Ebaystä ostaminen??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 3.12.2004.

  1. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Suuret kiitokset Raunolle ja muille tietäjille kokemuksien jakamisesta! Kynnys tilin hankkimiseen ja siihen ensimmäiseen huutoon madaltui...
     
  2. Wesku

    Wesku Gearhead

    Mitä kautta noi USPS air mailin kautta lähetetyt paketit tulevat Suomessa? Mikä firma ne toimittaa?
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Suomen posti, vai mikä se nykyään on?
    USPS Global Priority Mail tulee melkein yhtä nopeasti kuin UPS, mutta paljon halvemmalla. Viimeksi tänään tuli paketti eikä mahtunut postiluukusta joten posteljooni soitti ovikelloa aamulla ja antoi paketin käteen. Se oli joku postin autolähetti. Vähän sen jälkeen tuli tavallinen päivittäinen posti luukusta. Välillä noi menee paikalliseen postiin mistä saapumisilmoituksella ne pitää hakea, mutta suurin osa (ja niitä on paljon) tullut suoraan kotiin.
     
  4. jyke

    jyke 1st gear

    Ja muistattehan, että samat e-bay tunnarit käy joka maassa.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    älä rekisteröidy e-bay:hin!!!! onkohan jo perustettu vierotusklinikkaa käyttäjille.... itse saattaisin hakeutua sinne ehkä...siihen jää koukkuun. parhaillaan tulossa 4 pakettia kohti kotia.oikeesti toimiva juttu. ostin auton uuden harrastepelin kaks viikkoo sitten ja myyjä sano ettei koneeseen löydy enää mistään laakereita no viimeyönä meni tarjouskilpailu kiinni ja laakerit lähtee kotia kohti....
     
  6. TerZZa

    TerZZa 3rd gear

    Kyllä kaikki nettikäyttö on aika addiktoivaa tavaraa... Itsestä kiinni :)

    Turhan paljon menee aikaa Ebay/Overdrive surffaukseen, vaikka ei näillä pakkasilla tarkene tallin lattiallakaan kokoajan maata!
     
  7. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mites jos mä haluisin esimerkiks vanteet ja parikymmentä kiloa osia. Rahdiksi tulis usps:n surface ratellakin semmonen tuplasti osakasan arvo. Jos haluaisin ne vaikka jonkun ystävällisen tyypin konttiin, niin mitähän semmoinen maksaisi ekstraa? Koko osakasan arvo olis noin vajaan tonnin luokkaa. Meneekö konttitavara normaalin tullauksen mukaan vai pitääkö tullata ite?
     
  8. jukkanum

    jukkanum 1st gear

    ebaysta ostaminen

    On tullut reilu kymmenen pakettia pääasiassa pienempiä hinnaltaan 10-100$.Yksi paketti jäi tulliin 40$ mutta eivät ottaneet loppujen lopuksi mitään tullia.Viimeviikolla tuli cadillacin fenderit rahteineen 100$ tulivat suoraan postiin että aika vähän on ainakin minulla jäänyt paketteja tulliin.
    Eikä voi suoraan sanoa että miten paketin koko hinta vaikuttaisi että joutuu tullattavaksi.Hyvin on ainakin minulla toiminut homma tähän asti ja ei ole kuin yksi kieltäytynyt lähettämästä suomeen vaikka ilmoittaa lähettävän pelkästään amerikkaan.Ainakin jotkut cadillacin osat tuntuvat nousevan kovempiin hintoihin mitä on kaupassa kun on tullut seurattua.Paljon on käyttökelpoista ns. purkaamo osaa ainakin omaan 1955 cadillaciin mitä ei suomesta saa mutta on tapaus kohtaisesti aina harkittava onko todellinen tarve kannattaako ostaa, mutta ainahan niitä heräte ostoksiakin tulee tehtyä.Mutta ainakin näin 50-luvun cadillacin omistajan kannnalta on hyvä kauppapaikka.
     
  9. niklas_

    niklas_ 1st gear

    mulle on muutama kieltäytyneet lähettää eurooppaan.
    kannattaa aina ensin kysyä jos lukee ship to america,canada
    paypal toimii erittäin hyvin ja helppo käyttää.
    olen käyttänyt usps air insured, silloin täytyy ite tullata ne lentokentällä.
    1 paketti tuli suoraan kotiin 9,40 euroo.
    usps-ups hintaero voi olla 10 kertainen. ja siitähän maksetaan kans tulli+verot
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulle on tullut alkuperäisiä myyntiesitteitä, shop&service&parts manuaaleja, Mopar-osien vaihtokelpoisuus opas jne. NOS-osia: ryyppy, kaasari ja korjaussarja, bensapumppu, torquefliten tiivistesarja,pölykapselit, peruutusvalojen lasit, takalokasuojien kivisuojalistat jne.

    Ainoastaan yks 10 taalan esite on jäänyt matkalle.Oma vika, kun Ebay varoitti, että myyjä ei ole enää rekisteröitynyt.....

    Yleisenä periaatteena tullilla on että jos tulli jää alle 10€(kuulemma minimiveloitus) niin sitä ei peritä.Muutenkin se menee vähän miten sattuu, joskus on kalliimmatkin osat jotka mahtuu postilaatikkoon tulleet suoraan himaan....Riippuu postista.

    Ykskään myyjä ei ole tähän mennessä kieltäytynyt lähettämästä eurooppaan, sitä täytyy vaan kysyä.

    Ja Paypal maksut toimii, toinen vaihtoehto maksamiseen on Bidpay, jos myyjä ei ota luottokortteja,jolloin voi maksaa luottokortilla ja Western Union lähettää myyjälle ns. Money Orderin, mistä jenkit tykkäävät.

    Ei noita osia olis mistään muualta löytänyt, suurin osa vielä tehtaan pakkauksissa.....

    Ainoo vika on tosin se edellä mainittu koukkuun jääminen......
     
  11. arrakis

    arrakis 1st gear

    Onko kukaan käyttänyt maksuun pankin kautta tehtävää "siirtoa"? Sampo-pankissa hinta 8,5e per siirto...Ja tuo onnistuu siis netin kautta.En omista luottokorttia, joten ei ilmeisesti onnistu PayPal:in kautta. Siis onko tietoa, tuleeko tuohon vielä jotain muita maksuja päälle?
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pankista (ainakin Nordeasta) saa ns. swift-shekin.Se tarkoittaa että maksu lähtee elektronisesti jenkkeihin myyjää lähinnä olevaan Citibankiin, he tekevät siellä shekin ja lähettävät sen myyjälle.Veloitus on tosin 12€/shekki......
     
  13. jukkanum

    jukkanum 1st gear

    ebaysta ostaminen

    Olen maksanut ainoastaan Pay Pal:illa.Miten tapahtuu maksu jos maksu vaihtoehtona on money order.Riittääkö kun on rekisteröitynyt pay pal:iin vai vaatiiko muun rekisteröitymisen.
     
  14. impala1968

    impala1968 Gearhead

  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    www.bidpay.com

    Se vaatii vaan rekisteröitymisen, jonka jälkeen voi maksaa Visalla ja Bidpay eli Western Union lähettää myyjälle money orderin. Voihan sen hoitaa myös lähettämällä myyjälle esim. edellä mainitun swift-shekin ja ilmoittaa maksavansa money orderilla. Toi Bidpay on ainakin toiminut ihan hyvin. Myyjä saa sähköpostia maksun etenemisestä. Useimmat lähettää heti kun ne on saanut tiedon, että order approved vaikkei se vielä postiluukusta ole kolahtanutkaan....
     
  16. jukkanum

    jukkanum 1st gear

    kiitos vastauksista. Ei muuta kun ostoksille.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei mene ihan perille tuo rekisteröityminen tuonne BidBay:hin... Eli mistä pääsee rekisteröitymään? Pelkkä sign in-linkki tulee, kun klikkaa sitä laatikkoa, missä lukee sign in/register....
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jaa, ei ku ny tajusin!
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Maksaako BidBay vielä jotain erikseen, jos käyttää tuota pankin shekkijuttua...?
     
  20. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ??????????????
    Ei mulla ole ikinä menny 12€. Viisi dollaria minkä vastaanottajan pankki ottaa kuluja, ja se on lisätty täällä pankissa.
    Ei eroja maksanko mun dollaritililtä vai tavalliselta. Kerro lisää tosta 12 e veloituksesta.
     

Kerro tästä muillekin!