scania v8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kauko-63, 11.12.2011.

  1. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Niin, 14 litraisia nuo kolme muutakin, Scanian v-8 moottorikonsepti kehitettiin jo vuonna 1969.
     
  2. Bukero

    Bukero Gearhead

    ainoita kuormurin moottoreita jotka varustettu jo tehtaalla oikealla äänellä
     
    Rusty ja palontie tykkäävät tästä.
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    Melko vittumaista läkätystä nuo pitää sirkusputkilla.
    Ja uudemmat vaan pihisee ja puhisee.
     
    juko7, Turbiini, kuula ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Bukero

    Bukero Gearhead

    joo 164 ei kuulosta enää miltään
     
    juko7 tykkää tästä.
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei niin
     
  6. Herje

    Herje Double Gearhead

    Onneks ei tarvii tehdä töitä perinnekoneilla. :rolleyes:
     
  7. Bukero

    Bukero Gearhead

    södertäljes wibrator on kadottanut sielunsa
     
    juko7, mikaa7146 ja palontie tykkäävät tästä.
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Mun mielestä se menee niin että dieselit käy joka tapauksessa niin pienillä kierroksilla ettei V8 äänet kuulosta hyvältä, melkosta papatusta parhaimmillaankin.
    Sen sijaan suora kuus dieselinä kuulostaa hyvältä.
     
    Ranee, mikaa7146, talonmiehen vapaapäivä ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. nv-550

    nv-550 Gearhead

    2002-2005 tein lämpökaivo porauksia ympäri Ruotsia ja Suomia,yhistelmän veturina -91 vm 143 Scania suorilla putkilla. Pakko sanoa etten sen jälkeen oo parempi äänistä rekkaa kuullu. Iltamyöhällä/öisin tuli siirtymäajot,aina naama messingillä jonkun pikkukylän läpi :D
     
    deeäxä, Rusty, onoff road ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Iso T

    Iso T Gearhead

    Harraste ja osittain vielä työkäytössä 143 -95 mallinen vaijeri vaihtolava Kaania. Rupes ABS:sän valo palamaan koko ajan. Ennen sammui hetken ajon jälkeen niin kuin kuulu tehdä. Mistä alkais vikaa hakemaan ?
     
  11. Todennäköisesti joku anturi tai anturin johto on rikki. Se on se yleisin vika.
     
  12. 7Days 7Nights

    7Days 7Nights Gearhead

    Onko sähkötaulussa diagnoosi nappi ja oranssi valo joka vilkuittaisi koodia? Pitäis olla ABS boxin lähellä
     
  13. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Varsinkin jos ei boksi diagnosoi järjestelmää, kannattaa tutkia boksin syötöt ja maadoitukset
     
  14. Iso T

    Iso T Gearhead

    Kävin katsomassa diagnoosi valoa. Virrat päällä vilkuttas 2 7 3 ja sitten pitkä ja alkaa alusta.
    Auto hankittu keväällä ja toiminut hyvin. Ei ole tarvinnu kuin päästää meneemään.
     
  15. 7Days 7Nights

    7Days 7Nights Gearhead

    Huomenna pystyn katsomaan SC koodia palaan asiaan.
     
    juko7 ja isalmela tykkäävät tästä.
  16. 7Days 7Nights

    7Days 7Nights Gearhead

    Vois vielä ensin nollata vanhat viat pois. Eli ilman avain virtaa nappi pohjaan avain virta päälle ja nappi ylös. Sitten pikku lenkki ja uudestaan lukea vilkut.
     
  17. fordstw

    fordstw Gearhead


    Anturia herjaa, katkos tai oikosulku oikea taka.
    Usein on hankautunut johto banjon päältä.
     
  18. 7Days 7Nights

    7Days 7Nights Gearhead

    Onkos autossa hidastin,toi vilkku koodi olis sen asetukset. ABS koodi pitäis tulla nappia noin sekunnin ku painaa. Neljän vilkun ryhmä.
     
  19. Iso T

    Iso T Gearhead

    Pakokaasu jarru löytyy joka myös lopetti toiminnan. Valokoodia ei minusta tule kuin kolmen sarjana. Aamulla koitin tyhjentää muistin ja päivän ajelun jälkeen koodi olis muuttunut 2 7 2. Kai se on noista antureista aloitettava.
     
  20. fordstw

    fordstw Gearhead

    2-7-2 = vasemman takapyörän anturin katkos,oikosulku ym.
    2-7-3= oikean takapyörän anturin katkos,oikosulku ym.
    Kannattaa mitata ne anturit ja silmäillä johtoja sieltä takapäästä.

    Jos tarvetta ilmenee niin voin kaivella sähkökuvia.
     
    nv-550 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!