Pontiac -91 5.7 tyhjäkäynti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pepe08, 16.2.2020.

  1. Pepe08

    Pepe08 1st gear

    Osaisko joku heittää vinkkiä mistä lähteä etsiin vikaa? Lämpösenä soutaa 400 - 1000rpm väliä.
     
  2. Onko tämä TPI-ruisku vai mikä? Alkutiedot on vahänlaisia..
     
  3. Pepe08

    Pepe08 1st gear

    On TPI-ruisku.
     
  4. Mulle tulis mieleen ensimmäisenä tyhjäkäyntiventtiili:

     
  5. fenix

    fenix 3rd gear

    Itsellä oli sama vika vuosia sitten.
    Olikohan niin että vika katosi imusarjan vaihdon myötä.
    Starttipilottia suihkimalla en imuvuotoa kuitenkaan löytänyt.

    Tps anturin voltit kannattaa mitata kaasu kiinni ja auki asennossa.
    Ja että voltit nousee tasaisesti kun kaasua painaa.
    Mitataan kahden ylimmän tps terminaalin väliltä virrat on-asennossa.
    http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=55498.msg625082#msg625082

    Sekä ruiskusuuttimien vastukset.
    Tulisi olla keskenään yhtä suuria yli 12ohm.
     
    Muokattu: 17.2.2020
  6. Pepe08

    Pepe08 1st gear

    Kiitokset vinkeistä. Lähetään näillä eteenpäin.
     
  7. fenix

    fenix 3rd gear

    Omassa tapauksessa imusarjan vaihdon myötä egr jäi pois.
    Sen toiminta oli eculta estetty, mutta fyysisesti oli vanhassa imusarjassa kiinni.
    Rundit humppasi kuumana tyhjäkäynnillä ja ehkä myös ryömittäessä.
    Yli 50kmh ei mitään ongelmaa.
    Humpatessa myös seos heitteli 12-15 afr välillä.
    Olisikohan vuotava egr voinut olla syyllinen?
    Vikakoodia ei antanut.


    Vikakoodin luku: obd-portin a ja b terminaalien väliin rautalankaa.
    Laita virta päälle (älä starttaa)
    Kun yhteys saavutetaan alkaa ses merkkivalo kojetaulussa morsettaa kolme kertaa 12.
    Eli väläys, tauko, väläys väläys.
    Tämän jälkeen morsettaa mahdolliset vikakoodit ja kierroksen loputtua alkaa sama alusta.

    http://www.troublecodes.net/GM/
     
    Muokattu: 17.2.2020
  8. Pepe08

    Pepe08 1st gear

    Tps anturin vaihdolla selvittiin. Nyt pelittää.
     
    fenix ja J.J. tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!