Track Week Finland 2021

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja supo, 22.1.2020.

  1. T5

    T5 Gearhead

    Ei se minulle ole ongelma. Ihmettelin vain asiaa.
    Itse olisin mieltänyt, että yhdessä luokassa olisi ollut katulailliset renkaat ja toisessa luokassa sitten ne "laittomat" sliksit.
     
  2. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Ihan hyvä juttu että toi daily driver on aito katurengasluokka, madaltaa varmasti kynnystä osallistua kun voi lähtee niillä renkailla mitkä on autossa alla muutenkin
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Mitähän lie rengasta tohon mopariin saa katsastettua, ei varmaan kummosia :confused:

    Onko se sit just se rengaskoko mikä otteessa mikä pitää olla vai meneekö lain mukaan eli saa vielä +30mm leveentää otteesta?
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tsekkaa mikä on levein alkuperäinen ja siihen enintään 102mm lisää on max mitä voit muutoskatsastaa. Alkuperäisistä otteeseen merkityistä saa kasvattaa max 30mm ilman muutoskatsastusta. Ja muutoskatsastetusta koosta ei enää saa kasvattaa. Näin siis tieliikennelain mukaan, käsittääkseni.

    Kyllä sinne jotku 295 saa vähintään leimattua, siihen riittäis jo 195 leveimpänä orkkiksena. Eiks tollasessa oo ollu jotain 215-225 kokoa vastaavaa tuumakokoista alunperin?
     
    jariha ja xarper tykkäävät tästä.
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Mistähän mää noi orggismitat löyvän? Ei vissiin vaan äly riitä mulla googlettamaan...
    Alle kyl mahtuu pyörimään se 305, ehkä 315 tollasenaanki, 295set ollu kerran alla ja tilaa oli vielä ihan reilusti.
     
  6. supo

    supo Double Gearhead

    Laita tänne millainen verme niin asiantuntijat kyllä kertoo sen.
     
    xarper tykkää tästä.
  7. supo

    supo Double Gearhead

    Hienoa ja tehokasta kalustoa ennakkoilmoittautuneissa eli tulee kunnon kisaa!
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Onko sulla rekisteriotteeseen merkitty mitä alkuperäisen rengaskoon kohdalle? ja eikös se auto ollut suunnilleen 68 koroneekeri?
     
    xarper tykkää tästä.
  9. xarper

    xarper Gearhead

    68 Satellite jooh. Pittääpä kurkata mitä ote sanoo, ei hajuakkaa.
     
  10. MudMax

    MudMax Gearhead

    Muokattu: 9.2.2020
    xarper tykkää tästä.
  11. xarper

    xarper Gearhead

  12. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Meillä mietinnässä jos lähtis ajamaan huvikseen. Viimestä paikkaa haettas. Mut ei haittaa vaikka jäätäs toiseks viimeiseksi :D

    tosin jos lähetään. Joudutaan vaihtamaan viä tekniikka heinäkuussa. Ja tulee sit kiirus:confused: Ku västerååsissa pitäs käydä tällä tekniikalla :p.
     
  13. Tatsga

    Tatsga 1st gear

    Moi vaan kaikille Trackweekin järjestelijätoimikunnan puolesta ja kiitokset mielenkiinnosta tapahtumaa kohtaan!

    Selvennetään hieman noita luokkakuvauksissa esitettyjä sääntöjä:

    Kuviollisella semi-sliksillä tarkoitetaan semmoista katulaillista rengasta, jossa kuviossa on myös poikittaisia uria vesiliirron estämiseksi. Eurorenkaista esim Toyon R888 on tämän tyyppinen rengas. Jenkkiläisistä lähinnä vastaavat esim. Mickey Thompson Street ET S/S radial tai M&H Racemaster radialit. Pelkästään reunoilla olevat poikittaiset urat eivät ole säännön hengen mukaiset. Seostus on vapaa, mutta sitä valitessa kannattaa muistaa rengassarjan tulee kestää n.1200km ajo niin, että Motoparkkiin saapuessa renkaissa on lain mukaisesti 1,6mm pintaa(huom katsastuksessa ajokiellon raja), lauantaina ja sunnutaina voi ajaa renkaat loppuun radalla/stripillä. Renkaita saa vaihtaa esim edestä taakse tarpeen mukaan ja vararenkaan saa vaihtaa rengasrikon sattuessa(ilmoitettava tuomarille). Dailydriverin ja sportin kantavana ajatuksena on ajaa koko tapahtuma samoilla renkailla joten oleellinen osa kilpailutaktiikkaa on valita sopivin eikä välttämättä nopein rengas.

    Tekniikkamuutoksien otteella olemisesta osalla olikin jo haju. Eli kaikki muutokset jotka vaativat muutoskatsastusta ja ovat autoa parkkipaikalla silmämääräisesti tarkastaessa havaittavissa on oltava merkittynä rekisteritietoihin. Jos otteella ei näy kaikkia tietoja niin allekirjoittanut pääsee tarkastamaan ajoneuvotietojärjestelmästä esim muutoskatsastuksen dokumentit. Mitä vanhempia muutoksia on niin sen epäselvemmin ne rekisteritiedoissa näkyvät, tervettä järkeä käytetään eikä nillitetä jos ei ole aihetta. Kuutiotuumia ei silmällä näe, mutta pikkulohko/isolohko/hemi/LS/yms tulisi vastata joko auton alkuperäisiä tietoja tai rekisteriotteelle merkittyjä muutoksia. Myös ahtimet pitää olla otteelle merkattuina, poikkeuksena ahtimet jotka voidaan poistaa kokonaan käytöstä tieliikennekäyttöä varten ja radalla ottaa käyttöön hihnan paikalleen laitolla ja ilmaputket vaihtamalla. Kaasarivehkeissä kaasarin vaihto "tarvikemalliin" ei vaadi muutoskatsastusta joten sen suhteen kaasarivehkeet vapaita. Ens kesäkuusta lähtien ruiskun laitto kaasarin tilalle ei myöskään vaadi muutoskatsastusta. Ruiskullisissa autoissa softan sisältöä ei pysty mitenkään valvomaan joten se on omistajan vastuulla pitää huoli auton tieliikennekelpoisuudesta rata-alueiden ulkopuolella. Myös alustan ja voimansiirron muutokset oltava otteella, esim madallus, nelinkit, kaaret+penkit+vyöt.

    Säännöt voivat vaikuttaa tiukoilta, mutta ajatuksena on ollut vaatia niin vähän kuin viime kesän jälkeen voi järjestäjä vaatia. Vuosia on perseilty liian tehokkailla muuten vakioilla autoilla, niin #nytonpakko hallitusta lainatakseni... :)
     
    supo ja 0rs0n tykkäävät tästä.
  14. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Joo eli touring pro luokkaan drifting omegalla vaikka toyoilla aionkin radalla ja kiihdytyksissä ajaa. En usko että ne tuossa kestäisi koko 1000 km reissua varsinkaan etupäässä (drifting auton ohjausgeometria) Yhtäään näitä pitävempiä ei voi käyttää kun nyt jo pelottaa voimansiirron kesto. "race" säätöjä hieman miedonnettu nyt vain 750 pyörällä, vetokoukkun asennuskin valmis. Vielä kun saa uudet puolat kun lakkasi viimeisiin vetoihin yksi pytty käymästä ahdoilla.

     
  15. Herje

    Herje Double Gearhead

    Eli Nossit on ehdoton ei? o_O
    Tuo rengas-sääntö sulkee aika monta rengasta pois pelistä...
     
  16. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Mistä muuten näkee ennakkoilmoittautuneet? Ajatuksena osallistua drag-sport ryhmään jossa katu slicksit sallittu, niin tarkennuksena kysyn ,että pitääkö siirtymätkin ajaa näillä katuslickseillä?
    Jos nyt oikein tulkitsin niin ilmeisesti pitää jos vain vararengas sallittu...?
     
  17. Tatsga

    Tatsga 1st gear

    Joo eli ainoastaan pro-luokassa saa olla siirtorenkaat erikseen ja suoritusrenkaita sit sen mukaan mitä kyydissä kulkee autossa/kärryssä.
     
  18. Tatsga

    Tatsga 1st gear

    Nossit "irroitettuna" tiellä ja sit radallahan sitä voi käyttää, mut oli ajatusta sammutusjärjestelmävaatimuksesta kaasuautoissa kun on ilmeisen paloarkaa kamaa seinään ajettaessa...
     
    Shirley ja Herje tykkäävät tästä.
  19. Tatsga

    Tatsga 1st gear

    Niin tai siis ei tarvi edes seinään ajaa ku jotain sopivasti hajoaa:
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ilokaasu ei kyllä itte pala, mutta tuo happea palotapahtumaan. Mustangista ois voinu koittaa sulkea pullon ja päävirrat niin ei ois ihan noin paljoo grillannu.
     
    gremlin tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!