S10 4x4 osakasa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja nuc-64, 11.9.2017.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ja jos hanskat lyödään tiskiin niin homma jatkuu paljain käsin. :D
     
    Rotten, Gary Grand ja tooke tykkäävät tästä.
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tuo kumivaahto meinas pudottaa ovet muijan Bonnevillesta ennen ku hitsailin sen.
     
  3. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Tätä on taas vähän tullut käpisteltyä, hyvin vähän kun ei oikein ole aikaa ollut, eikä terveyttäkään. Ikkunanympärykset ja kuskin puolen hytin takakulma on hitsailtu ja samalla niitä ikkunankarmeja hitsaillessa tuli huomattua uusi ongelma, mitä ei ole tullut havaittua. Ainahan näissä tahtoo jotain yllättävää löytyä, eikä ostaessa tule kaikkea katsottua. Nyt rupesin tuota "hienoa" kattoluukkua tihrustamaan. Luukussa lukee Tuff Kote Panarama Deluxe, ilmeisesti jokin Finlandia räppänän kilpailija tuo on ollut. Luukku on asennettu melkoisella määrällä sikamassaa tms. ja sitä on tursunnut reilusti katon reunaan. Katto on painunut kuopalle luukun kummastakin etukulmasta :( Päätin irroittaa luukun ja tehdä sitten jotain, mutta mitä? Luukku takaisin sikamassalla ja koittaa oikoa kattoa, vai hitsata koko luukun paikka umpeen? Toinen etukulma on melkein sentin montulla, toinen kulma 2-3 mm. Hitsatessa varmasti aika paha löytää alkuperäistä katon muotoa ja saada vielä jännitys kattoon ja kattoverhoilukin pitäisi uusia... Luukun takaisin laitossa taas pitäisi saada vedenpitävä lopputulos ja mieluusti vähän oikaistua noita monttukohtia. Kumpikin vaihtoehto tuntuu vaikealta toteuttaa...
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Luukun kehystä vois yrittää muotoilla paremmin vastaamaan katon oikeaa muotoa. lasinen luukku kyllä yllättäen joustaa aika hyvin, jonkun verran.
     
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Sanoisin että umpeen vaan. Jos jää löysäksi niin pingottaa pari latikkaa alle tueksi.
     
  6. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Jatketaas täällä, eli sen verran löysä oli tuo luukun edustan pelti, eträ kylmästi otin rälläkän ja venyneet pellit pois. Päätin että luukku tulee takaisin paikkaansa, mutta venynert pellit korvataan uudella. No en tiedä onko järkevää ruveta hitsaamaan kattoon paikkapalaa, mutta kokeillaan kuitenkin, en usko että kauheampi voi lopputuloksesta tulla kuin mitä lähtökohta oli.
     
  7. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Muokattu: 15.1.2020
  8. isalmela

    isalmela Gearhead

    Vieritä ruutua vähän alaspäin, sieltä löytyy "kuvakoodit" ja sieltä valitset "foorumille (iso)" ja liität sen linkin suoraan tekstinä.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    [​IMG]
    Katos täähän toimii, siinä vielä kuva kokeeksi pellin kiinnityksistä ennen hitsuuta
    [​IMG]
    Ja täppäilyn jälkeen. Toivotaan että pysyis muodossaan
     
    Muokattu: 15.1.2020
    Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    [​IMG]
    Alkoi se kattoluukku istumaan vähän paremmin. Sentin raosta on päästy millin toleranssiin, riittää mulle, eiköhän tuon saa ihan siististi nyt kiinniteltyä kattoon.
    En olisi uskonut kuinka hyvä systeemi hiilipuikko on kutistamiseen, sillä tuon uuden pellin sain sopivaan muotoonsa eikä ole löysä enää.
     
  11. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Seuraavana täytyisi hiukan hitsata syylarin ympärille tulevaa etukehikkoa ja sitten kiinnitellä se ja saisi ruveta kasaamaan etulokareita kiinni. Mikähän olisi muuten aikanaan hyvä aine kattoluukun tiivistykseen/kiinnitykseen. Mitään tiivistettä tuolla ei ollut vaan jollain massalla oli kiinni katossa alkujaankin.
     
  12. teippi-mikko

    teippi-mikko Gearhead

    Butyyli on hyvä tiiviste. Se ei kuivu niin pysyy tiiviinä.
     

Kerro tästä muillekin!