Työkalut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja -VVL-, 25.12.2014.

  1. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Ne pyörät on samaa paskaa muiskin nois nostureis. Mikä noiden bahcon (motonet) rasiaporien laatu on?
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Jännä miten aina kaikki kuitenkin selittää, et hinnasta tuntee laadun

    Siitä tunne mitään muuta ku tukkurin/maahantuojan ahneuden
     
    Pertti K tykkää tästä.
  3. Swinger

    Swinger Gearhead

    No yleensä ottaen jos joku tavara on niin sanottu merkki tuote ja hinta on korkeampi kuin se vieressä oleva tuote
    Mikä näyttää jo ihan sekunda tuotteelta ni voi olettaa että rahoille voisi saada jotain vastinetta. Miten se nikuzai lähtisi ostamaan laadukasta moottori nostinta tai auton siirto alustoja näkemättä niitä ja vertailemalla niitä vieretysten ja testaamalla? Johonkin se ois yritettävä luottaa kuitenkin.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Takuun kesto yleensä kertoo aika paljon... Ja interwebistä löytyy aika paljon arvosteluita nykypvänä sekä kokemuksia.
    Lisäksi tietty se oma pelisilmä on korvaamaton apu työkaluja ostellessa, itse olen mielestäni "työkaluperverssi" joten ainakin jonkinlainen käsitys on että mikä saa maksaa ja kuinka paljon jne. Niin siinä säästää pitkän pennin.

    Perus käsityökaluissa on vaikea löytää esim. Hinta/laatusuhteeltaan biltsun 10v takuulla olevia parempaa eikä esim. Biltsun norsusta tai moottoripukistakaan ole pahaa sanottavaa. Isolohkolle kannattaa lisätä tuki moottoripukkiin. Norsussa taas suurin ongelma merkistä riippumatta tahtoo olla yltäminen näiden pitkäkeulasten amerikkalaisten kanssa. Mutta siitäkin selviää jatkopalan hitsaamalla ja peräpainon lisäämällä.

    Valmiina jos haluaa niitä OIKEASTI HYVIÄ niin sit joutuu kyllä kaivamaan todella syvältä sitä taskua ja tilattava stahlwilleä, snaponia (jos ei osaa valkata sieltä bahcolaisista) jne. Kovan statuksen omaavia merkkejä mitkä tosiaan maksaa ~5-kertaisesti verrattuna siihen että itse muokkaa siitä biltsulaisesta hyvän.

    Bulkkikamaahan ne tahtoo kaikki noi markettikalut olla joten ne renkaat ym. Tulee kiinasta mallia halvinta mitä pontikalla saa ostettua ja runkohan nyt on "vaan" rautaa, eli harvemmin runkojen suhteen on ongelmia kunhan tarkistaa että hitsisaumat on edes sielläpäin :D
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  5. valpas

    valpas Gearhead

    Mä oon jo pitkään kattellu, että Bahco merkkisiä työkaluja on liian paljon myynnissä Motonetin tasosessa liikkeessä......... Oon koittanu vältellä niiden ostamista. Onnistunu mielestäni hyvin. Ei yhtään nykypäivän Bahco työkalua mulla.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kysyy kassalla jos voi maksaa vähän extraa.
     
    Pläkkäri ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Camino'79 aika tyhjentävästi ehtikin vastata

    Joko kaivaa taskua oikeesti polvista ja hakee varaosaliikkeestä sen norsun joka heillä on tilausmyynnissä niille jotka kysyy laatua. Hinnan kauhistelu tapahtuu vaan sihteerikön toimesta

    Tai tietää et kaikki alle 2000€ on samaa hinnasta riippumatta
    kattoo sen missä saa parhaiten kivaa roinaa matkassa, tai väri miellyttää
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  8. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Mun piti tossa syksyllä tehdä 9 14 mm reikää traktorin takalanaan. Ostin Bahcon keskiön ja bi-metalli kuppiterän. Keskiöstä puuttui uppokantapultti, jolla ohjausterä kiinnittyy keskiöön, en jaksanut palauttaa, vaan tein se normaalista pultista katkaisemalla. 1,5 reikää sain joten kuten porattua ja sen jälkeen oli pakko lopettaa, kun kuppiterän keskiön kierteet pettivät. Koitin vieläpä porailla varovasti ja välillä jäähdytellen, eikä tuossa porattavaa ollut kuin max 30 mm verran.
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Köykkärilevyyn pahkon rasiapora uppoo nätisti. viiden reijän kokemus, lisää tulee. Sain 20mm terällä 21:ä reikiä.
     
  10. f34

    f34 Double Gearhead

    Ostin motonetistä bachon jalallisen heittokellon, oli hienossa bachon pakkauksessa, mutta itse laite oli kiinan bulkkia.
    Pitää oikeasti tehdä selvitystyötä ennen ostoa.
    Jotkut ovat moottorinostureihin ja moottoripukkeihin vaihtaneet lujat pultit ja tarvittaessa varmistushitsanneet saumat uudestaan.
    Ja lisänneet rautaa kriittisiin paikkoihin.
    Alta tonnilla saa aihion, josta saa tuunattua toimivan.
    Toki takuu lakkaa olemasta, mutta voi auto säästyä rutuilta tai ihminen hengissä.
    Kannattaa aina koeponnistaa nostolaite, ennen tositoimia.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Bahco tuntuu nykyään olevan suurimmaks osaks re-brändättyä paskaa. Ainakin normi kuluttajille yleisesti myynnissä olevat tuotteet.

    " Motonet- Mitä sieltä ei saa, sitä ei tarvi. Mitä sieltä saa, sitä ei piä ostaa"
     
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Suuremmasta osasta en tiiä mutta ei mulla oo pahkolaisista pahaa sanottavaa. Ruuvimeisselit on hyviä, vaikka vissiin kiinasta nekin mutta en oo yhtään rikki saanut, momenttiavain on kätsy ym.
     
  13. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Itselläni on sekalainen läjä ns. vanhaa Bahcoa, ruotsalaista ja argentiinalaista. Nuo ovat siistiä viimeisteltyä työtä, hylsyt ohutseinämäisiä ja avaimet ohuita ja perinteisen mallisia. Noita uusia kun oon katsellut ja jossain kokeillitkin, eivät pääosin herätä kiinnostusta, etenkin nuo valmissatsit himmeine paksuine hylsyineen ja kolhosti ronksuvine ohutkahvaisine räikkineen eivät vakuuta. Toisaalta oon Motonetissa katsellut räikkiä ja hylsyjä, siellä on muutama malli, jotka toki maksavat, mutta ovat siistejä. Malleista tunnistaa Snap onin tyylin ja osa on värejä lukuun ottamatta samoja kuin vanhat kunnon Belzerit, uskaltaisin kyllä ostaa jos tarvetta olisi, vielä kun noissa lukee Belzereistä tuttu vanadium extra merkintä kyljessä. Samoin ulosvetäjät ovat siistiä työtä ja täysin samannäköisiä kuin Belzerit aikanaan. Paremmissa Bahcon hylsyissä ja kiintolenkeissä taitaa myös olla vanadium extra merkintä, mikä halvemmista puuttuu.
     
  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kellä tietoa? Ostellu joskus sellasia niinku hiomalieriöitä karalla. Karhunkieli ollu ymmärtääkseni materiaalina. Pari taitaa olla vielä kaapissa mutta pienempiä ettiessäni niitä ei enää löytynyt motonetista josta viimeeksi ostin. Puuilossakaan ei ole eikä netistä löytynyt. Semmosia liuskemallisia näin jossain kuvassa mutten tarkoita niitä. Nää jäljellä olevat on exper merkkisiä mutta mitään numeroita ei ole niissä joista saisi tietoa lisää. Semmosia tarviisiin kumminkin kun ovat käteviä.
     
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Löyty jo, ei tartte auttaa.
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Vilauta meille moisen kamppeen kuva, että tiedetään, mitä ollaan paitsi.

    Ja kerro, mistä niitä saa.
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    No joo, paitti että kiinteä kara olis hyvä olla että käy akkuporakoneeseen ja vaikka suorahiomakoneeseen sekä tuon koko on liian iso. Niitä on/oli myynnissä erikokoisia vaan nyt kun tarttis lisää entisten loputtua tai pari jäljellä ni ovat niistä paikoista lopettaneet pitämästä valikoimissa joissa ennen oli.
     
  19. -tl-

    -tl- Gearhead

Kerro tästä muillekin!