Halpojen alukansien valinta strokeriin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Gary Grand, 23.11.2019.

  1. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Pontiacin edelin kannet oli kivalla tulpanreiällä.piti tehdä sorvissa 16mm hylsystä sopiva kun ei siihen koloon mahtunut yhtään mikään hylsy. Bbc brodixin kansissa seetit vinossa ja bbc rpm kansissa studit vinossa. Bbc Rhs rautakansissa oli kans seetit miten nyt on sattunu osumaan sinneppäin. Eli laadunvalvontaa kannattaa suorittaa ennen asennusta.
     
    rb, Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  2. Selli

    Selli Gearhead

    Mulla oli siinä ekassa "uudessa" koneessa E-streetit ja sit meni se alakerta. Ostin käytettynä kokonaan toisen mosan jossa RPM:t päällä. Aavikkoperän kanssa ei eroja juurikaan huomaa. Kummatkin ihan yhtä lauhkeita :)
     
  3. Weijari

    Weijari Gearhead

    E-streeteissä ja RPM:issä ei välttämättä ole juurikaan eroa virtauksissa.
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuo aavikkovälitys tappaa ilon melkein mistä van pikkulohkosta..:confused: Voimaa pitää olla paljon ja heti tyhjäkäynniltä, jos ei välitystä vaihda.:D
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. zuinula

    zuinula Gearhead

    Laitoin muutama talvi takaperin e-streetit 327: n päälle -68 rautojen tilalle. Toiminta petraanrui huimasti kokonaisuutena. Toki laite on täysikokoinen, ettei se mikään race ole mutta hyvin toimii, eikä ole tarvinnut pidellä sen koommin. Ajoa ehkä 10tkm takana
     
    Gary Grand ja kime2 tykkäävät tästä.
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Nii, missähän ne sit käyttää tarkistuksessa...? Kaikki välineet olis hankittava itelle.
    Kun mullahan oli sen napujutun yhteydessä avattuna just ohjurivaihossa käyny kansi, jossa ei vaan venat osunu enää seetiin. Ja hyvämaineisessa jenkkeihin erikoistuneessa koneistamossa tehty.
     
    palontie tykkää tästä.
  7. fenix

    fenix 3rd gear

    Mun Afr kansissa oli seetit epäkeskot ohjureihin nähden.
    Sen näkee kotikonstein kun tiputtaa venttiilin poteroonsa ja valaisee palotilan lampulla.
    Valo paistoi jokaisessa imu- ja pakokanavassa.
    Nesteen piti kyllä palotiloissa kun jouset oli paikoillaan.
    Kosunen ei ollut nähnyt yhtään hyvää after market alukantta, oli valmistus maa mikä tahansa.
    Tehdaskannet parempia, esim. Lsx.
    https://www.facebook.com/579460078763141/posts/2833255213383605/
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    En muista enää mikä koneistamo oli kyseessä mutta ite en vie muualle kuin kantaseen sattuneesta syystä o_O sen verran hyvät välit että luotto pelaa :D
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Täähän haisee ihan sille, ettei mitään alukansia kannata ostaa, ellei ne ole tehtaan alkuperäisiä..
    Tai mitään muitakaan kansia.

    On se kyllä kumma että nuokin varmaan samoilla koneilla on tehty. Riippumatta siitä kummalla puolella isoa vettä niitä on käpistelty. Sama homma on oman työpaikan tuotteiden kanssa: jokaisella vaihdevalmistajalla on käytössä samanlaiset koneet ja toiset tekee niillä parempia ja toiset vähän vielä parempia hammaspyöriä..:D Joiltain ei meinaa tulla edes sitä.

    Epäkeskeiset ohjurit/seetit saa tottakai työmenetelmän valinnalla helpostikin aikaiseksi, mutta omaan käyttöön jos ostan kannet ja ne jotain vaatii, niin omin kätösin ne joudun korjaamaan. Tarkkuus tulee sitten sitä mitä sattuu tulemaan.o_O Tuskin kovin paljon parempaa kuin automaattikoneilla..

    Kansitasoille en kotikostein ala tekemään mitään.. Pakko ostaa muiden tekemänä.:confused:
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  10. Weijari

    Weijari Gearhead

    En ole vielä kuullut pahaa sanaa Trick Flow:sta
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    No sanotaanpa sit jotain niistäkin.
    Trick Flown uudet pikkupalotilaiset ja -venttiiliset 175 kannet: seetit oli kyllä koneistettu pienille venttiileille, mutta venttiileiksi oli heitetty isot venat!
     
    Jussi289, Camino'79 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Molempien venttiilikokojen hyvät puolet sanois amerikkalainen!
     
    Inlinee, artsiracing ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  13. Jos noi kannet on noin surkeita, niin sitten kannattaa ostaa kannet kasaamattomina, niin säästää yhden vaiheen...:D
     
    sleepercooler, Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Kai se vähän niin on, että niihin täytyy suhtautua aihioina.

    Hyvällä tuurilla teettää vähemmin, kun taas huonolla mikään ei ole linjassa.
     
    Herje tykkää tästä.
  15. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Bolt on, dream on
    Kaikki pitää vähintään tarkistaa mitä americanbobit ja mehicaan on tehnyt.
     
    Jussi289, sleepercooler, Camino'79 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. max

    max Double Gearhead

    Voihan nämä olla myös tapauskohtaisia juttuja.Omalla kohdalla ei nyt sbc kannet vaan bbc.
    Valmistaja Speedmaster eli käsittääkseni aiempi Pro Comp.Kiikutin nämä kannet NPS kansipajalle tsekkaukseen ja virtauspenkkiin.
    Ei ollut mitään valittamista laadussa ja peittosivat penkissä vastaavat AFR kannet.
    Ovat toimineet moitteetta.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  17. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Oliko oval?:eek:
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Rectaali ja 310cc.
    Edit.En ole vielä kerennyt korjata sulta ostamiani muovisia bbc venakoppia.
     
  19. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    ja tietysti tehoja lisäävä CAUTIONin fan schroud...
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  20. valtope

    valtope Gearhead

    Mä ostin itelle keväällä Brodix IK-200, BRO-1021007 kannet ( 995 usd / pari), mun SBC-400 päälle, tavoitteena tehdä reipas motti, jolla ajetaan paljon huolettomia kilometrejä tiellä, ja jokunen strip veto.

    Vein ne sit heti NPS Markon tarkastettavaks, ja kommentit alla:
    - hyvälaatuiset kannet
    - kiilat pitää vaihtaa ( valurautaset teräksisiin )
    - jouset pitää shimmata
    - venttiilivarrensuoja ei ollu lyöty pohjaan
    - ohjaimet oikeillä välyksillä
    - seetit pitivät

    pitihän niitä sit pyytää Markoa hieromaan vähän paremmaks ;) ( samalla imusarjan ja kannen kohdistus yms. muuta pientä )

    Nosto" Imu Pako
    0.2 134.1 109.1
    0.3 184.8 157.3
    0.4 216.5 170.3
    0.5 240.6 175.7
    0.6 256.4 178.1
    0.7 267.1 179.2

    kone mennee kasaan Joulun aikaan, joten käytännön kokemusta ei ole vielä
     
    Muokattu: 28.11.2019
    Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!