C1500 454 swappi ja 2 tuuman madallus!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Jenkki Jesse, 27.12.2019.

  1. Jenkki Jesse

    Jenkki Jesse 1st gear

    Moro.

    Eli tuollaista c1500 -88, missä oli alkuperäisenä 350 pikkulohko yritän vaihtaa 454seen... Haluaisin madaltaa 2 tuumaa ja taakse palat hankittu jo. Eteen sen verran tullu probleemaa, ettei Uspartsin myyjän kanssa oikeen löydetty sopivia jousia jotka madaltaisivat 2 tuumaa. Mietin tässä että sopisiko 6,2 dieselii tarkoitetut kyseiset madallusjouset tähän projektiin? Painoeroa varmasti vielä tulisi jonkin verran. Jos parempi ehdotus by all means kertokaa vain.

    Kiitos vastauksista jo etukäteen!!
     
    Muokattu: 27.12.2019
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

  3. Jenkki Jesse

    Jenkki Jesse 1st gear

    Ihan orkkis c1500seen tätä 2 tuuman droppia ajattelin. Ei mitään käryä millasta korkeuseroa ''sössössä'' on normaaliin verrattuna. Kuvittelisin että samat olkavarret on kummassakin kun on 5 pulttiset navat en kyllä osaa yhtään varmaksi sanoa.
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Bell Tech 23452, front lowering 2 - 3" , STD Cap tippuu n. 2" ja Ext Cap/SS 454 tippuu n. 3"...mutta kannattaa varautua ettei pelkkä jousilla pudotus oikeasti ole paljonkaan, jos verrataan auton alkuperäisiin jo kuoleutuneisiin jousiin.

    https://www.belltech.com/products/b...sierra-1-2-ton-ext-cab-2-or-3-drop-23452.html

    https://www.summitracing.com/parts/bel-23452/applications

    2" Droppi Spindle:t on varmempi konsti saada se haluttu 2"...silloin pitää vain tietää onko auto HD eli RPO 44 koodilla vain STD alustalla ?
    Erona HD/RPO F44 on isommat jarrut ja pyöränlaakerit, toisaalta se 454 kone vaatii jo ne isommat F44 jarrut joten...

    https://www.belltech.com/products/belltech/lowering/components/spindles-ball-joints.html

    Iskareiksi suosittelen sitten Bilstein kaasupumppuja, niitä saa jo valmiiksi madalletulle alustallekin...niitä löytyy Summit, Rock Auto jne.
     
    sleepercooler ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  5. stana

    stana 3rd gear

    Nii ja jos kiesin vaateriin haluaa niin takaa pitäs tiputtaa 4 tuumaa, pitäs kulkea alkuaan vähän perä pystyssä. Sehän oli joskus suosittu setti -2 edestä ja -4 takaa.
     

Kerro tästä muillekin!