2000-luvun jenkki perheautona?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja isalmela, 5.8.2019.

  1. isalmela

    isalmela Gearhead

    No käypä tutustumassa lähimmässä autoliikkeessäsi kaikkiin noihin ja kerro sitten, mikä tuntui omimmalta: Suburban tai Yukon XL, Toyota Sienna tila-auto, Toyota Sequoia, Dodge Durango, Chevy Traverse, Buick Enclave, Ford F350 pikuppi :D
     
  2. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    No, ei mulla ole kyllä neljää mukulaakaan.
     
  3. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Kohtuuton vaiva käyttöautosta. Itse ajoin 40 kilsaa Porvooseen autokaupoille ja sekin oli siinä rajoilla, viitsiikö.
     
    isalmela tykkää tästä.
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    300km on lyhyt matka autokaupoille, kaikki mitä Suomen rajojen sisältä löytyy on päiväseltään haettavissa. Californiaan ei ollut itsellä mahdollisuutta lähteä katsomaan, vaam joutui sokeasti luottamaan myyjän kuviin o_O
     
  5. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Mut Greta ei tykkää.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Honda Pilot on noilla spekseillä. En ole edes istunut, paperilla tilat on niukat joskin paikkoja on tarpeeksi. Melkeen kun olis väkisin runnottu kolmas penkkirivi siihen. Kai semmostakin vois katsoa. En ole omistanut koskaan Hondaa.
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Totta, Tahoe/Yukon olisi hyvä vaihtoehto, mutta ovat hinnoissaan sen verran että joutus jokusen vuoden vanhan ottaan.
    Escalade itse asiassa kuuluu sarjaan, niiden hinnat tulee alas aika nopeesti käytettynä.
     
  8. J.J.

    J.J. Gearhead

    Eikös tuo Yukon xl denali ole hyvin lähellä escaladea. Joissain kehuivat että hyvä ostos, saa rahoille vastinetta ilman Cadillac lisää.
    Kyllä kelpaisi itellekin, tosin täällä kommari Suomessa ei työukko saa haaveilla kun maksimissaan Skoda Octaviasta.
     
    passerby, maverick999, Powerstroke ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Traverse koeajettu. Hemmetin hulppeet tilat edessä, ja 197cm kuskin säädöillä mahtuu vielä toinen samanmoinen kuskin taakse aivan leveesti. Kolmannen penkkirivin tila ei sillon sen takana riitä kyllä kuin lapsille. Muutoin kolmannellekin riville mahtuu hyvin, sanoi 178cm poika. Könytä sinne kyllä saa, itse en edes yrittänyt.

    Kulkupuoli ok, 310hv v6 ei ole liikaa, mutta 9 vaihteinen tomaatti saa koneen tuntumaa väännökkäältä lähdöissä. Sitä saa kyllä vinguttaa jos haluaa että mennään rivakasti vaikka ohituksissa.
    Pakoäänet kuuluu liikaa, ei kai tässä sentään ole mitään idioottimaisia tekoääniä kuitenkaan.
    Kone sammuu pysähdyksissä, mikä säikäytti, en tykkää. Saanee pois päältä?

    Perä heijas tyhjänä(kin) ylösalas jonkun verran, kaipais jotain jäykennystä.


    AWD pelaa, etenee eikä jää kiinni.

    On bensapihi verrattuna kasikoneisiin isoihin vastaaviin, tosin on niissä voimaakin enemmän.


    [​IMG]
     
    Muokattu: 26.1.2020
    leivonharri, maverick999 ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Oletko harkinnut uutta Navigatoria (tai pienempää Aviatoria)? Videoita kattelin hetki sitten ja vaikutti siltä, että varsinkin penkkien säädöt on aika ”next levelillä”. Olikohan 32-adjustable! Muutenkin aika messevä laite.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 26.1.2020
    Powerstroke ja isalmela tykkäävät tästä.
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Hyvä kysymys. Myös Ford Expedition ja etenkin Max versio tuntuis luonnollisilta valinnoilta. Olen jotenkin hyljännyt ne ajatuksena Fordin koneiden takia, niissä oli 5.4 Triton ja Lincissä tais olla vielä sen dohc versio. Mulla on mielikuva niistä tehottomina, heikkoina, janoisina ja monimutkaisina koneina. Varsinkin jos rinnalle laittaa vertailuksi chevyn LS koneet ja moparin hemit, niin fordin Triton näyttää masentavalta läjältä.

    FoMoCo huomasi kai saman ja nyt noissa on kaikissa Ecoboost V6 tuolta 2014-2015 lähtien, ja niistä ei kuule muuta kuin hyvää, vaikka nyt taas epäilyttää miten noin pieni ja korkeaviritteinen kone kestää ja toimii noin isossa kopassa. Lincissä peräti 450hp 3.5 litran kutosesta.


    Ehkä tosiaan pitää ottaa navi ja expedition uudestaan harkintaan ja käydä kokeilemassa. Ecoboostin koneitahan on maailma väärällään, joskin ihmeen kalliita ovat, katsoin että neljä tonnia maksaa 3.5 ecoboostin long block vaihtokone. Jos tehoja on niin vaimolle ei tarvii ajatusta sen kummemmin myydäkään :D
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Muistaakseni 450hp Navigaattori on hybridi, en nyt oo ihan 100-varma.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  13. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    6 tyyppiä JA pitää viel päästä kovaa! No huh-huh!

    Joku moni-moni-kymppi monaco?
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Oliko niitä nelivetona?

    Mutta tässäkään tapauksessa tehoista ei yleensä seuraa kova vauhti, vain normaalin matkavauhdin ylläpitäminen oikeessa ylämäkiajossa, ja vieläpä ohittamiseen pystyminen, vaikka olis 6 päällä. Ohituspaikat on lyhyitä ja harvassa, ja tosiaan ylämäki tarkoittaa helposti puoli tuntia satasen vauhtia lappu lattiassa. Tai siis olisi kiva jos lappu ei tarvii olla jo valmiiksi lattiassa ja lämmöt punasella, ja kun pitäs vielä ohittaa joku paskahuussin vetäjä tai tukkikuorma.
    Ja sit puoli tuntia alamäkeen, jonka jälkeen seuraava ylämäki.....
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Aha, on tosiaan 411hp ja 450hp.
     
  16. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tämä hanke on menossa huolestuttavaan suuntaan: huomenna on oululainen kaveri tulossa vaihtamaan Lincolnia Sitikkaan :eek: No onneksi perheen toinen käyttöauto onkin tulossa emännän ajoon, ja jonkun verran rahaakin tuossa on toki tulossa mukana :D
     
  17. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Sitikan hinta tippuu jo huomiseen mennessä, eli ei kannata viivytellä kaupoilla.
    ...kunhan on mieleinen.
     
    isalmela tykkää tästä.
  18. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tämä kauan sitten aloittamani käyttisjenkki pohdinta on viimeinkin liikahtanut vähän eteenpäin.

    "Omassa mielessä eniten pyörineet bensakasilla olevat Chrysler 300C, Ford Crown Victoria, Cadillacit tai ehkä maastoversiot Grand Cherokee/Explorer."
    Huomenna hakemaan 2008 Dodge Durango
     
    leivonharri, MudMax, Kustom STW ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. isalmela

    isalmela Gearhead

    Nyt on Durangon hakureissu jo yli puolen välin, Oulusta Porissa käyty ja nyt Jalasjärvellä. Mukavaa kyytiä
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  20. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Paljonko kulutus maantiellä?
     

Kerro tästä muillekin!