Käsittelymaksu tulliselvitettäville lähetyksille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Swinger71, 6.2.2020.

  1. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ja 15.3. Lähtien syytä myös muistaa tämä:

    ”Käsittelymaksu tulee olla lisättynä Tullille tehtävän tulliselvityksen Kuljetus- ja käsittelykuluihin alkaen 15.3.2020.”

    Eli kohta ”tårta på tårta” sitten niihin alveihin yms. tai paketti on jumissa edelleen. Sillä muutenhan verottaja ei pääse vetämään välistä omiaan tästä lisämaksusta.
     
  2. TransSami

    TransSami Gearhead

    Eikä muuten tila päivity seurannassa vaikka tuo käsittelymaksu on maksettu eikä tule mitään viestiä esim. sähköpostiin. Eli maksajalle ei tule automaattisesti mitään dokumenttia, jos et itse tajua tallentaa nettisivulta maksukuittia ei jää mitään dokumenttia että maksu on maksettu.

    Ja maksamiseen tarvittiin tietty pankki-/luottokortti, CVC-koodi ja sen lisäksi vielä pankin avainlukulista?

    Jotenkin tosta paistaa läpi että tuo maksun hyväksyminen on tullut täytenä yllärinä. Ohjelmistot ei ole oikein vielä valmiit eikä tieto kulje...
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Niin... mitenköhän tämä kulu Postin veloittamana eroaa esim. DHL:n kuluista...
     
  4. T5

    T5 Gearhead

    Tuo on mielenkiintoinen asia. Vähän googlailin ja löysin vaan tämmöisen maininnan:
    Jännä, että DHL onnistui mokaamaan tuon saman homman, jos kerta tuohon Posti vetoaa.
     
  5. Rytari

    Rytari Gearhead

    Mä en meinannut saada millään maksettua tuota maksua kun olen tullannut paketin kuun eka päivä, saapumisilmoituksessa ei ollu mainintaa vaikka postin aasiakaspalvelija väitti siitä hyvät ohjeet löytyvän, lähetysnumeron kun anto sinne poatinnsivuille piilotettuun maksupaikkaan ei mitään, toinen asiakaspalvelija se sitten kiltisti mut samaan paikkaan ohjattuaan huomasi että mun paketilla on kaksi eri lähetystunnusta, johan toimi toisella sitten kun sitä koitin, mutta mihinkään ei maksun suoritus tullut näkyviin
     
  6. RAIVO

    RAIVO Gearhead

    Ei helvetti mikä systeemi.. aivan tuurilla löytyi koko maksupaikka ja vain koska ihmettelin kun ei tullauksen jälkeen seurannassa tapahtunut mitään.. Senkään maksun jälkeen ei mitään päiväkausiin.. Piti ottaa postin aspaan yhteyttä ja valittelivat, että uusi systeemi tuonut ruuhkaa. Neuvo ottaa huolintaan yhteyttä, mut eipä siihenkään meiliin mitään vastausta saanut. No, tänään paketti kädessä.
    On se kiva kun ameriikasta normi postilla kahdessa päivässä tänne periferiaan paketti tupsahtaa, niin kaksi viikkoa siinä menee, että sen Vantaalta Espooseen saa..
     
  7. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Tammikuussa postilta kesti yli viikon hoitaa mulle kirjeilmoitus tulliin saapuneesta lähetyksestä jolle sitten tein nopean selvityksen. Sen jälkeen paketti katosi jonnekin Postin järjestelmään tupsahtaakseen postilaatikkoon kuin salama kirkkaalta taivaalta reilun viikon päästä. Tracking pysähtyi tällä kertaa Tukholmaan. Nyt saa sitten maksaa vielä lisähintaa näistä "palveluista". Säälittävään alennustilaan ajettu koko pulju.
     
    dart -66 tykkää tästä.
  8. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Olin ittekki jo luurissa postiin, et mitä vittua. (Olet jonossa 11#) Kelasin sitte kilsan sitä sivua alaspäin, kunnes tuli semmoin " loota" mihin piti laittaa lähetysnumero. Onneks olin copypastannu sen, ku tullasin tuotteet. Noh numero ruutuun, ja avot. Maksakaa Betala. Kaikki maksutavat käy.

    Jännää, et olin kuiteski maksanu $20 osasta $ 42 rahtia, ja posti penäs multa e2 ja risat.
     
  9. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Hmm. tullauksen raja 22e , ei ois kait tarvinnu alvia maksaa...
     
  10. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Juuei tarvinnukkaan. Piti kuitenski tulliselvittää, ko oli "iso paketti ameriikasta".
    Postiahan se ei paljoa kiinnosta.
     
  11. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Kertokaa nyt Herran Vuonna 2020 mihin ihmeeseen tuo Postin 2,90 maksetaan. Jukolauta kun 40 dollarin värkit tulli.fi:ssä maksoin, niin Tulli muistutti tuosta, mutta _MIHIN_ se maksetaan? Ihan päätöntä.

    AHi
     
  12. JC5IEDM

    JC5IEDM 3rd gear

    Postin sivustolta näyttää löytyvän ohjeistusta.
    (Ihan tuossa ketjun ensimmäisessä viestissä oli linkki)
     
    jarkko359 tykkää tästä.
  13. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Kun hakee lähetys tunnuksella niin kertoo että käsittely maksu on jo maksettu.Meinas muuten lähteä paketti takaisin ison veden taakse,vahingossa löysin tään ketjun ja just kerkesin maksaa.
     
  14. jarkko359

    jarkko359 3rd gear

    KIITOS todella tästä linkistä !!! Juuri tämän kautta maksoin tämän " ryöstö maksun " . Oma lähetys makasi ja tullissa viikon , ennenkuin tuli postista saapumisilmoitus . On jo tullattu ja tästä Overdriven linkistä nyt tuo Postin maksu OK .
     
  15. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Näköjään, kiitos paljon!

    Tulee mieleen vanha V8:n juttu: If You want car trouble buy a diesel cadillac. Nyt tuntuu: If You want delivery problems choose Posti.

    Eli kannattaa valita Rockautossa yms. kaikkea muuta kuin USPS joka lien meidän Postin kumppani.
    Hankalaa.
    AHi
     
  16. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Minä jotenkin jopa ymmärrän tuon maksun....
    Mutta sitä en ymmärrä, että miksi ko maksua ei peritä silloin kun paketti noudetaan?
    Mielestäni postin tärkein prioriteetti pitäisi olla, että itse tavara liikkuu mahdollisimman joutuisasti.
    Nyt menee aina päivä pari hukkaan kun tavara ei liiku.
     
    rane58 ja jarkko359 tykkäävät tästä.
  17. T5

    T5 Gearhead

    Maksu noudettaessa johtaisi siihen, että postit/asiamiespostit olisi kokoajan tukossa näiden pakettien takia. Osahan näistä "käsittelymaksettavista" paketeista tulee suoraan postilaatikkoon/kotiovelle ja nekin olisi ohjattava noudettavaksi postiin.
     
    jarkko359 tykkää tästä.
  18. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Hyvä pointti.
     
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Laitoin tästä tietoa omalle FB-seinälle ja tuli kavereillekin ihan uutena tietona. Olivat ihmetelleet, kun tavara ei liiku, vaikka tullattu on.
     
  20. T5

    T5 Gearhead

    Onko kukaan tilannut Rockautosta tavaraa noilla "esimaksetuilla tulleilla"? Ilmeisesti nuo paketit tullataan Euroopan puolella jossain muussa maassa kuin Suomessa ja silloin tuota maksuakaan ei pitäisi mennä?
    Sama systeemi on ilmeisesti Ebayn GSP-palvelussa.
     

Kerro tästä muillekin!