Halpojen alukansien valinta strokeriin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Gary Grand, 23.11.2019.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mielellään kuulemme kyllä käyttökokenmuksistakin sitten..:p
    Ihan mukavasti virtaa, "pienellä" hieronnalla :cool:

    Enemmän siihen toimintaan painottuen näistä alunperin aloin kyselemäänkin, kun eiköhän nää laadullisesti ole aika samalla viivalla. Toiset on hyviä aihioita ja toiset parempia..:D
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Mulla on Brodix IK200 kannet 350 Chevyssä.
    Nämä tulivat raakakansina Suomeen.Motti tuotti 432 hp Santalan dynossa ja vääntöä en nyt muista,mutta sekin oli aivan hyvä.
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vääntöö oli 576nm/4700rpm, nokkana oli puolen tuuman nostolla oleva hydylaahuri.
    Nuo kannet vähän isompaan koneeseen isommalla nostolla, niin olisvat enemmän kotonaan.

    Valtopen kannet sopii 400:seen varmaan hyvin, tosin aika korkeilla nostoilla on vasta nuo maksimivirtaukset. Onko mahdollista hyödyntää "paljon huolettomia kilometrejä" olevassa koneessa..
     
  4. valtope

    valtope Gearhead

    Mulle tulee SBC-400:n maltillinen hydraulinokka, 1.6 keinulla max nosto about 0.53/ 0.535, joten 0.6/0.7 nostoilla ei oo mulla mitään tekoa, mut laitoin, kun lapussa oli.
    Huolettomat kilometrit selviää sit myöhemmin ??
    NPS Marko ei oikeasti tehnyt muuta, kun vähän "siivosi", ei mitään isoa.

    Mun haave ei oo max teho, vaan laaja vääntömomentti, ja helppo ajettavuus, tavoite joku 450-460hp/5500rpm, ja vääntö +600Nm/4000rpm, ja +500Nm/ 2000-6000/rpm.
     
    Muokattu: 29.11.2019
  5. max

    max Double Gearhead

    Täällä vähän sama tarina.NPS Marko myös hieman siivosi noita mun IK 200 kansia ja ”Artsiracing” jyysti niitä hieman lisää.
    Ihan kelpo numeroita tuo 432hp/576nm.
     
  6. Isamu

    Isamu 3rd gear

    https://www.summitracing.com/int/parts/edl-2038/overview/make/chevrolet

    Lainaan tätä topicia tyhmään kysymykseen koska vasta opiskelemassa syvemmin näitä asioita. Arvon raati mitä mieltä tuollaisesta paketista, olisiko hintansa väärti?

    Paketissa tulisi osia joista yhdet on edelbrockin alukannet, muutamat lisäosat kun nappais niin olisi mosaan aika täydellinen yläpään satsi.
     
  7. max

    max Double Gearhead

    Sen verran tiedän noista osista että mun toisessa 350 Letukassa on kiinni tuo EPS imusarja,pienemmät 165cc Iron Eagle kannet ja samaa koko luokkaa oleva Comp XE 262 nokka kuin tuossa paketissa.
    Se antoi dynossa 371 heppaa.Mielestäni aika hyvin tuollaisilla ”kääpiö osilla”.
     
    Isamu ja artsiracing tykkäävät tästä.
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuo on ihan ok satsi, mutta nokka on vähän vanhanaikasempaa tuotantoa.

    Ja jos kattoo kotimaan tarjontaa, niin Us-Partsista saat samat kannet, imusarjan, tiivisteet, kansipultit, työntötangot ja jakopään jotain 1400e hintaan joten.. ja voit noiden lisäksi valita nykyaikaisemman nokan kokonaisuuden mukaan.
     
    Gary Grand, valtope ja max tykkäävät tästä.
  9. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Lähinnä ääneen ihmettelyä ja kyselyä tässä harrastelen, on tämä oppimiskäyrä kohtuu jyrkkä kun hyppää 2.0 turbojapsista amerikan ihmeen omistajaksi. Lukea paljon ja kysellä tyhmiä siinä sivussa niin ehkä jokin asia jää muistiinkin kun on aika tuota tekniikkaa ihmetellä.

    Tän talven osabudjetti on jo tuhlattu alustan osiin ja muutama pienempi hankinta vielä mielessä kevättä kohti, lähinnä jotain puuttuvia pisteosia jne
     
  10. vekku

    vekku 2nd gear

    Moparin 383 kansien speksejä myyjältä kyselin. Tuli kuvan mukainen lappu kansista.
    Lukujen perusteella luulin ensin victor kansiksi mutta venttilikoon mukaan ois RPM kannet. Saako niihinkin nuin isot lukemat ja nostot cnc koneistuksella? Vai onko kuinka mainoslukuja?
    Onko kelleen tuttu paja tuo MCH ja tekijä Jeff Kobylski? Entäs tuo nokka merkki, mulle ihan outo eli Bullet racing cams?[​IMG] [​IMG]
     
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Bulletti on paljon käytetty rallinokkavalmistaja. Kuva ei näy ni vaikee sanoo, mut mistä vaanhan saa tehtyä. Just törmäsin Super Stock laillisiin moparin pikkulohkon RPM kansiin jotka varmaan virtaa. SS:ssähän saa hyväksyttyjä kansia portata aika vapaasti, mutta kanavakoko cc määrä on säädetty kullekin moottorille ja se on aika pieni. Hinta parille 10-12000$. JA se ei oo edes paljoa...

    383:n pitäis mennä aika raikkaasti vielä vakio kanavaikkunalla, isommat haluaa sit jo isompaa jos meinaa et tuottaa kierroksilla ja kiertää. Modern Cylinder Heads on tuttu lafka, mut Jeff tais kyl kuolla jo muutama vuos takaperin syöpään, nuorehko kundi. Sen broidi jatkaa firmaa ja ne tekee paljon muillekin noit CNC-kansia. Mun käsittääkseni myös mm. 440 sourcen CNC kannet.

    Mä väsäsin tos just yhen leetukan 350:n, mut ei mikään stroukkeri kyl ja perustu uuteen lohkoon ykssasella takastefanilla. Stroukkerin tein vähän aikasemmin samaan perustaan, siin oli jotku "no name" kiinakannet jotka kotiportattiin. Imusarja oli joku vihtori, pakosarjat muistaakseni 1 5/8" primääriset ja nokka Lunatin raikas hydyrulla 249/257 astetta .050" nostolla. Työns muistaakseni jotain 520 heppaa 6000 tienoilla.

    Mut toi 350, se oli aika pätevä tapaus myös. Siin oli kansina LT1 tehdasalut kotikairattuina, imusarja joku kiinan single plane, 750 vacuumi holley, 1 5/8" peltisarjat, Lunatin 239/247 hydyrulla. Ei mitään ihmeitä, ei mitään taikaa ja tuotti 500hv/6000 rpm ja 640 nm vääntöö. Siin oli tähdet kohallaan. Etukäteen ajattelin et jos tulee 400 ni ei voi sanoo et se rikki olis, jos 450 ni enempi kuu tyytyväinen.
     
    Muokattu: 19.12.2019
    Diktaattori ja SauliK tykkäävät tästä.
  12. vekku

    vekku 2nd gear

    Kokeillaanpa kuvien laittoa uusiksi. Moottori on 383->stroker 500cid. penkitetty kisabensalla 693hv.[​IMG] [​IMG]
     
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Vaikuttais ihan RPM kansilta ja ihan realistiselta,tosi hyviltä lukemilta. Etenkin pako. Materiaalia saa kyl lähteee jo aika paljon, mut ei tarvine lisätä.
     
    Muokattu: 19.12.2019
  14. vekku

    vekku 2nd gear

    Ok, kiitos taas Jykä infosta. Katotaan jos saatais yks auto välillä Ruotsista Suomeen päin.
     
  15. fenix

    fenix 3rd gear

    Aikaisemnin kerroin kuinka mun Afr kannet oli huonosti koneistettu.
    Nyt olen purkanut vanhat Edelbrock 60859.
    Niissä oli seetit kunnossa.
    Ohjurit ok ja valo ei paistanut seetin läpi ilman jousia.
     
    Muokattu: 22.12.2019

Kerro tästä muillekin!