Migin osto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja cuda69, 28.11.2015.

  1. urho3

    urho3 Gearhead

    Mulla on ollut tuo c200 Esab invertteri yli 8vuotta ja hyvin on toiminut. Siinä saa käsin tai automaatilla säädettyä ja kupumaisuutta muistaakseni -9 +9 välillä. Kolvikin on ollut ihan näppärä ja peltihommiin on ollut loistava.
     
    valpas tykkää tästä.
  2. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Itsellä ollu kemppi evo200 vuodesta 2013 ei mitään ongelmia harrastekäytössä. Siinä sama -9 +9 säätö yms automaatti säätöjä.
     
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Kemppiä menin ostamaan mutta sain 2 esabbia himpan halvemmalla kun sen Kempin. Molempia siinä kyllä tutkin mutta en nyt osaa sanoa onko se esab yhtä hyvä vai paljonkin huonompi. Hyvin tyytyväinen olen ollut.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Joku sano joissain näistä hitsikonesäikeistä hitsailleensa alumiinia teräslinerillä. Unehtu siihen kohti kysyä "oikeesti, toimiiko?".
    Se teflontuubi on kyllä sillon typerä, jos useesti joutuu vaihtaan lankaa. Vähän ku lintsaat langanpään kanssa, niin sivusta ulos...
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    Minä hitsasin sen alumiinisen paljun lämmittimen, oli sitä saumaa yli 2m mitä hitsasin ehkä 1.0 tai 1.2 langalla eikä tuo vuotanut. Eikun surruutteli vaan menemään.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Siis teräsvieteri kaapelissa? Eikä tehny mitään outouksia?
     
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Sillä kaapelilla joka on koneessa, en muuten tiedä miten se vaihdetaan kun näissä on kiinteä kaapeli.
     
  8. f34

    f34 Double Gearhead

    Jotain pieniä aluhitsauksia olen tehnyt Minargmigillä vakioteräskaapelilla.
    Valitsee vain kovemman alulangan, eikä kaikkein pehmeintä laatua.
    Ja vahtii, ettei hitsatessa kaapeli mene jyrkille mutkille.
    Ei ole mennyt kertakaan lanka synkkyrälle.
    Niin ja puhaltaa kaapelin puhtaaksi aina langan vaihdossa.
    Toki jos enemmän hitsailisi, niin varmaan olisi järkevä hommata teflon.
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ensikuussa ostan ton 200 Caddyn.
     
  10. f34

    f34 Double Gearhead

    Vaikka näissä topiceissa kerrotaan, esabin ohjeissa on tuosta 0,6mm langasta, niin on kempinkin.
    Ihan suora kopio kempin minargmigin käyttöohjeesta:
    "Levynvahvuus näkyy näytössä millimetreinä ja perustuu 0,8 mm:n lankahalkaisijaan
    teräslangoilla ja ruostumattomilla teräslangoilla. Käytettäessä 0,6 mm lisäainelankaa hitsaustehon säätö on asetettava hieman suuremmaksi kuin käytetty levynvahvuus"
     
  11. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    jos autoja muutenkin korjaa kuumennuspää pistooliin on hyvä juttu muutenkin kuin pellin kutistukseen,kuumentaa vaikka jumiutuneita muttereita helposti,myös 5m suoli on todella mukava talli käytössä,mutta lopuksi riippuu mitä tekee sillä koneella
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kuumennuspää pistooliin?minkäslainen se on?
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Linkkiä tämmöseen? :eek:
     
  14. valpas

    valpas Gearhead

    Niin, ja 163S:ssä oli sitten oma maadotusliitäntänsä tuolle hiilipuikon käytölle.
     
  15. valpas

    valpas Gearhead

    Jos jotain asiaa ei oo OD:llä käsitelty joskus, ei oo ollenkaan tarpeellinen.......
     
    palontie, BBLate ja Rotten tykkäävät tästä.
  16. BBLate

    BBLate 1st gear

    Iteltä löytyy samallainen kone kuin valppaalta 163s kemppi mut ei oo tullu kokeiltua hehkuttelua, kun ei anna hitsaukseenkaan kunnolla virtaa.
     
  17. valpas

    valpas Gearhead

    Onko siinä jotain vikaa, vai muuten vaan pikkunen, siis teholtaan? Mustanokkanen, vai valkonokkanen?
     
  18. BBLate

    BBLate 1st gear

    Mustapeltinen, siis jos sitä tarkoitit. Perusviat siinä on, peltiä pitää täysillä virroilla hitsata mutta ajaa asiansa autopelti hommissa joten ei oo vaivauduttu korjaamaan. Ei oo tullu kokeiltua että jaksaako hehkutella, kerran tuntuu olevan vähä virranpuutetta.
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

  20. f34

    f34 Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!