Riittävä teho kadulle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja KiRu, 26.11.2019.

  1. max

    max Double Gearhead

    OK,Mä oon kyllä saanut pillua aivan sen takia muutaman kerran,että olen antanut motin karjua sydämen kyllyydestä.
    Käytin myös lisäefektejä joilla varmistin puuhaan pääsyn.
     
    sleepercooler, Rotten ja SauliK tykkäävät tästä.
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kyllä aika moni auto lopettaa turhan sutimisen jo pelkällä renkaan vaihdolla.
    Kummasti alkaa pitoa löytyä kun laittaa alle vaikka Hoosierin Dotti sliksit.
    Lailliset kadulla ja pitoa piisaa.
     
    saresks tykkää tästä.
  3. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Scootterin kasettia ja Rophypnolia?
     
    kompassi, Gary Grand, Custom_Rod ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Toki riippuu automallista, kuinka herkästi lähtee sutimaan.
    Mulla oli noin 400 heppainen 454 -70 Corvette manuaalilaatikolla.
    Ei siitä pito irronnut pelkkää kaasua painamalla mitenkään, vaikka alla oli 235 leveät BfG Radialit.
    Varttimaili meni kuitenkin noillakin renkailla Alastarolla ihan mukavasti noin
    13s/185/kmh, muistaakseni.
     
    Gary Grand ja Herje tykkäävät tästä.
  5. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    Ois kannattanu vaan mennä perinteisesti kuningas Alkoholin avittamana asiaan.
     
    Inlinee, maxvo2 ja artsiracing tykkäävät tästä.
  6. saresks

    saresks Gearhead

    Ne neidot, joille pitäis itse laulaa, ne on haastavia.
    Sattui itselle aikoinaan, että iskin silmäni kymmenen vuotta vanhempaan hienoon naiseen, hyvissä hommissa, haisi elintasolle ja kaikkee. Käytiin treffeillä Heurekassa ja kaikki meni hyvin, mutta lämpöä vähän puuttui. Heitin lopuksi neidin takaisin Kaivarin parkkikselle, poskipusu ja kun jotain räväkkää piti vielä saada aikaiseksi, niin delta88:n kaasu pohjaan lähtiessäni. Asfaltin päällä ollutta pikkukiveä alkoi sataa niin paljon neidin ja sen auton päälle, että vilkaisu peiliin ja siellä se oli kädet pään suojana. Mitään en enää koskaan hänestä kuullut.
    Niin sitä opittiin kaasun käyttöä.
     
    MJF, stratusdriver, Pertti K ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. max

    max Double Gearhead

    Veikkaan että oli aika hyvännäköinen puuma,mutta sä et valitettavasti täyttänyt hänen kriteereitään.
    Mulla kävi vähän vastaava tapaus vuosia sitten,mut homma tais kaatua siihen et piereskelin ensi treffeillä.
     
    stratusdriver ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  8. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Ovatten aivan kaksi eri asiaa käyttää kaasua tai laskea kaasua
     
    Pertti K, Gary Grand, maxvo2 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. KimmoT

    KimmoT Gearhead

    Kyllähän riittävä teho riippuu autosta/alustasta ja renkaista.
    Entisessä 4 gen Camarossa oli 455hp. Alustan puslissa väljää ja vanhat renkaat, niin oli pelottava ajettava. Alustaan uretaanipuslat, takapyörien kulmia säädettiin hitsauskoneella ja paremmat renkaat, niin oli oikein mukava ajaa kadullakin.
    Sitten tuli C5 vette jossa oli 620hp. Se oli ihan sopivasti kadulle. Federalin katuslikseillä sai jo kakkosella laittaa lapun lattiaan.
    Nykyisessä C5:ssa on noin 1000hp joka alkaa olemaan vähän liikaa. Vaikka keskipakoahdin tuottaa aika taisaisesti tehoa ja manuaalin kanssa on pitkä automaatin välitys, niin helposti lähtee vahingossakin pito 305 Toyon R888 renkaista.
    Mailin logissa näytti vielä noin 180kmh vauhdista vahingossa sutineen.
     
    Herje, Larry ja J.J. tykkäävät tästä.
  10. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Liikaa kaasua hänellekin, kaikki ei vain osaa arvostaa.
     
  11. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    Noissa teholuokissa luotettavien juoppokuskien löytäminen on haasteellinen tehtävä.
     
    LPV, Gary Grand, Rotten ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Joillekin kusipäille riitäis 40heppaa,en nyt tarkoita ketään täällä oodeellä,mutta kun katsoo tuolla liikenteessä tuota menoa:soosoo:
     
    Gary Grand, sleepercooler ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  13. Rotten

    Rotten Gearhead

    Suutsukissa ei vissiin hirveesti tuota enempää ole?? (Suzuki Swift) vaik on 3" pakoputken ulostulo! Silti joutu 6tiellä vetää sixsakkii viimetalvella, et voi ajaa rajoitusten mukaan! Eli suurimmalle osalle riittäis bussi kyyti!!!
     
    stratusdriver tykkää tästä.
  14. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mun naisystävän isolohko Baleno vallan pirteä on!Useimmat vanhat jenkkidiisselit jättää miten vaan!Arvioisinkin,aivan riittävä kadulle!Jumaliste,ja kipakasti kiertää ja pieniruokainen!:)Virimoottorin sukua on ,juu!:cool:
     
  15. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    Miten yleensä ajauduit tekemisiin moisen hienohelman kanssa ???
     
  16. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Nykyautojen "virittäminen" on helppoa ja niissä on todella paljon käyttämätöntä potentiaalia, mutta kuinka paljon sitä tehoa oikeasti pitäis olla? Omassa käyttöautossa on 462 hp/700 nm (0-100 km/h n. 4 sec. ja 1/4 mile 12,3 s.). Kysyin viime viikolla autojen optimointeja tekevästä firmasta että mitä tästä olisi saatavilla ja sieltä vastattiin että Stage 2 optimointi antaa 629 hp / 990 nm. Mitalin toinen puoli on tietysti se, että auton takuuaika päättyy samalla kertaa kun ohjelmaa muutetaan ja toisekseen toi nykyinen suorituskyky riittää aika hyvin normi kaupunkiliikenteeseen.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  17. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    350hp. Mieluummin vähän enemmän.
     
  18. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Niin ja käyttishän on aina neliveto. Kyllä mulle on tuo 306 hv riittänyt, tai vaimohan sillä ajelee melkein pelkästään. Oishan enempi joskus"kiva", mutta ei ole vielä tuntunut että tehoa olisi ollut liian vähän johonkin tilanteeseen.
     
  19. J.J.

    J.J. Gearhead

    Eipä sitä ikinä liikaa ole.
    Toki jossain kohtaa menee aina hankalaksi ja sen suhteen sitten rajat on henkilön mukaan.

    Esim joku vanhanliiton moottori alkaa olla aika vikuri ja syöppö jollain 600hv tehoilla vaparina. Moni ei sellaisella ajele mutta joku hullu vaan porskuttaa ja on tyytyväinen.

    Sitten taas joku uusi auto, vaikka m5 bemu 600hv, niin vaikka vanhat mummot voi ajella sillä kesät talvet. Varmaan 1000hv vireessäkin olisi ihan hyvä käyttis.
     
    Vermilion ja Inlinee tykkäävät tästä.
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kaverillani oli se flakekulta -66 Cutlas 455+ 2x 4bbl, perä 4,11 ja laatikko Munchie m 21, ja kesässä siihen kyllästyi, meni tekniikka kokolailla uusiksi. Vakio 455+ th 400 kulutus putoi puolella, ja 0- 100 km/h putosi ehkä sekunnilla, joten jossain se järkevyyden raja on ;)
     
    Jussi289, J.J. ja Inlinee tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!