Reilumpi lakkavaluma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja nuc-64, 1.8.2016.

  1. f34

    f34 Double Gearhead

    Ei tartte uudestaan maalata.
     
    Seevu ja BBLate tykkäävät tästä.
  2. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Aircool ei nyt taida hoksata mitä tässä ollaab tekemässä..

    Tuossa videolla näytetään tuo. Eli kitataan valuman yli, hiotaan kitti alas niin ei hiota valuman reunoilta puhki, vaan kitti suojaa ympäristöä.
     
    Anza, GS, Belve67 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. aircool

    aircool 3rd gear

    Okei, nyt selkis homman juoni. Itse olen joustamattomalla tuella hionut ja teipillä suojannut kantin. Videolla aika ronskisti pyyhkii tota kanttia.
     
  4. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Hio rohkeasti vaan ja uusi lakkaus, mutta jos alla "värimassa" niin siihen ei saa
    koskea ja jos vanhassa lakassa on pieniäkään virheitä niin uudelleen lakkaus
    korostaa ne!
     
  5. Selli

    Selli Gearhead

    Kiitos vastauksista, Muutama valuma varmaan onkin tuon apulaitteen kanssa helppo korjata mut yks laakea valuma on ns.scooppipahkan kupeessa joka saattaa teettää sen,että hion vielä kerran kokonaan. Ehkä siinäkin voisi tuo pakkeli toimia ja varovasti hinkkailisi.
    Alla on siis epoksi, 2x massa,1 paksu lakka, vähän tarrakuviota ja nyt sen päälle märkää märälle lakkaa. (vähän hevostelin tuon määrän kanssa ja pääs valahtamaan) Varovainen tietty pitää olla, etten puhkase teippauksia.
     
  6. f34

    f34 Double Gearhead

    Partahöylän terälläkin rapsuuttelemalla saa valumat tasoitettua. Sen jälkeen hionnat ja myllytykset.
     
    Selli tykkää tästä.
  7. Osuma Din Baden

    Osuma Din Baden 1st gear

    tollain itse toimin valumien kanssa.

     
    splitti ja Selli tykkäävät tästä.
  8. Selli

    Selli Gearhead

    Vkl tuli kokeiltua rapsuttelua,tuolla peltilätkällä ja kittaamalla noita valumien korjauksia. Kaikki tekniikat osottautuivat hyväksi. Kitin kanssa ehkä huolettomin kun ei tarvinnut jännittää terän liikaa leikkaamista jne. Aika hinkkaaminen tietty oli kun laitoin aika paksusti kittiä. Laitan vaikka valmiista sitten kuvia. Vielä puuttuu loppukiillotus.
     
    Seevu ja juko7 tykkäävät tästä.
  9. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Joskus kun huomasin ajoissa lakan valuvan otin maalarinteippiä kunnon pätkän ja liimapuoli valumaan kiinni.Joskus riitti kerta tasoittamaan lakan riittävästi niin eipä ollut kummoinen työ hioa ja kiilloittaa kuivumisen jälkeen.
     
  10. Selli

    Selli Gearhead

    Tässä minun valumista projektikuvat. Valumat olivat brutaalit ja vielä sinne jäikin vaikka yritin parhaani (ekaa kertaa korjaamassa) niitä ettiä. Tekniikat olivat: tukipelti,pakkelointi ja rapsuttelu. Kaikki olivat toimivia tekniikoita tässä tapauksessa. Kiilloitus tapahtui vesihionnan kautta aina 2500 asti. Siitä Faregla G3 kierros. Tästä eteenpäin Autoduden 3step kiilloitus kamppeilla. Yhtään enempää ei enää voisi kiilloitella, koska oli vain yksi lakka kerros. Tarviiskohan tuo loppuautokin halailla kun vähän on orggis patinaa. [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    juko7 tykkää tästä.
  11. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Juutuubissa aika hyvä meuvo kitin kanssa hioen.
     

Kerro tästä muillekin!