Auton ajettavuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Leppälän Manu, 12.1.2020.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Alkuperäiset arvot toimii varmaan niillä rättirenkailla, jos toimii. Jos kysyjän auto ei mene suoraan, suosittelen silti casterin lisäämistä.
     
  2. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Kyllähän siellä on positiivista casteria, ja todella paljon, niin että sen näkee kuvistakin helposti. Katso vaikka : https://www.monsterenergy.com/fi/fi/news/drift-king-of-the-ring
    Pyörät kallistuu selvästi siihen suuntaan mihin niitä on käännetty, joka johtuu positiivisesta casterista.
     
  3. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Juu casteria vaan reilusti. Ja sitten miten sellainen juttu, kuin simpukan rattiakselin puolen laakeroinnin säädöt? Vaikuttaa ohjaustuntumaan hurjasti.
     
  4. Weijari

    Weijari Gearhead

    Otin aivot käteen ja näin se on.

    Kummallista kyllä, muistan kyllä lukeneeni jostain artikkelista että olisi ollut negatiivista casteria kun ohjaus on kevyempi eikä suuntavakavuutta tarvita samalla lailla. Oliskohan ollu kyse kuitenkin jostain muusta, esim 4wd 100% lukoilla rallicrossia tms. Tai sitten muistan väärin.
     
  5. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Joissain difting ohjaus sarjoissa on casteri nolla, niissä keskitys tehty siirtämällä pyörän laakeri tumppi taaemmas suhteessa "olkaakseli" linjaan. Eli samoin kuin siinä ostoskärryn pyörässä, toimii jotenkin, mutta paljon huterampi ajaettava suurissa nopeuksisa. Casterissa taas paljon kääntyvissä pyörissä on ongelma että oikein isoista kulmista ei enää keskitäkään vaan lähtee jopa vetämään väärään suuntaan. Omassa kilpurissa raja menee noin 65asteen pyötän kääntyvyyden kohdalla, mutta ei ole sinänsä haitannu kun siinä kohtaa kun tuon joutuu kääntämään on yleensä jo suoritus pilalla sen takia että ei enää vetopito piisaa nopeuden ylläpitämiseen.
     
  6. Leppälän Manu

    Leppälän Manu 1st gear

    Melkein 1,2 saatiin molempia puolia plussalle. Sitten loppui pulteista pituus. Melkoinen shimmilevy häkkyrä kyllä saatiin aikaiseksi.

    Äkkiseltään suuntavakavuutta tuli kyllä lisää. Mukavampi on nyt lasketella menemään
     
    RaiRai, Weijari, Volvo_5.7 ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!