Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Viittaat varmaan taas muhun. Mä en ole sanallakaan puhunut mistään vaihtohinnoista vaan siitä että PYYNTI ja MYYNTI hinta eivät yleensä ole sama asia. En tiiä miten sä kauppaa käyt mutta kyllä mulla on ollu tapana tinkiä ja hinnotella omani niin että siinä on hyvitysvaraa ja sitä tinkivaraakin.
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Minun mielestä nuo vaihtohinta jutut on ihan p*skaa.
    Ei ole muita kuin oikeita hintoja ja vääriä hintoja. Usein noilla "vaihtohinnoilla" suojellaan omaa myytävää vääriä hintoja vastaan.

    Esimerkkinä oma tämän kesän kauppa.
    Olin myymässä Volvoa, ostaja oli kiinnostunut ja alkoi puhumaan hinnasta.
    Minä siihen, että: ok, kiva juttu sinulla ei ollut vaihdokkia.
    Ostaja: No, onhan minulla tuo Citroen, mutta en viitsinyt mainita.
    Minä: Ei oo sitruuna mun mielikki, mutta ajetaan korttelin ympäri ja mikä olis sittiksen hinta?
    Ostaja: Nettiautossa ovat alkaen tuhat, jos tämä olis kans tuhat.
    Minä: OK, tämä liikkuu ja pysähtyy. Voin ottaa tonnilla.
    Ostaja: Mites väliraha?
    Minä: isompi miinus pienempi = väliraha. Mielestäni reilu peli. Jos jompi kumpi pitää toisen pyyntiä vääränä, ollaan taas "sopimuksettomassa tilassa" ja kauempana kaupasta.

    Eli molemmat olivat esittäneet järkevät pyyntönsä ja ne vastaavasti hyväksyneet.
    Olis Nettiauton tonnin Citikasta varmaan saanut satasia vielä pois, mutta niin olis varmaan saanut 2700€:n Volvostakin. Toisaalta en olis lähtenyt edes katsomaan sitä tonnin Citikkaa.

    Kaupat tuli ja loppupelissä en varmaan heikommille jäänyt, kuin suorilla kaupoilla.
    Mitä nyt yhdestä Citikasta pitäisi eroon päästä.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    Larry tykkää tästä.
  4. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Myydään lähtökohtaisesti ilman moottoria ja laatikkoa. Koitetaan ensin myydä kokonaisena ennen kun aletaan myymään osina. Ei tiedetä hintaa. Melkonen "myynti" ilmotus taas.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ihme kun ei ole vielä listattu autoon laitettujen osien hintoja tonne osalistaan. niitäkin näkee välillä.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Osistahan saa myydessä saman hinnan mitä uutena. 2000€ auto ja 5000€ moottori = 7000€ myyntihinta.



    Torissakin joku myi just led lisävaloa 100€. Uusi. Paketissa hinta 99€. Kuitti tottakai oli hukassa.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Vaihtohinta eri? :D
     
  8. kippis

    kippis Gearhead

    sitten kun on " ei pakkomyynnissä " tarkottaa että ei saa hinnasta tinkiä yhtään....
     
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

    Sama hinta myös vaihdossa. Vaihdossa tarjottavan pitää olla vaan järkevästi hinnoiteltu.
    Vaikka Rellu :), mutta järkevällä hinnalla.

    Juttuhan on tässä se, että pahoitetaanko ostajan mieli kerran vai kaksi.

    Tilanne "vaihtohinta on eri"
    Höh, sulla on vaihtohinta eri.:(
    Höh, etkö sä sitten hyvitäkkään tästä 2X Nettiautohintaa. :(

    Tilanne "vaihtohinta on sama"
    Höh, etkö sä hyvitäkkään tästä 2X Nettiautohintaa. :(

    Eli kun se mahdollinen kuvitelma arvokkaasta vaihdokista on pakko ampua alas, niin ei sitten pahoiteta sitä mieltä vielä toisella jutulla.

    Tietysti joku vaihdokki voi olla niin sysipaska, että ei vaan pysty ottamaan.

    Muistan tapauksen noin 15v takaa, kun 10v. vanhoja (1994-96) Camaroita ja Firebirdejä tuotiin.
    Joku tarjos mulle jotain muutaman satasen ropposta vaihdossa 8000€:n F-bodiin.
    Vastasin, että saat 500€ hyvitystä tuosta ja jos et tuo sitä minulle, niin saat saman alennusta.
    Ei tullut ollenkaan. Tais vielä puuttua 7500€ budjetista.
     
    vivve, eilhik, mikaa7146 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. malvasto

    malvasto 3rd gear

  11. T.Hell

    T.Hell Gearhead

    Pakko vielä palata tohon Passat-asiaan, ja kehua omaa 11 vuotta (9 vuotta vaimolla ja eron jälkeen loput itellä) hyvin toiminutta kampetta. Eli tämä ollu kanssa luottopeli ilman kummempia vikoja.

    Ja W8 passatista sen verran, että mielenkiintoinen peli kyllä on, mutta kun samaan rahaan saa A6 4.2:sia, missä tekniikka ei ole niin eksoottista, ja rempat (esim. jakopää) menee keulan edessä istuessa, niin vaaka kallistuisi helposti Audiin.
    Tosin tommoseen passattiin olisi kiva swapata V8, niin sais laakista vähän spesiaalimman pelin... ja paremman kuulosen vaikkei W8 pahalta sekään kuulosta.
     
    -kk- tykkää tästä.
  12. Mac

    Mac Gearhead

    Olisi kyllä kiva tietää milainen porukka entisöi näitä halpoja autoja isolla rahalla jossain liikkeessä jos voisi ostaa suoraan ehjänkin.
    Ja varsinkin millä ne perusteevat sitä mahdollisesti tähtitieteellistä hintaa sillä, että tähän on uponnut muutaman työmiehen vuosipalkan verran rahaa kun kuitenkin vastaavia saa tuolla kymppitonnilla.
     
  13. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Se alle neljän tonnin siisti kuuppa '66 Ouppeli taisi mennä jo. Oli myös punainen mutta punaisella sisustalla. Joo rahamiehet niitä kai kunnostuttaa, mutta ei niistä omiaan taida pois saaha. Minä ajelisin ite...
     
    Pertti K, jariha ja malvasto tykkäävät tästä.
  14. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jep. Naapurissa oli tällainen -70 luvun GS/E coupe.
    Hieno peli. Tulee mieleen Bemarin 635 CSI.
    [​IMG]
     
    Gary Grand, speedy, sleepercooler ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Juu on noita opeleita muutama mitkä miellyttää silmää. Niinkuin toi a Manta ja yhdellä kaverilla on coupe Commodore
     
    isalmela ja WBBC tykkäävät tästä.
  16. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Osa on varmaan näitä suku aarteita. Se paapan vanha auto mikä löytyi sieltä navetan takaa pitää saada kuntoon maksoi sit mitä vaan. Hyvähän se on että näitä säilyy ja kunnostetaan
     
    Inlinee, isalmela ja fxsts tykkäävät tästä.
  17. Mac

    Mac Gearhead

    Kyllä minä tuon ymmärrän.
    Mutta minä ymmärrän myös sen, että jos olen kunnostanut sen oman sukuaarteen kovalla hinnalla, niin myydessä se ei ole myöskään kenenkään muun sukuaarre jolloin se kilpailee niiden kaikken muiden samanlaisten yksilöiden kanssa enkä voi rahastaa omaa tunnearvoa muilla.
     
    malvasto tykkää tästä.
  18. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Oli tullut El Camino -80 myyntiin juuri. Myyjä ilmoittaa että on hyvin tietoinen autonsa arvosta. Mutta ei jostain syystä kerro sitä muille...?!o_O
     
    Gary Grand, Roc ja jariha tykkäävät tästä.
  19. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Totta tuokin ja samaa mieltä, enkä aina ymmärrä noita hintapyyntejä. Kai jotkut sitten kuvittelee niistä saavansa sen mitä niihin on uhrattu. Kyllä se on vaan totuus et vaikka itse laittaa tuollaisen vanhan suht tavallisen auton hienoon kuntoon niin ei sillä tiliä tee. Tai ehkä voi tehdä jos ihan kaiken maalaukset ym. Pystyy tekemään itse
     
  20. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Pitää meitä jännityksessä:D:D
     

Kerro tästä muillekin!