ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. fishbone

    fishbone Gearhead

    Jos niin käy jotta se meri tänneasti tulee niin otampa venneen vesille
     
  2. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Viddu, mun täytyy nostaa sbc350 ja asentaa vetolaite, vesien nousua ootellessa
     
    eilhik tykkää tästä.
  3. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Mulla oli vene viimekesän jo mäen päällä trailerilla odottamassa tätä ilmastomuutosta.
     
    fishbone, mikaa7146 ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  4. MarkoT

    MarkoT 2nd gear

    Ei nyt oikein tunnu löytyvän selväjärkistä ostajaa 50 Luvun GM tuotteelle.

    Yksi setä päätti tulla katsomaan sunnuntaina , ja tulikin. Harmi että hänestä näki (ja yleensä kaikista näkee) että ei ole häntä varten tämä auto. Siinä on sitten kiva kuunnella vinkumista ja ulinaa kuinka on sitä ja tätä , ja kaiken lisäksi yrittää vielä valmiiksi järkihinnasta tinkiä (vaikka puhelimessa sanoin että hinta on se vaikka löytyisi mitä ja yleensä löytyy). Menihän siinä pakkasessa kivasti se taas kaksi tuntia kuunnellen hänen turhanpäiväisyyksiä.

    Sähköpostilla on tulleet sitten seuraavat kyselyt:

    "Onko hometta tai kosteutta sisällä"?

    "Ompa ihme että hintasi heittelee melkein päivittäin (kerran muutin 500€ ylemmäksi jos vaikka pölhöt lopettais "onko hometta sisustassa kyselyt"). Aika utopistinen hinta minun mielestäni hinta olisi 4000€ (mikä on alle puolet HP:sta). Onko sulla edes nastarenkaita, ja kuinka mätä ja pakkeloitu toi edes on?

    Kyse on siis ruosteettomasta ei niin näyttelykuntoisesta mutta suht siististä "ei Chevrolet" merkistä

    Jos kyseenomaiset herrat ovat OD:n jäseniä ja tunnistavat auton niin Special Price just for you 15k.
     
    mikaa7146, isalmela, wilburi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    [​IMG]
     
    onoff road, mikaa7146, musta pässi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Harmi tuonne joutuisi ottamaan ne kukkahatutkin mukaan.
     
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ai yksi naaras- ja yksi uroskukkahattutäti?
     
    dart -66 tykkää tästä.
  8. karra

    karra Double Gearhead

    Tsot zot, pari kukkahattuhenkilöä, tosin ei taitais ihmissuku jatkua...
     
    maverick999, Pertti K, eilhik ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Kukkahattuhenkilö-oletettua. Ja aika julmaa kyllä repiä viattomia kukkia maasta. Karsee hiilijalanjälki kun hiilinielu poistuu. Menisivät itseensä.
     
  10. Auton "ostaja " soitteli ja viestitteli ja pyysi kuvia sieltä ja täältä intopinkeenä.
    Kuvien läheetelyn jälkeen tuli viesti että hyvältä näyttää.
    Kysyin et mites edetään ni kerto ettei oo rahaa.
    No ois voinu sit jättää kyselynki sikseen , ajantuhlausta molemmin puolin.
     
    Carpenter, isalmela, esmi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Oon ehkä kertonu aiemminki kaverin myymän projektin "ostajasta"...

    Jostain päin savoa soitteli tunnin puhelun ja kyseli ummet lammet ja lopulta totesi auton ihan ostettavan arvoiseksi. Tuumi vain loppukaneettina:

    "Vuan ei oo rahhoo eikä paekkoo missä laettoo..."

    :rotfl:
     
    esmi tykkää tästä.
  12. dumb

    dumb Gearhead

    Täytyypä taivastella tähän hieman.
    Olen kaupitellut muutamaan otteeseen siistikuntoista 90-luvun saksalaista harrasteautoani, hintapyynnillä ja ilman, ilman yhtään järkevää kyselyä. Kukaan ei ole käynyt edes renkaita potkimassa. Autoon vaihdettu tekniikka ja tehty monta muutakin juttua, kaikki leimattu ja tehty ajatuksella. Tehoa melkein kolminkertainen määrä vakioon verraten.
    En ole ilmoitukseen kovin tarkkoja tietoja alkanut kertomaan vaan ajatellut että kiinnostuneet osaa kyllä kysellä.
    Ainoa asia mitä kysytään, on hinta. Okei, välillä myös että onko mitä vikoja. Kyllä jos minä olisin vastaavaa nettiautosta katselemassa niin kiinnostaisi, mistä ja miten se on tehty. Vastaavia en tiedä suomessa olevan.

    Olisinko siis itse ihmeellinen ostaja vai onko joku muukin sitä mieltä että tämä hintatiedustelu on ihmeellistä.
    Ihmeellinen myyjä varmaan kyllä olen...
    Ainiin se hinta; alle kolme tonnia varusteista riippuen.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kiinnostais tietää mikä tämä on jos tehoakin 3x? Vaikka olis kuplavolkkari niin hyvä on tehonlisäys :)
     
  14. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Olen joo huomannut. Ei sillä ole väliä mitä sä myyt, se hinta on käytetyssä tavarassa tärkein. Jos sen halvalla saa niin ihan sama. Näitä tyyppejä on kyllä nähty. Yhtä ainoota autoa en oo saanu kaupaksi, koska mun olis pitäny maksaa siitä ostajalle että olis lähteny hakeen sitä. :odbiggrin:
    95% näissä tapauksissa se auto on tullut vähintään kuukauden päästä uudelleen myyntiin tuplahinnalla.
     
  15. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Tai tulitikut, menee juhannuksena jos ei vedenpaisumusta tulekaan.
     
  16. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Laita kärrystä kuva, niin voidaan arvioida että onko syy ostajien puutteeseen jo siinä?

    On nimittäin moni pistänyt tuhansia euroja autoonsa tehdäkseen siitä "oman näköisensä".

    Valitettavasti vaan monella tyylitaju on syvällä perseessä.
     
    Karpov tykkää tästä.
  17. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Joskus olen nähnyt myynnissä jotain kiinnostavaa, mihin ei ole hintaa laitettu näkyville. Itsekseni olen miettinyt että mitähän se myynnissä oleva tavara voisi maksaa, mutta yleensä en ole jaksanut kysyä. Ihan hyvä varmaan, olisi kuitenkin myyjä pitänyt kummana ostajana kun tavaran hinta noin kiinnostaa.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo hinta pitää aina olla. No oli se kysyjälläkin esillä ollut.


    Yleensä kun hintaa ei ole, on hintapyynti ja toive kova.
     
  19. Mac

    Mac Gearhead

    Saattaisi sopia myös itseni osalta ihmeellisiin myyjiinkin, mutta laitetaan nyt tänne.
    Tuossa kolmen maissa soitteli ostajaehdokas ja kyseli autosta tarvittavat ja kysyi miten onnistuisi katselemaan tulo.
    No sovittiin kuuden paikkeille tapaaminen kun tuota matkaa sen vajaa pari sataa kilometriä.
    Kello 17:47 (tarkka aika kun puhelimen näyttö syttyi laturia kytkettäessä) näin että puhelu oli tullut.
    No katsoin että 17:42 ostaja oli soittanut hälärin ja kilautin takaisinpäin.
    No siihenhän ostajaehdokas sitten vastaili että oli jo lähtenyt kotiinpäin kun en ollut puhelimeen vastannut.
    Äkkiseltään voisin itse ehkä hivenen enemmän kärsivällisyyttä evätä ja ehkä toisenkin kerran koittaa soittaa jos sattunut jäämään ensimmäinen soitto huomaamatta ellen sitten tosissani tykkää harrastaa maakuntamatkailua :D
     
    Peeaa tykkää tästä.
  20. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Jos haluatte viihdettä elämäänne niin yrittäkääpä myydä auto Facebookin market placessa.

    Laitoin sinne 400e hintaisen Mazda 3 myyntiin, kysynnän paljoudesta päätellen auto voisi olla hyvinkin helppo myydä mutta melko erikoiset ihmiset tuosta on kiinnostuneet.

    Mamutaustaiset monen väriset ihmiset on kyselleet englanniksi tai huonolla suomenkielellä samat asiat mitkä olen kirjoittanut ilmoitukseen. Kun olen selventänyt että autossa tosiaan on ne viat mitkä ilmoitukseen olin kirjoittanut, niin viestittely on loppunut.

    Muutama Perus suomalainen Pertsa on tarjonnut puolet pyynnistä.

    Viimeisin oli ihan suomalainen joka kyseli autosta, muutaman viestin jälkeen kysyi missä auto on vaikka sekin tieto on hyvin selkeästi ilmoituksessa, vastauksen jälkeen alkoi tulla ISOILLA kirjaimilla juttua Jeesuksesta ja voivotteli kun on niin kaukana, ja kysyi MITÄS NYT TEHDÄÄN? Kehotin etsimään auton lähempää jos ei tänne pääse...

    Ei mikään ihme että Kamuxit sun muut tekee kovaa tulosta, tarvitsee jonkun verran nykyään seikkailumieltä että uskaltaa edes yrittää myydä autoa.
     
    isalmela, Zejk1 ja Temppis tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!