454seen puhtia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Chevrolet454ss, 23.8.2018.

  1. Mika v

    Mika v 1st gear

    Katu raaseri, 29 renkaat th 400 tai 4l80 jos jää tiuhaks välitykset. Tarkoitus varttiaki käyä kokeileen
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Nokaksi laittaisin mekaanisen laahurin kahdesta syystä.Se on kustannus tehokas verrattuna nykyajan rullanokka höpötyksiin.
    Minulla kävi varttimaililla niin että kun rattikarahkalla vaihteita vaihtelin niin kun lähestyin maalia ja kuvittelin vaihtavani D:lle niin olinkin jo D:llä.
    Lapa kun oli lattiassa,niin motti kirkaisi taivaisiin ollessaan N:llä!
    En edes uskalla ajatella kuinka korkealla 454 kävi.
    Jalka äkisti kaasulta ja kuulostelin mitä meni solmuun.Ei mitään paskaksi ja sama vanha rähinä jatkui kuten ennenkin.
    Mulla nokkana Crower 01353 mekaaninen laahuri ja uskon että tämä nokka oli motin pelastus vaurioilta kun sohlasin vaihteiden kanssa.
     
  3. Mika v

    Mika v 1st gear

    sen nokan pitäis olla että sais 82 stepparin katsastettua jollain Kepuli konstilla.mutta voimaakin pitäis saaha.
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Mulla taitaa olla parikin uutta BBC rullanokkaa jouten.Voin tsekata minkä sortin elukoita ne ovatkaan jos haluat tälle tielle lähteä.
     
  5. Mika v

    Mika v 1st gear

    Hyvä homma!
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuon takia nokkatyypeistä se hydyrolleri on vähän ongelmallinen, jos pitää olla vähänkin enemmän nostoo ja jonkun verran .050" asteitakin, niin HR:n perusasteet ja overlappi karkaa turhan isoiksi. Niin päästöjen kuin alaväännönkin osalta.

    Mekaanisilla sais eri tavalla meininkiä, ja jos rolleri on sun juttu niin esimerkiksi Lunatilla olis aika tyly keppi: VooDoo 261/267, pienillä perusasteilla hyvä ja voimakas alakäynti, sopivasti 231/237 .050" asteita ja nostoakin .629/.639", Lsa 110 ja laaja 2500-6400 kierrosalue.
     
    J.J. tykkää tästä.
  7. Mika v

    Mika v 1st gear

    Kävishän se mekaaninen laahurikin,kunhan sais kaikki irti mitä tommosesta voi saaha
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Kaikki irti tottakai.Mikä sitten riittää kullekin?

    Omassa 454 tapauksessa oltiin liikkeellä ”Mitähän tapahtuu/Propellihattu päässä” hengessä.
    En edes saanut selville mikä on mäntien osanumero,sillä niissä on aivan pirunmoinen patti ja olisinkin ollut vienosti kiinnostunut kuinka pirun korkealle puristus karkaa kun kansien palotila on vaan 110cc.Puhumattakaan siitä lyökö mäntä päätään kattoon.Ei lyö.

    Nokkaa tietysti reilusti kun puristustakin on!!
    Tässä Crower 01353 nokassa on asteita 276/282@0.050 ja nostoakin tais olla lähelle 0.7”.LSA tais olla 108.
    Nokan valintaan vaikutti vahvasti se kun muutakaan ei ollut käsillä.Helppo valinta siis.
    Imusarjakin oli ainoa sopiva hyllystä löytyvä eli Team G Rec port.
    Näillä eväillä tuotti 582hp/720nm.
    Aika hyvin mielestäni kun motin tekeminen oli kuitenkin aika holtitonta.

    Dynoukkeli sanoi jotenkin näin huudatuksen tauottua”Ei tuo nyt varsinaisesti mikään kovin loistava tapaus ole”

    Edit.Pystyy operoimaan kadulla aivan täysin nokan koosta huolimatta eikä nakuta laisinkaan V-Power pensalla.
    Dynoukko arvioi että 110cc palotila on edullinen koskien mahdollista nakuttamista.Santala varmasti tietää mistä puhuu.
     
    Muokattu: 4.2.2020
  9. J.J.

    J.J. Gearhead

    Melko hätäset rampit on vaikka mainosasteista ei luulisi kummonen keppi olevan.
     
    artsiracing tykkää tästä.
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Eiks tää nokka ollu se jonka "68 corvette" mittas ja olikin arvoiltaan hieman miedompi, ja lsa:kin 113 astetta eikä nettitiedon 107...
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Juur samasta nokasta kysymys.
    Kuriositeettina että ostin tämän nokan uutena puolitutulta kaverilta ja kun kysyin strategisia arvoja niin vastaus oli”Se on joku vitunmoinen Räg Reis nokka!”
    No,ihan riittävän tarkat speksit ja kaupat syntyivät.Eikä tainnu olla montaa kymppiä hintakaan.
    Olin juovuksissa joten ei mitään selkeää kuvaa kaupoista.Aamulla huomasin,että ahaa,tuli sitten tällainenkin hankittua!!
     
    Herje ja artsiracing tykkäävät tästä.
  12. janihei

    janihei Gearhead

    Onko sulla Artsi tietoa millä nostolla lunati ilmoittaa ko nokan mainosasteet? nokka valmistajien välillä voi olla suuriakin eroja miten ne ilmoitetaan.
     
  13. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Lunati ilmoittaa perusasteet ilmeisesti .018" välyksellä, eli sillä mikä on ohjearvo venttiilivälyksellekin.
    Comppi taas ilmoittaa muistaakseni .015" välyksellä mekaanisten nokkien mainosasteet, silläkin tulee jo vähän eri lukemia kilpailijaan verrattuna.
     
  14. janihei

    janihei Gearhead

    0.003" ero voi helposti muuttaa +-15°
     
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Compille on välyksen ohjearvokin imupuolelle .016" joten sille puolelle ei kovin paljon tule eroa.
     
  16. J.J.

    J.J. Gearhead

    Mitenköhän jossain Crowerin nokissa kun ohjevälykset on 0.026/0.028".
     
  17. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kyllä ne max:in Crowerin mittaustulosten erilaisuus tais olla just siitä kiinni otetaanko välys huomioon vai ei.
    Voi olla vähän hankala verrata tuollasen isovälyksisen racing-nokan arvoja katunokkiin.
     
  18. J.J.

    J.J. Gearhead

    Itelle tulossa kanssa kadulle tollanen crower. Ei siinäkään mainosasteita ole kuin 284/294.
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Minkälaiseen mottiin tuo Crower mahtaa sujahtaa?
     
  20. J.J.

    J.J. Gearhead

    tero79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!