Plymouth Signet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja poskisolisti, 14.2.2009.

  1. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Taitaapi olla tämä https://www.overdrive.fi/v8-market/cars-for-sale/12b4766ff6a1e1ba0fe469eab13416b4/
     
  2. Swinger

    Swinger Gearhead

    Sgm-67 valiant oli about 2000-2017 jyväskylässä.. tosin suurimman osan ajasta siitä auto seisoi jossain varkaudessa päin navetassa seisonnassa. Auto haettiin muistaakseni 2017 syksyllä ja sen verran sitä herkisteltiin että leimalla käytettiin ja kevättä 2018 siirtyi uudelle omistajalle ehkä mikkeliin päin.
    Auto oli jyväskylässä kivan miranolin vihreänä, jonka jälkeen silloin omistaja maalautti sen vaalean vihreäksi. Sisustat oli tumman vihreät / harmaat. Alkuperäinen auton väri ollut vissiin tosi tumman vihreä
    Nykyinen maalaus autossa oli hyvä, mutta pohjat puuttui kokonaan, oli aika pahan näköinen siltä osin, mutta vaalea väri antoi kauempaa asioita anteeksi.
    Alkuperäinen 273 kone meni joskus 2000 luvun alkupuolella jonnekkin.. sylinterit olivat kuluneet niin pahoille rapuille ja muistaakseni kunnostaminen ei kannattanut enää. Tilalle tuli 318 v8. Autosta kuvia 2017-2018 ajalta jos kiinnostaa.
     
    Muokattu: 29.12.2019
  3. 3964

    3964 3rd gear

    Tuosta vanteiden hajoamisesta,itseltä niitä repesi pölykapseli prässäyksestä 3-4 kpl ja kaikki samalla lailla.
     
  4. fmila

    fmila Gearhead

    Minäkin sain omasta -65 GT:stä molemmat etuvanteet halki, menivät pulttikehältä kyllä nekin. Mutterin reiästä toiseen ja kolmanteen. Sit oli pakko vaihtaa vanteita. Ei vaan tahtonut löytyä -70 luvulla 14"peltivanteita pikku jaolla kovinkaan helposti...

    Myös pientä päivitystä BBM-28 historia tietoihin. Tää 66 Commando näyttää olleen turkulaisen Walliuksen "piiskattavana" (ainakin?) jossain Keimolan pitkissä kisoissa. Tietoa löytyy Keimolan historiikista kuvien kera.

    t. AM
     
  5. disu

    disu 1st gear

    Kiva ois kuvia nähdä. Tänään kuulin äidiltä, että isä oli aikoinaan joskus vuonna 80~ ostanu tän auton joensuusta poliisilta.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Niitä olisi vielä silloin ollut marmoritiskin takana Konalan Autokeskuksessa.

    Siellä oli vielä paljon myöhemminkin käypäiseen hintaan a-bodytuotteita. Pikkujaon jarrulevyt ja palat olivat 90-luvun lopullakin saatavilla ja edullisesti.
     
    dart -66 tykkää tästä.
  7. malvasto

    malvasto 3rd gear

  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Turussa tuhoutui -66 Commando- Valiant kolarissa, tekniikka meni muistaakseni Barracudaan, autossa oli lasikuituiset etu,- ja takapaxin kannet, luukkujen mekanismit puuttuivat, eli olivat kiinni roskistyyppisillä kumikiinnikkeillä, ja autossa oli kaaret, ja koneessa luki supercommando.Kolari tapahtui Itäisellä pitkäkadulla -70 ja -80 lukujen taitteessa, tarkkaa vuotta en muista.
     
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    Et satu kilpeä muistamaan :)
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Oli valkopohjaiset, en muista kirjaimia, joku vanhanliiton U.S- Cruisersin jäsen saattaisi tietää enemmän kolarin jälkeisestä. Silloinen omistaja kehui Timo Mäkisen käytössä olleen ainakin jääradoilla ;)
     
  11. MJF

    MJF Double Gearhead

    Näitä Commado-Valianttejahan oli neljä ralli/jääratataipaleilla, vähän on näidenkin perään tullut katseltua mitä näistä on tullut. Kahden kohtalosta en tiedä ja trafi ei niitä enää tunne. Timo Mäkisen AK-185 Valiantti on leimattu viimeksi 90-luvulla ja poistettu kilvistä, viimeisintä kilpeä en tunne mutta rekisteritiedot viittaisi että kiihdytysradalla olisi voinut olla. Hans Laineen BBM-28 Valiantti on ajettu vuosituhannen alussa romuksi, sekin näki varttimailia loppuajasta. Kaksi jää jäljelle, BBD-1 ja BBM-33. BBD-1 on ainakin ollut valkoisissa kilvissä, siitä on kuva olemassa Kokkolasta 70-luvun puolivälistä. Silloin oli vihreä mustalla katolla ja punaisella sisustalla.
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tämä Turun tapaus oli valkoinen.
     
    MJF tykkää tästä.
  13. Netistä löytyi kuva tuosta BBM-33:sta:

    [​IMG]
    Här Raimo Kossila och Bo Gunnar Granroth med sin mycket ovanliga 1966 Valiant 273 Commando 4-speed man deltog i Monte Carlo Rallyt med.

    Uudessa Suomessa on ollut juttu noista:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. MJF tykkää tästä.
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tämä Bernerin nykyinen ralliauto on nätti kopio alkuperäisistä, alunperin perus 170 tekniikalla :) Jääratakuvia oli jollain kuvasivustolla enemmänkin, pitääpä etsiä mikä se oli kun ei muista ulkoa.
     
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

  17. hantta

    hantta Double Gearhead

  18. Aika jännä..En heti tullut asiaa ajatelleeksi. Voiko tuon tavallisen 273:n porata noin isoksi?
     
  19. Tai sitten luokituskirjat on hukassa. Niitä on monesta autosta hukassa. Tuskin on tuolloinkaan kilpailemaan päässyt ilman luokituskirjaa.
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tuo 318 -66 Barracudassa on mainittu joskus aiemminkin tällä foorumilla. Oli ehkä ollut loppuvuoden koetuotannossa. Siihen aikaanhan LA moottoreita oli ollut vain 273 kokoa. 318 oli ryppyreunamallia vielä -67.

    Barracudaan mahtuu isolohko ilman poikkeuslupaa!
     

Kerro tästä muillekin!