North No Prep?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja superbird, 23.11.2019.

  1. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Nämä ois hyvät!
     
  2. darpen

    darpen Gearhead

    Ootko itse saanut muuta aikaan kuin turhaa huutelua?
    Ja tähän ei tarvi vastata mitään ”ennenvanhaan” juttuja...
    Kyllä mua säälittää noi sun jutut, kun mitään kehittävää et osaa sanoa. Toiset sentään yrittää seurata nykyaikaa ja vastata harrasteporukan toiveisiin.

    Toiset taas on kärttyisiä omaan napaan tuijottelijoita joiden harrastuksiin kuuluu itsensä kehuminen samalla muita haukkuen.
    Varmaan hauskaa elää omassa kuplassa.
     
    jule69, Camino'79, Aulis Hämeenkorpi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. En oo ikinä saanut mitään muuta aikaan.
    Minä en mene henkilökohtaisuuksiin, mutta jos minulle aleteen henkilökohtaisia juttuja kirjoittelemaan, niin aina tulee takaisin. Se on vissi.

    Eikö oo mukavaa kun vain voi harrastella ja tehdä juttuja?

    Tässäkin topiikissa kaikki siihen kuulumattomat höpöt on laukoneet mielipiteitään. Entä ne jotka ajaa ?

    Vai kuplassa. No, se on varmaan sitä, mutta vitun mukava on jokapäivä tehdä niitä juttuja mitä haluaa. Se on kupla se.

    ah

    ja nimiä alle siellä takarivissäkin.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Tällein persaukisen harrastajan näkökulmasta ni jäis varmaan kokeilematta siis, sanotaanko 295 kokoon asti saa katurenkaita ihan järkihintaan vielä mut siitä ylöspäin ja dot slicksit yms ni rupee maksamaan laittaa 500€+ pariin renkaita että voi olla ees toivoo pysyä perässä, tavan renkaat kun oo ku sen reilu 200€ pari.

    Tuo kaaren sisälle menevä rengas sit taas rajottas jonku verran perus Valianttien yms räppäilyä, ehkä, niihin kun ei tehtaalta kovin iso rengas taakse mää, kun taas Satelliteen menee 295 iha heittämällä ja vähä leveempiki vielä.
    Tosin ehkä se vähän tasopainottaski sit kevyt vs isompi auto kun isompii mahtuu isommat renkaat alle?

    Kunhan vaan tässä ääneen mietiskelen.

    Edit
    Olikai tässä sit ahtimet jne sallittu kunhan muutokset otteessa vaan? Varmaan oltava myös vaikka tulis tää katsastusvapautuskin?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Saahan ne leveet renkaat valluunkin orkkiskyljillä kun vähä rälläköi ja muokkaa koppaa, siirtää jousia eli tekee tilaa sisäänpäin. Sehän lienee sallittua.
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Onko sillä sit oikeesti mitään väliä tuleeko ne kaaren yli sit? Toi vaan rajottaa taas keinotekosesti meitä persaukisia harrastajia jos sisäänpäin saa levittää mut ulos ei.
    Eikö tästä juuri pyritä pois että kynnys olis mahd. matala kaikille osallistua?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  7. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Nyt on niin mielenkiintoista sarjaa tulossa, että minäkin kävin eilen tallin nurkassa katsomassa siellä n. 20 v maannutta swingeriä. Alla 16,5 renkaat, linkit, lasikuitua kaikki mitä vaan voi olla. Perkele kun en muistanut millainen autoraato siellä nurkassa lymyili. Onneksi vieressä makasi myös kisamosse, jossa alla 185 hakkapeliitat nastat nypittynä.

    Swingerihän ei nyt näyttäisi sopivan kaavailtuihin luokkiin, joten tein yöllä aivan oman kalottimaaottelukisakiertueen.

    Eka kisa ajetaan Ahvenanmaalla. Lähtöalustana Viking Mariellan autokansi, jatkuen ramppia pitkin puhtaalle asfaltille. Renkaille tämä tuo omat vaatimuksensa, muuta koska mossesta jäi hyvät hakkapeliitat joissa on vielä ikäänkuin imukupit käytämme 185 hakkapeliittoja. Desipelejä pitää olla yli 130 sillä se kuulostaa hyvältä laivan uumenissa. Suojelijana toimii Nils Holgerson.

    Tästä siirrymme ruotsin kansanarmeijan lauttakyydeillä Gävleen, josta suuntaamme Kiirunaan. Kiirunan rata on poistettu keskustan siirto-operaatiossa joten suorituspaikkaa ei olekkaan. Kisa ajetaan siirtymätaipaleena, rengas vapaa. Koska Kiirunan ohimarssi,vastaanottajana Gunde Swahn, suoritetaan pimeydessä pitää auton sisävalossa olla vähintään 760 lumenta.

    Moottorimarssi jatkuu Tromsaan. Kiihdytys tapahtuu vuonon reunalla kahteen eri suuntaa ajaen. Vuonon toisella puolella on Tirpizin, jonka upotti brittiagentti James Bond ystävänsä Rautahampaan kanssa, muistomerkki josta pitää saada mahdollisimman hyvä valokuva. Vuonosta mahdollisesti nouseva usva saattaa haitata kuvaamista, joten kameran minimi pikselivaatimus on 5 megaa.

    Tästä suuntaamme Venäjälle. Kohti suomalaisten kaukopartiomiestenkin vahvan kiinostuksen kohteena ollutta Muurmannin rataa. Täällä paikallinen yhteistyökumppani Boris Mihailov, on meitä vastassa. Boris on sorvannut maailman suurimmalla sorvilla kaikkiin ilmoittautuneisiin ajoneuvoihin kiskopyörät, koska kiihdyttely tapahtuu rautatietä pitkin. Pyöriä vaidettaessa tehdään pistokokeita jarrurummun maalin paksuuteen. Vähimmäisvaatimus 300 myy. Borikselta löytyy paikkamaalia ettei kukaan tänne asti selvinnyt joudu enään tässä vaiheessa luovuttamaan.

    Paikallinen Ladakiihdyttäjä Anatoli Penatoli on vetänyt pohjat ja se aika tulee alittaa. Ajan ottaa ja vaihdetta kääntelee paikallinen maaherra Kalina Kulakova. Hän päättää jatkoon vai kuoroon. Kuorokaan ei ole huono vaihtoehto. Se on kuuluisa puna-armeijan kuoro vahvistettuna Muurmanskin alueen lyömä-ja puhallinsoitin orkestereilla. Voittajan selvittyä jaetaan ruhtinaaliset palkinnot.

    Tälläisen minä vain kehitin.
     
    cutlass cruiser, three hundred, stana ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    ei ja kyllä. Ja olis tosi maukasta katsastuhenkilöiden miettiä millaiset takakyljet ja lokarinkaaret missäkin autossa on vakiona. Ehkä sellaset NASCAR tyyliset autokohtaiset sapluunat olis kätevät. Niitähän ei montaa tarvittaiskaan.
     
  9. GS

    GS Gearhead

    Niin, tässä tulee esille juuri tämä Street ”romantiikka”, joka ei enään palvele ketään eikä mitään vuonna -2020, mutta koska ”siltä tuntuu”, tämä pitää kirjata sääntöihin asti?

    Ei, näin ei pidä tänä päivänä toimia jos laji halutaan kasvu-uralle ja nimenomaan lajia palvelevia asioita aikaiseksi.
    Maailman sivun koko drag racingin historian ajan katuautoilla on ajettu suljetuissa ratakisoissa sliksein.
    Eli 60-luvulla jenkeissä ajeltiin autolla pitkienkin matkojen takaa kisapaikalle, sliksit takaluukusta alle ja putket irti kun on päästy kisapaikalle ja kisan jälkeen taas putket kiinni ja katupyörät alle.
    Mitkään ”perinteet” ei tue romantiikkaa edes perus street autoa ja katurenkaita, mutta tällä hetkellä tässä True Street kombossa se on oikeasti perusteltua, Race streetissä ei.

    Eli kilvettömiä Race Street autoja kukaan ei tuo ajamalla pelipaikalle(muutama poikkeus varmasti vahvistaa tämän) ja nyt kun kyse on oikeista kilpa-autoista joissa ei enään palvella nostalgiaa eikä romantiikkaa, dot vaatimus on oikeasti aika absurdi (näissä eturenkaissakaan harvoin dot merkintä).
    Näihin kisoihin PITÄÄ saada vedettyä mahdollisimman paljon mukaan tehokkaita Racestreettereitä ja se lisäbonus sliksien myötä on monelle kynnyskysymys lähteä ajamaan ns.”huonomman pidon skaboihin”.
    Dot-rengasvaatimustahan ei oikeasti puolla Racestreetissä mikään muu kuin jokin kummallinen nostalgia ja romantiikka, mutta sillä on kuitenkin useita negatiivisia vaikutuksia lajiin ja sen elinvoimaisuudelle silloin kun alla ei ole SM/EM prepattu 1/4 latu.

    Missään tapauksessa ei pidä myöskään taas tehdä täysin keinotekoisia ja lajia korruptoivia painorajoituksia mm.rengasvalinnan mukaan, koska sekään ei palvele lajin elinvoimaisuutta, vaan liittyy taas kerran enemmän romantiikkaan.
    Jenkkilässä kukaan ei edes ajattele Small/Big Tire monstereita Dot renkailla ja myös tämä on yksi syy miksi näillä ajetaan jopa ihan kadulla Street Outlaw kisoja, eli latu kuin latu kelpaa.

    Tästä pitää tehdä myös aito vaihtoehto fyyran streetille kun tiimit miettii missä ja milloin ajetaan ja jos täällä on sliksi sallittu kun vastassa on Sm-prepattu latu, puntit valinnalle ainakin hieman tasoittuu.
    Ei pidä missään tapauksessa tehdä lajiin päätöksi/sääntöjä jotka palvelevat jotain nostalgisia utopioita ja samalla kusta omiin muroihin rajoittamalla suuri osa kilpailijoista omasta järjestetystä skabasta ulos jonkin ”musta tuntuu” asian vuoksi.
    No Prepin perus...kuningasidea on juuri se että säännöt pidetään aivan absoluuttisen minimissä ilman typeriä korruptoituneita ja jo menneeseen aikaan pohjaavia sääntöjä.
    Jos Sliksien salliminen takaa viivalle lisää/enemmän Race Street autoja, tästä hyötyy ihan kaikki lajissa.

    Suuri tai jopa suurin osa lipun maksavista katsojista kuitenkin haluaa nähdä juuri tehokkaita, äänekkäitä ja nopeita Racestreettereitä, joten miksi ihmeessä täysin tarpeettomalla Dot rengassäännöllä haluaisimme ehdoin tahdoin rokottaa omaa katsomoa tästä?
    True Street itsessään on nimenomaan se ihan välttämätön kilpailijoiden sisäänvetolaji, mutta katsojien näkökulmasta se ei ole mitä halutaan lähteä katsomaan kisasta toiseen pitkien ajomatkojen takaa.
    Lajimarkkinointikin oikeastaan vaatii ne nopeat monsterit ja jotta näitä saadaan kisaan mukaan, säännöt on rakennettava tukemaan mahdollisimman isoa kilpailijamäärää.

    Eli ei näin. Ei missään tapauksessa RACE-luokkaan RACE-autoihin ”katurenkaita”, mikäli laji halutaan kaikille racestreet autojen omistajille houkuttelevaksi.
     
  10. GS

    GS Gearhead

    Tässä ei tarvita ”sapluunoita”, koska näissä Race street autoissa orggis peltikorit ja jenkeissäkin tämä sääntökohta on tulkittu niin että jos muutos läpäisee katsurin silmän, se on ok. Eli nämä selkeät levitykset+pullistukset ei ok.
     
  11. raceman

    raceman Gearhead

    Tuo on kyllä totta. vähemmän rajoituksia niin on parempi
     
  12. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Voi Aulis.....kun kerta päätit viedä asiaa tapasi mukaan keskustelutaitojen loppuessa henkilökohtaiselle tasolle,annan sulle vastauksen.
    Sitten saa tuo paskajuttu loppua,annetaan topikiin mennä oikeassa uomassa.Vai laitanko sulle tavuviivat että ymmärrät?

    Sä oot kyllä aika Erikoinen mies,korjaan heppu.Miestä susta ei saa kun ainoastaan siinä kategoriassa että kuka eniten pökkii sauvalla hiihtoladulla koiria ja pienempiä naisia.Tai uhkailee niitä kaikanmaailman maasta karkoituksilla.Tässä virtuaali uhkauksessa sä oot kyllä lahjakkuus,toki edellýttää ettei ole sun juttuja ennemmin lukenut koska samaa uomaa ne menee ainavaan.
    Oot muakin tekstiviestillä uhannut vetää kuonoon nähtäessä mutta vaikka istuit läheiseen pöytään niin et edes päälle uskaltanut katsoa.
    Rodillas ajoit vastaan mutta kohdalla olikin Paddokin viereisessä metsänreunassa jotain mielenkiintoisempaa..
    Mutta älä mua pelkää,edesmennyt isäni opetti ettei lapsia,naisia ja vajaita saa lyödä.En tiennyt että sama henkilö voi olla ne kaikki 3.Sut tavattuani tiedän että se on mahdollista.

    Jos joskus oikeasti ottaisit asioista selvää ennen kuin loisit siellä narsistisessa utopian näköisessäkin päässä omia kuvitelmia,voisi moni asia sullekkin selvitä.

    -Kyllä,olen heittänyt ekan ajatuksen täällä OD:lla street luokkien muutoksesta,avoimena ajatuksena.Niinkuin on moni muukin ennen mua ja saaneet jopa muutostakin aikaan.
    Se on edelleen totta että säännöt ei niitä tuo mutta jos sama kaava ei tuo kuskeja niin pitää herätä kysmys,miksi?
    Vastaus ei ole haukkua niitä tulemattomia pelleiksi ja kateellisiksi apinoiksi.Tai kommareiksi.

    Sen jälkeen sain kutsun Vaasaan kokoukseen kertomaan perusideasta lisää.
    Jossa vastaanotto oli yllätyksekseni positiivista ja rakentavaa erimielisyyttä,ja hienoa oli OD:llakin lukea mielipiteet laidasta laitaan,se avaa omaa ajatusta kun joudutkin hyväksymään että joku asia voikin olla toisella tapaa parempi kuin mitä itse olitkin ajatellut.
    Kannatta kokeilla,suosittelen

    TW-luku ja moni muu on liitos,mukaan lukien Outlaw Street(Nätkinin Karin idea),onkin sitten sitä varten perustetun sääntöpaneelin ideointia,jossa MÄ EN OLE MUKANA.
    Se koostuu monen paikkakunnan edustajasta jotka niitä käsitelee.
    Heitin pohja idean,he jatko kehittivät.Heille tulee kunnia ja maine,kun asia toivotavasti saa uutta vauhtia.Ei mulle.
    Jos ja toivottavasti kun,tämä asia palauttaa kisaamisen intoa harrastajiin,kunnia menee lähtökohtana Sunrise Cruisersin johtikselle,ennakkoluulottomasta ajattelumaailmasta kuunnella avoimin mielin uusia ehdotuksia.


    Vain Auliz on kaiken suuren saanut aikaan,luonut Nostalgia Genren,OldSkuulin ja monia muita suuria asioita.Ymmärtääkseni Kalajoen uimarantaan itse valitsit ne hiekanjyvät,samalla kun pyöritit miljuunabisnestä veivattavalla puhelimella.
    Kukaan muu ei ole mitään.Se me tiedetään.
    Dementia alkaa vissiin vaivaamaan kusen polttamassa päässä,kun et ole muistanmut mm. Sko-Unon saavutuksista kertoa mitään pitkään aikaan.Silloinkaan kukaan muu ei saanut mitään aikaan.Yksin voitit.Ainoana Suomalaisena.

    Ja jos sun kanssa on eri mieltä niin tulee se sama värssy mitä oot hokenut +20v,
    "Sää oot vaan kateellinen kommunisti,köyhä pelle,mitä sää oot saanu ikinä aikaan?"
    "kateus pitää ansaita" jne jne...boooring


    Reipas 15-18v sitten mäkin luulin että sä oot ihan saatana hyvä jätkä,jutut oli hauskoja ja olit olevana oikeen mahtava kaveri,kunnes alkoi "aulistelu" ja rupesit omistamaan elämäs kavereides haukkumiseen.
    Silloin soitit ja rääyit elämäs surkeutta.Taisin olla ainoa frendis silloin,pyysin sua liittymään seuraan juhliin.Onneksi et tullut.Nykyään ihan vitun sama vaikka mitä sulle kävis.

    Ne samat kaverit jotka silloin seisoi sun takana.Vaan ei enää.Sä oot niinkuin Falcont,alkuun sulavia puhuva myyntimies paljastuukin selkään puukottajaksi.Ja jos kysyt asian tiimoilta mitään,oot vaan kateelline kommari yms sne samat lässynlässyn jutut mitä jauhat uudestaan ja uudestaan.
    Harrastit aikoinaan sitä mahtavaksi keksimääsi soitteluhaukkumista,missä soitit hepulta toiselle ja haukuit edellisiä.
    Tää toimi aika hyvin varmaan sun mielestä kunnes menit jutuissas sekaisin ja aloit tietämättäs haukkumaan mun projektia mulle,pokka naamalla autuaan tietämättömänä että jauhat sontaa mulle mun projektista,tietämättä että se on mun!Ja sä sanot mua Pelleksi?
    Tai kateelliseksi?Sähän silloin kadehdit koko Suomen harrastajakuntaa.Nenäkkäin kehuit aivan taivaisiin mutta kun lähdit niiden tallilta niin olikin puhelin soitta ja haukut muille.
    Ihan spoiler alert niille jotka silloin ja nykyään Auliksen kans kaveeraa...

    Toisekseen, siellä utopistisessa päässäs saatu ajatus että olisin joku ProStock guru,ei mene sitten lälhellekkään.Se on kyllä hienoa että itse keksit tämmöisen tittelin mulle,ja alkaat sitä levittämään,jopa omalla nettisivullas oikeen englanniksi vielä.
    Ihanan Marttyyrimäinen kirjoitus,kuinka suurta ja mahtavaa Aulizta on loukannut aika harmiton kommentti Facebookissa,jota sitten jatko jalostit Ailismaiseen tyyliin että olisin kaikille kertonut sun auton ongelmista,tai haukkunut sua siellä?
    Ja että olin suuri ja kunniakas Pro moottori tekijä?Ei ei,kaukana siitä.

    Valootetaan sulle siitäkin taustaa koska siinä oli liki sama tilanne kun mussutit mulle,mun projektista.
    Facebookissa North BL sivuilla(kaikki voi käydä katsomassa itse) on kuva jossa on Ailiksen Nova ja vieressä Charger.
    Syy miksi päätin kommentoida oli se että kun kyseinen Chargeri oli V8-lehdessä,Aulis otit asiaksesi täällä OD:lla haukkua tätä Chargeria.
    Parhaiten jäi mieleen sanat"konehuoneen sähköt kuin amis korollasta".On kuitenkin auto mikä on saanut palkintoja ja on omistajansa silmäterä.Mutta koska V8 ei ilmeisesti ollut tehnytkään sun rodista juttua niin agendassa olikin lehden haukkuminen.Siis anteeksi,sähän ITSE ne jutut kirjoitat tietenkin,eihän kukaan toimittaja osaa tehdä sun töille kunniaa niinkuin sun mielestä pitää tehdä.

    No nyt sitten tulikin tilanne jossa olit vastakkain sen Chargerin kanssa,ja ponkaisit viivalta karkuun,mutta jossain puolivälin jälkeen Chargeri menikin ohitte?
    OHHOS!!!
    Se ei ollutkaan niin amiskorolla sittenkään?Ja mikä tekee asiasta kivempaa,tätä sä apina et tiennytkään,mutta siinä Chargerissa on MUN valkkaama nokka,imusarja,välitys ja mun porttaamat kannet.
    Semmoisen mä olin auttanut Jannea tekemään.Tutustuit mun töihin siinä lähdössä.

    Karma on vittumainen juttu.
    Tätä tapausta sä oot jaksanut sivumainita täällä monesti,"kuinka yhden testilähdön häviää niin aloitetaan kirjoitteleen",no oli se Chargerikin testaamassa.Ja meinaatko että kun oli testi,et ajanutkaan tosissaan vaan semikilpaa?

    Olinko asiasta iloinen?Olin koska Janne sai laittaa sulle Motor to Motor jauhot suuhun,vaikka lähtökohta oli toisinpäin.Sun Nova veti jo Tierpissä kovia 60ft lukuja mutta speediä puuttui.Eikö olekkin hassua kuinka tiesin noi asiat sun autosta,ja vielä positiiviseen sävyyn?
    Pudotuskisoissa en sua listoilla nähnyt,pakkasitko kamat kun et voinutkaan voittaa?
    Samaan tyyliin kuin Iltiksen lehtikutussa aikoinaan "Olen jo ilmoittanut autoni ensikesän näyttelyihin,koska tiedän että voitan ne"


    Taisit erota FSRA:kin kun eivät valinneet sun autoa sittenkään vuoden rodiksi?

    Ja Tampereen näyttelyssä jäi pysti latialle kun ei ollutkaan ykköspysti ja niitä kerää vain kateelliset ja saamattomat nyyhkyttäjät?

    Muistatkos kuinka Porin Money Bräketissä,jäit punavalolla 4 sijalle ja vaahtosit siitä kuinka paska palkitsemis rakenne kisassa on ja pakkasit kamas.
    Sulle sitten soitettiin perään että saat erikoispalkinnon 4sijalle ja rehvakkasti ajoit yhdistelmän takaisin ja sait 1m punaista lakua?
    Tais laku lentää aika kauas?
    Sen jälkeen kaikki jotka jaksoi kuunnella,sai kuulla kuinka Pori on paska kommaripaikka ja taas olisi pitänyt betonipossuja laittaa tielle.

    Ja pari muutakin paikkakuntaa on saanut saman tuomion,kun eivät sun suuria apuja tarvinneetkaan.


    Kyllä,olen ollut mekatsuna Street C,Streed D,Outlaw x2 tiimiä,SPS,ProStreetissä,TD:ssä,ProStockissa ja PET+SPET,ollut rakentamassa kilpureita,suunnittelemassa säätöjä,myös katuautoja MUILLE päasiassa,mutta ei se musta mitään Gurua tee.
    Itse en ole ajanut kuin katuautoilla 10sek vetoja.

    Oma 70 Charger odottaa vuoroaan,mutta enemmän aikaa vie muiden auttaminen mistä nautin suunnattomasti.Ehkä jopa enemmän kuin omien projektien tekemisestä.
    Olen aina yrittänyt oman parhaani mukaan auttaa muita,enkä ole läheskään aina saanut haluttua muutosta aikaan,mutta työt jatkuu niilläkin osilla ja joka päivä oppii.Periksi ei olla annettu ja potkuja en ole saanut yhdestäkään tiimistä.
    Mutta on myös tulosta jonkin verran tehty.Mun ne tittelit ei ole,ei osakisavoitot kuin SM-mitalit.Mä olin vain auttamassa kuskia siihen paikkaan.
    Sä kovasti sanot etten ole mitään,enkä todellakaan halua niitä toitottaa.Mutta ymmärrän ettei sulla ole semmoisia kavereita joilta voisit kysyä.Tai että edes seuraisit mitättömän tekemisiä.
    Olen vain S.D.M.A jäsen.

    Sanon tähän loppuun semmoisen asian minkä olen sanonut lukemattomille muille ihmiselle kun on ovat keskustelua suhun vieneet,lähinnä sun joku mahtava aivopierulauseesta,

    että Aulis osaa rakentaa helvetin hienoja vehkeitä,se osaa suunnitella hienoja kokonaisuuksia ja osaa moottoreidenkin parissa juttunsa todella hyvin.
    Tämän voit tarkistaa vapaasti.
    Mutta ihmisenä sä oot Narsistinen paska,oikea vittupää.Sä oot sillä osastolla niin syvältä että jopa paikka peräsuolessa missä paska syntyy,ei ole kuullut susta mitään mutta kertoo nähneensä viitan syvemmälle AulizVilleen.
     
    Wicked Witch of the West, f-38, SS-454 ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Ei oikeastaan yllätä.

    Tuskin tulen itse koskaan ajamaan tässä luokassa, mutta voihan siitä ottaa oppia.

    Omaan katsastettuun letukkaan tulee eri (manuaali)vaihteilla eri ahtopaineet. Tietenkin, koska pito katurenkailla on rajallinen. Lisäksi Boschin valmistama, varsin perus-ABS-yksikön luistonesto ja active handling rajoittaa tehoa tarvittaessa. Joko sytkäennakolla tai suutinten aukioloaikaa katkomalla. Tämä(kin) on ainakin osittaen säädettävissä ihan sillä vakioboksilla.

    Ahtimet on toki otteessa, eikä ole rajoituksia välijäähdyttimen koolle tai ahtimen tyypille tai määrälle. Vain taivas ja kukkaro on rajana tehonlisäykselle.

    Mun mielestä ei kovin tasaväkistä. Toki mitäs sillä on väliä, jos ei aja kilpaa..
     
    chevy 2 tykkää tästä.
  14. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    (jatkoa mun edelliseen...tuli max merkkimäärä vastaan)

    Ja mahtavaa kun laitat oikein allekrjoituksen nimelläs,se kun lukee sun käyttäjä tunnuksenakin.Onko tässäkin se Dementia?
    Suoraan sanottuna mua huolestuttaa kun laitoit mulle yv:tä reilulla haukkumisella,että sulla on 70,000e vuositulot.Ennen puheittes mukaan maksoit niin paljon veroa.Onko sun asiakas kuntakin huomanut millanen oot ja ostaa nykyään vähemmän?

    Mulla ei ole niin paljoa vuositulot,mutta en kadehdi,otan ennemmin ison ystäväpiirin.

    Ja nyt Aulis,juttu jää tähän.Molempien osalta.

    Ja koska laitoit mun sukunimen,niin laitan koko nimen nimimerkin takaa.

    Vatanen Petteri


    Sitten takaisin North NoPrep asiaan.
    Älkää laittako samaa nimeä luokkaan mikä on jo olemassa,se sekoittaa turhaa.
    Tämäkin formaatti kuullostaa hyvältä,jopa niin hyvältä että kyllä mä tartten vielä jonkinmoiset katusliksit jotta saa käydä neppaamassa tässäkin sarjassa.

    Kyllä mä näkisin mielessäni ennemmkin semmoista sarjaa missä Etelän sakki käy ylempänä ja Ylempää mennään sinne.
    Saatana me ollaan samassa sopassa,ja toisten päälle kuseminen tai boikotointi ei tee kuin hallaa koko lajille.Kyllä ne lajista ulkona olevat sen aistii,korvia on joka pöydän ympärillä.
     
    Wicked Witch of the West, f-38, SS-454 ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Miksi ei kävisi mihinkään nykyiseen luokkaan?
     
  16. GS

    GS Gearhead

    Tasaväkistä kalustoahan Streetissä ei ole koskaan, ei edes suoraan leimakonttorilta autot siirtämällä.
    Ei ole tarkoituskaan, koska muutenhan koko kilpailu ja kilpaileminen olisi turhaa?
    Kilpailun perinteinen tarkoitushan on löytää aina se paras, eikä pyrkiä saattamaan kaikkia maaliviivalle yhtä aikaa. Tarkoitushan ei ole tehdä jokaisesta kilpailusta myöskään pelkkää testipäivää, vaan tarkoitus on myös kilpailla.

    Meidän ei kannata tasapäistää kalustoa korruptoiduin säännöin, koska se samalla tarkoittaa sitä että vasta kun sääntöviidakko sallii viivalle enään vain yhden ainoan auton, kilpailu on ”tasaväkistä”.
    Ei, se on lähtökohta että ihan jo True Street kilpailuun saapuu eri tehoisia, erilaisia autoja ja jos säännöt pitävät riman riittävän matalana, niitä saapuu paikalle maksimaalinen määrä.
    No Prep toinen kuningasidea onkin siinä että tasoitus kalustojen tehoerojen välillä tehdään rataolosuhteilla.
    Ns.”täysprepatulla” radalla tehokkaampi voittaa, jopa huonommilla reaktioilla, huonommalla alustalla ja huonommalla kuskilla.
    Ns.”Puoliprepatulla” tehoerot alkavat huomattavasti tasoittua ja satojenkaan hevosvoimien tehoero ei enään automaattisesti kerro kisan voittajaa.

    Lisäksi 1/8-mile muutenkin painottaa myös kuljettajan taitoja ja tuntemusta omasta autostaan, koska voimalla et enään saa paikattua huonoa ajotaitoa ja/tai mokia lähdössä.
    Meidän nyt vain pitää luottaa niihin kokemuksiin mitä jenkeistä ko.lajista on saatavilla, eikä yrittää suhteuttaa No Prepiä vanhoihin 1/4 matkoilla ajettuihin ”full Prep” kisoja/tapahtumiin.
     
    Muokattu: 1.12.2019
  17. Blower334

    Blower334 2nd gear

      :rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::lol::lol::odeek::rotfl::rotfl::rotfl:
    on kyllä melko talent säännöt.
     
  18. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Erinomaisia pointteja chevy 2. Kyllä vapaa keskustelu aiheen ympärillä on tärkeää, itsekin meinasin laittaa kommenttia vain omista lähtökohdista käsin ja empä tullut ajatelleeksi näitä asioita.

    No, laitan kuitenkin yhden asian pohdittavaksi vaikka en varmuudella pohjoisen kisoihin osallistuisikaan. Edustakoon kommentti tyypillistä kehityskulkua streetissä. Mehän ollaan tilanteessa jossa ollaan kasvattamassa rookie-moottoria isommaksi. Viritetään siis lisää. Eiköhän samaa tapahdu vähän joka jantterilla, laji on hieno ja takaraivossa pyörii koko ajan miten pääsisi kovempaa.

    Takarenkaat ja levitykset
    Minusta levitykset tulee sallia koska on aika lailla edukkaampaa / helpompaa lähteä hakemaan leveyttä ulospäin kuin sisäänpäin. Itsellekin on tulossa levikkeet ensi kesäksi. Ideanahan on tehdä auto sellaiseksi, että sillä voisi tarvittaessa ajaa mahdollismman monelaisissa tapahtumissa. FHRA Real Streetissä ei takarenkaat saa tulla korin ulkopuolelle joten päätettiin vastata siihen levikkeillä.
     
    xarper tykkää tästä.
  19. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Onko se sulta jotenkin pois jos joku haluaa ajaa kilpaa 235/65 -15 kumeilla?
    Ja aika moni kuitenkin harrastaa vanhoja autoja ja haluaisi myös kokeilla niillä kisaamista...
    Muistasin muuten joskus nähneeni jonkun rodinkin joskus suttaamassa radalla katukumilla ...mikä lie idiootti ollut kun ei oo oikeilla kisaslicseillä ajanut...tais olla ihan vi** n tylsääkin touhua sekin.
     
    chevy 2, xarper ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  20. GS

    GS Gearhead

    Siis nämä levitykset ovat jenkeissäkin sallittu True Streetissä, eli jos autossa on leima ja nämä ovat katsastuksessa hyväksytty, eikä siis mitään väliaikaisia gorillateipillä tehtyjä virityksiä(johon tämä helposti johtaa), niin pitäähän ne hyväksyä täälläkin.
    True Streetissä tätä rajoitusta ei siis kannatakkaan olla.

    RaceStreet on sitten eri juttu, eikä tässä kohtaa kannata avata ovea sellaiselle kehitykselle/”virittelylle” mitä tästä seuraisi pidemmässä juoksussa.
     

Kerro tästä muillekin!