Opel ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja triniemi, 12.11.2012.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kiitos Jusa, jatketaan hutkimista noilla.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Seuraat tulpanjohtoa niin löydät puolan?

    Johtosarja voi kans kenkkuilla jos kerta taas herjaa et anturit ois paskana.


    En tiedä pystyyks tota staraa tsekkaa live-datalla, mut se vois sen kertoo mitä vikaa siin on.
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    Maajohto oli jääny akusta löysälle, kiristin sen nyt ja lausun isämeidän seitsemästi illalla, jospa se siitä. Pelas se nyt 1km kauppaan ja takasin ilman vikavaloja eli ihan kohtuullisesti ooppeliksi, mut pieniä pätkiähän tolla tänäänkin pääsi.
     
  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    Viaksi paljastui TAAS rikkinäinen kampuran asentotunnistin. Sain takuuvaihtona uuden Motkusta, katotaan pääseekö tällä uudella nyt yli 50km.
     
  5. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Tervehdys,
    Astra H Z18XE AF17 oleva auto alkoi vaihdelaatikko keväällä oireilemaan, että ei vaihtanut D:llä vaihteita ollenkaan vaan D4:lla pysyi. Auton uudelleen käynnistely auttoi jonkin aikaa, sitten käynnistelykään ei poistanut ongelmaa.

    Vaihdoin input ja output anturit laatikkoon, ei vaikutusta,

    Auto-Open Porvoossa luki koodit:
    P0340 kokeilivat toisella anturilla ei vaikutusta.
    P1700 ja P1895
    Totesivat, että ecu vaihdettava 1200€, ei kiitos.

    Lähetin vanhan ecun Englantiin, josta kopioivat vanhan ecun tiedot kunnostettuun.

    Kytkin "uuden" ecun paikoilleen, vaihteiston vikavaihtaminen ei muuttunut. Nyt viikon verran "uudella" eculla (käsivaihtaen) ajeltuna auto ei suostunut edes käynnistymään. Sahaa kyllä, mut ei niinkuin jaksa käynnistyä (jos vertais vanhaan autoon niin on fiilis, että pitäis pumppaa kaasua startatakseen).

    Vikakoodeja jarru+kaasu taktiikalla antaa nyt:

    1613-00
    2108-70
    2106-70
    2139-70
    0460-71
    0650-70
    1565-74
    0340-08


    Olisko kuitenkin sylttytehdas "uudessa" ECU:ssa ja nyt pitää ajonestoa päällä? Mites Opelin ajonesto toimii, kun testasin kipinää niin näytti tulevan myös bensaa.

    Ja olen kokeillut molemmilla avaimilla.

    TCM sijaitsee keskikonsolissa, mutta pystyykö sille itse tai Op-comilla tekemään mitään? Ja jos ostais ebaystä "uuden" TCM:n voiko sen laittaa paikoilleen ilman mitään sen kummempaa ohjelmointia.

    TCM oli yön yli irrallaan resetoitumassa, ei vaikutusta käynnistykseen.

    Auton sijainti on tällä hetkellä Pukinmäessä.

    -wesku
    o4o717o355
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onko tämmönen sivusto tuttu.

    http://www.netikka.net/phweb2/Auto/faultcodes.php

    Mulla on vahva tunne että se uus ecu pitäs ohjelmoida, ainakin hirveesti kaikkia kaasuläpän asentoon ja muuhun viittaavia koodiloisia. Vaikka ovatkin siellä briteissä "kopioineet" vanhan ecun tiedot.
     
  7. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Tutkitaan ja hutkitaan. Kiitos. Ei siis ollut tuttu sivu aikaisemmin.
     
  8. Beluski

    Beluski 3rd gear

    moro.vaikuttaa siltä että ecun kloonaus ei ole mennyt putkeen tai ecu mäsä.rouvalla sama kone ja laatikko,tosin G-korissa.vaihdoin ecun englannissa korjattuun ja kloonattuun ja sen jälken piti aktivoida vakkari ja vaihteisto valita at:ksi.ts:ei ollut ihan oikein.asetukset onnistuu muuttaa op-comilla tai tech:lla
     
  9. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Nyt tutkittiin lisää niin antaa liikaa bensaa. Eli ei käynnisty, kun tukehtuu. Bensapumpun sulake irti niin eetterillä käy. Engelsmanni lupasi lähettää uuden ecun takuuseen.

    Ps. Onko Porvoon seudulla kellään op-comia tai techia? Sekä korvausta vastaan voisi sitä käyttää/lainata.
     
    tekonma tykkää tästä.
  10. tekonma

    tekonma 1st gear

    Löytyikö tähän ratkaisua/tuliko kuntoon ecun vaihdolla? Astrassa (z16xep) itsellä juuri samat oireet ja ties mitä jo kokeiltu ecukin vaihdettu ja en jaksaisi uskoa että molemmissa ecuissa olisi sama vika...
     
    jariha tykkää tästä.
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    Toivottavasti asia selviäisi... mulla ei oopeekomia mutta naapurissa saattas olla:oops:
     
  12. tekonma

    tekonma 1st gear

    Oopeecomi ei anna mitää koodia ja kaikki muukin näyttää normilta. Meinaa ymmärrys loppua.
     
  13. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Jako oli hypännyt.

    PS. Hyllystä löytyis puolaa, johtosarjaa, ecua...
     
  14. tekonma

    tekonma 1st gear

    Ok. Kiitos tiedosta. Täytyy nyt vielä ottaa oikein hihna pyörät irti ja tarkistaa että on oikein paikoillaan sillä jako on kyllä merkissä ja moneen kertaan tarkistettu.
    Pss. Alkaa kans olemaan noita osia niin että voisi laittaa pian varaosa pisteen pystyyn.
     
  15. niclas

    niclas Gearhead

    Ainakin X16XEL moottorissa ei ole kunnollista diagnostikkaa puolalle. En tiedä onko tuossa uudemmassa koneessa. Jos pytyissä puristuksia, niin aloittaisin puolapaketilla.
     
  16. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Piti laittaa tämä vanha... sori… :odoops:



    …myönnän, ensimmäinen "autoni" oli ooppeli… täältä foorumilta löytynee siitä kuvakin. :odwink:
     
  17. niclas

    niclas Gearhead

    Katselin tuossa H Astran korjaamotapauksia, niin yksi hyvin yleinen syy, ettei lähde käyntiin on ohjauspylvään liittimen hapettuminen.
     

Kerro tästä muillekin!