Pelti nakertaja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja mopo-ukko, 6.1.2020.

  1. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Mikä tuo on englanniksi,sähkö- tai paineilma käyttöinen???Lyö taas vaihteeksi tyhjää ajattelu keskuksessa.
     
  2. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    nibbler
     
  3. valpas

    valpas Gearhead

    Nakertajista tulee paljo sellasta puolikuun muotoista peltijätettä, mutta joihinkin muotoihin ihan hyvä kalu.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Just ton takia en sitä oikeen siedä. Sitä terävää silppua on sit käytön jälkeen ihan joka paikassa. Vielä kuukauden päästä käytöstä saa talossa nyppiä muijan jalasta niitä.
    Boschin sähkönakertajaan on mulla vielä uusia teriä, eli meistiä ja matriisia... Jos joku tarvii.
     
  5. valpas

    valpas Gearhead

    Mulla nakertaja on ollu hyllyssä jo varmaan kaks vuotta (on edelleen kumminkin käytettävissä, jos tulee kohde sille).
    Tämä akkuleikkuri on ihan huippu.
    https://www.tyokalukauppa.net/akkut...-akkukayttoinen-18v-ce18dsl-runko-p-5171.html
    Onhan se hintava.... Tuosta akun läheltä jouduin yhden poimun hiomaan sileeksi, kun käpertyvä pelti osu siihen, ja leikkaaminen pysähty aina. Tasauksen jälkeen ei enää töki.
    Noita on johdollisena halvempiakin, olikohan viidenkympin korvilla.
    Toraforssin sivuilla.
    https://www.torafors.com/product-page/peltileikkuri-500w
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Ton tyylinen on mullaki Makitalta, ei valittamista muuten mutta kapeita pitkiä paloja tolla ei leikkaa, vetää pellin aivan solmuun.
    Mutta muuten kyllä oiva vekotin.

    PS. mistä noita teriä saa?
     
  7. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Hitachi oli aikoinaan ja ihan hyvä peli.Vaihdoin Cantterin perään Suonenjoella.Eikä väännellyt peltiä. 1,2 mm muistaakseni,ruostumattomassa tylsyi terä.
     
  8. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mites semmoinen peltileikkuri, missä ns kolme terää, poistaa terän vahvuisen soiron mennessään!? Sitä tiiämuista miten näppärä jyrkissä kurveissa on, mut muistaakseni ei väännellyt peltiä!?
     
  9. rokki383

    rokki383 Gearhead

    biltemasta saa paine ilma nakertajaa ja tota soiroa leikkaavaa. mulla on biltsun nakertaja kestäny noin 10 vuotta. puolikuut on hanurista mutta muuten oiva peli.
     
  10. valpas

    valpas Gearhead

    Se ei oikeen helposti tee mutkaa, mutta tosi nopee suoraa leikatessa. Sellanen mulla oli/on nakertajan jälkeen, ja ennen Hikokia, tai oikeestaan se on vielä Hitachi.
     
  11. f34

    f34 Double Gearhead

    Makitalla näkyy vastaavassa leikkurissa olevan kääntösäde 30mm.
     

Kerro tästä muillekin!