-94 surkurbani 6.5TD

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja jake81, 12.2.2017.

  1. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Se olis sitten aika näppärä laittaa lohkon helmaan tukiraudan tapaiset.
     
  2. jake81

    jake81 Gearhead

    Ajatus olis laittaa raudat mitkä sitoo runkolaakeripukit yhteen, täys girdle olis parempi mutta aika hankala toteuttaa kotikonstein.
     
  3. jake81

    jake81 Gearhead

    Noniin, kannet meni tänään koneistamoon suoruuden tarkastukseen ja uusien esikammioiden sovitukseen. Lohko on vielä pukissa ja runkolaakeripukit käy koneistajalla mikä kattoo että on hyvä suora pinta mihin tukiraudat vastaa, tänään pitäis hakea myös uudet laakerit pinnoittajalta mikä veti niihin kestovoitelu pinnoitteen.
     
  4. jake81

    jake81 Gearhead

    Eilen meni sit lohkokin koneistamoon ja tuli siinä puheeks kampuran tasapainoitus, tuskin siitä haittaa olis mutta olisko paljon hyötyä?
     
  5. jake81

    jake81 Gearhead

    Eli tilanne nyt tän kanssa on se että: lohko on -95 12mm ulommilla runkopulteilla, dekki pinnat tarkastetaan, sylinterit ja runkolinja hoonataan, kaikki uudet laakerit molypinnoitteella, kansissa uudet timantti esikammiot ja uudet venttiilit, peruspuristus lasketaan 19:1 tuntumaan, ratasjakopää, hi-volume öljypumppu, nestedampperi, mahdollisesti kampurakin tasapainotetaan, mäntiin tulee lämpökeraaminen pinnoite jne. Tarkoitus tehdä isompi öljypohja ja ainakin n.2litraa lisää tilavuutta.
     
  6. jake81

    jake81 Gearhead

    Lohko palautu koneistamosta eilen ja jälki näyttää hyvältä, palvelu ja hintakin oli hyvä, voin suositella lämpimästi lahden kansityötä. Seuraavaks pitäis motivoitua venttiilien hiontaan että pääsis mittaamaan palotiloja niin sais mitat minkä mukaan mäntiä muokataan.
     
  7. Tomppa_H82

    Tomppa_H82 1st gear

    Vaikka tämä nyt jonku vuoden myöhässä tuleekin niin Kyllä ainakin omassa suunnitelmassa toi cumminssi on ainoa vaihtoehto kun täytyy moottori vaihtaa, jonku 2-3 plus rahti kiloeyroa nuo VALMIIT muutospalikat eli kaaveli, vauhtipyörä, siirtosarja ilmastoinnin kompuralle ja laturille, koneen kiinnikkeet, pakosarja ja vesiletkujen yhteet, hinnassa mukana myös apulaitteista startti, ilmastoinnin kompura ja laturi. Eikä tartte enään ikinä pelätä että halkeilis lohko No Joo ehkä 5 tuhannen autoon noin 10tuhannen remontti on vähä niinku peilin edessä :poff::poff::poff: kun kumminkin sitten täytyy sitä laatikkoa hiplata ja kun kerran kaiken purkaa niin sitten vähän maalaillakkin... mutta kaippa se +500hp suoran kuutosen murina vaan viehättää :p:D
     
  8. jake81

    jake81 Gearhead

    Ennemmin duramaxi, sekään ei kuitenkaan paina niin helvetin paljoa kun cumminssi ja saa ruutia jos ei vakio riitä. Se cumminssi ei vaan lämmitä, kyllähän ne kestää ja saa revittyä voimaa mutta silti ei vaan napostele ja taitaa olla about yhtä suuri töinen ja kallis kun d-max konversio. ‍♂️
     

Kerro tästä muillekin!