RE85 Muutostuki ja vanhemmat autot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja xarper, 29.1.2018.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sytyttää seuraavan joka on sähköauto. Sähköauton akku sisältää paljon ilman happea vapautettavaa energiaa. On ne pelottavia mutta tippuu ne lentokoneetkin...
     
  2. 3964

    3964 3rd gear

    Joskus lueskelin kasari turbo f1 koneista ni oli 5,5bar jäähdytys järjestelmän paine kahdesta syystä.

    -Ei kiehu
    -Tukee sylinterin seiniä ulkoapäin
     
  3. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    heh, mulla lentää tollasella paineella vesipumpun tiivisteestä nesteet pihalle...
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Jos laittas tonne LS sisälle sitä jenkkien ihmeainetta mikä kestää kaikki pakkaset eikä kiehu koskaan? Vois olla kokeilemisen arvosta.
     
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    Evans?
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Vissii just sitä.
     
  7. 3964

    3964 3rd gear

    Ootteko kokeillu tuota Water Wetteriä noissa lämpö ongelmissa,meillä ainakin tuossa rata mossessa tippuu lämmöt 5-10° tuolla eväällä joten kai se jotain vaikuttaa.
     
    xarper tykkää tästä.
  8. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Mihin sekoitatte wetterin vai pelkkään veteen?
     
  9. 3964

    3964 3rd gear

    Ihan hanaveteen.
     
  10. Herje

    Herje Double Gearhead

    Laittasin ite akkuvettä.
     
    ImpJay ja Vermilion tykkäävät tästä.
  11. 3964

    3964 3rd gear

    Näinhän se kuuluisi tehdä.
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Mutta varmaan ole mitään käytännön merkityästä kun suomen hanavesi on niin puhdasta jo valmiiks.
     
  13. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Akkuvesi on halpaa, et sama laittaa sitäkin. Kisavehkeissä varmaan pelkkä vesi mutta mites kun auto on ulkona myös pakkasilla, pitäis laittaa joku glykoli myös...
     
  14. Herje

    Herje Double Gearhead

    No miten sen nyt ottaa.:rolleyes:
    Kaupungin vesijohto verkossa olevalla kaverilla kestää kahvin keitin esim vuoden kun menee pilalle kalkin takia.
    Toisella tutulla oma kaivo, ja kiuas kestää noin pari vuotta kun ruostuu puhki. :confused:
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Missäpäin Suomea on noin kalkkista vettä? Suomalaisvesihän on pääosin pehmeää, eli vähäkalkkista.
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Pohjois-savo ja Kuopio.
     
  17. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Kyllä mulla on kiuas kestänyt savon vettä monet vuodet:mad:!
     
    Herje tykkää tästä.
  18. Herje

    Herje Double Gearhead

    On mullakin. :)
    Mutta aika paikka kohtasta tuo veden laatu.
     
  19. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Lähti tilaukseen eflexfuel-sarja. Saa nähdä millasta on ajella etanolilla. Onko kokemuksia paljonko se kulutus nousee Fordin 4,6:ssa. Ihan tieteellisesti kai pitäisi nousta se 28%, mutta kun kaikkea kuulee 10 ja 30 väliltä. Onko joku käynyt optimoimassa ecun muutoksen jälkeen, jotta saisi hyödynnettyä oktaaneja enempi ja lisää potkua? Tietty sitten jos vaihtaa taas bensaan, se voi ollakin ongelma.
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Jos auto ei oo aikaisemmin jo käyny liian rikkaalla niin se kulutus tipu yhtään siitä 30%. Etkä saa lisä potkua jos et nosta puristuksia/nosta ahtopainetta. Tuosta on helvetin hyvä opinnäyte työ E85 muutoksesta taisi saada jotain 0,8% tms lisää tehoa mutta laskennallisesti joku ihan onneton ero.

    https://www.mtk.fi/documents/20143/388187/E85-muutossarjan_testauksen_tutkimustulokset-raportti-Iida_Hollmén_korjattu.pdf/f970ae95-38b0-c08c-fd63-084574cf5ba7?t=1549367031147 (kulut/säästö)

    https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/145839/Paavola_Juha.pdf?sequence=1&isAllowed=y
    (teho/hyötysuhteen nosto)

    "Samalla ahtopaineella tulokseksi E85:ta käyttämällä saatiin 1,6 % suurempi teho sekä 2,5 % suurempi vääntömomentti."
    Vapaasti hengitävässä ero on vielä pienempi.
     
    Muokattu: 25.1.2020

Kerro tästä muillekin!