terä on oikeasti terävä.
    Suosittelen Malmin terän palveluita, on heillä ollut todella hyvin teroitettuja terät.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  9. wilburi

    wilburi Gearhead

    Mullao scheppardi ja siihenkin saa syöttää hitaasti paksumpaa vaikka piti olla isommalla koneella ja mennä 80mm heittämällä
     
  10. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Sirkkelin täytyy olla 3-vaihemoottorilla, jos on tarkoitus enemmän (kuin metrin pätkä;)) halkoa 50 mm:n lankkua. Mulla on yksivaiheinen Jet-merkkinen rakennussaha, muistaakseni 2.2 kW:n moottori, kaverilla sama kolmivaiheisena ja siinä tuntuu olevan tehoa kolminkertainen määrä.
     
  11. Kruunusaari

    Kruunusaari 2nd gear

    Perjantaina olen menossa Lahteen kaupoille käytetystä sirkkelistä, oikein liukupöydällä varustettu. Ja voimavirta tietty.
    Eikä Kiinalainen vaan Itävallassa tehtyä 90 luvun laatua.
     
  12. teippi-mikko

    teippi-mikko Gearhead

    Jos pääasiassa laudan halkaisua niin harvaterä pelaa siinä hommassa paremmin kuin tiheä.
    Töissä iso sirkkeli levy hommiin trapetsi terällä ja jotain 4kw moottorilla mutta niin vaan rupes hyytyy kun haloin 21mm mänty lautaa.
     
    Jussi289 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!