Pohditaan yhdessä pikkuongelmia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Vermilion, 24.1.2018.

  1. T5

    T5 Gearhead

    [​IMG]
    Saako näitä Suomesta? Ja jos saa, niin millä nimellä?
     
  2. Weijari

    Weijari Gearhead

    Mikä toi on?
     
  3. fenix

    fenix 3rd gear

  4. J.J

    J.J Gearhead

  5. T5

    T5 Gearhead

    Kiitos! Motonetin setti oli vähän liian iso mun tarpeisiin, mutta US-Partsilta lähti tilaukseen.
     
  6. Temppis

    Temppis 2nd gear

    En nyt tähän hätään löytänyt parempaa ketjua,koska sen 80-lätkän saa repiä pois capricen perseestä?
     
  7. Jarzas

    Jarzas 1st gear

    passerby tykkää tästä.
  8. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Jos yli 3500kg matkailuautolla saa 1.6.2020 ajaa 100km/h varustettuna ABS jarruilla ja tarpeeksi ison nopeusluokan renkailla, niin miksei myös noilla 2500 alustaisilla jenkki pickupeilla?
     
  9. ihka

    ihka 2nd gear

    ^kun ne ei matkailuautoja.
    Saako vanhoilla alta 3500kg matkailuautoilla ilman ABSiä päästellä motarilla 120km/h jos tien rajoitus sallii sen?
    Hullua jos näin. Kolarit tulee lisääntymään kun kaikilla vanhoilla vessoilla saa ajella 120km/h vaikka ajo-ominaisuudet purjeveneen tasoa.

    Nimimerkillä vanhan 1989 vessan omistaja.
     
    Inlinee, isalmela ja rane58 tykkäävät tästä.
  10. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Täytynee toivoa että kuskeilla olisi edes hitunen itsesuojeluvaistoa....? o_O
     
    ihka tykkää tästä.
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kulkeeko ne niin kovaa?
     
    ihka tykkää tästä.
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Välkympi kaveri varmaan löytää nopeuden millä se auto pysyy vielä tiellä. Ei kaikkien tielläliikkujien kulkua tarvi sen takia rajottaa että joku paku lähtee lentoon +80 nopeuksissa. :)
     
    LPV tykkää tästä.
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Emmä ainakaan jaksa poleksia mun 1988 avolavaa 120kmh vauhtiin kuin korkeintaan ohituksissa. Bensankulutus nousee ja meteli. Eli ajakaa ohi, jos perässä olette.
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    En tykkää.
    Minusta olisi nuo kevyt peräkärryt voitu jättää tämän ulkopuolelle...
    Aikaisemmin jossain määrin edes hieman hillinnyt kun ei ole "saanut" painaa rekoista ohi hullunkiilto silmissään kesäiltaa mökille viettämään.
    Tottahan paljon on myös ollut sitä, että ajaa mittarinopeutta ja vähän alle ja ihmettelee miten se rekka siellä takana pysyy...

    Mielestäni rajoituksella niin väliä ole sujuvuuteen vaan se, että kaikissa autoissa mittarit näyttäisivät oikein jo tehtaalta tullessaan. Sitä en ole koskaan ymmärtänytkään miksi näin ei todellisuudessa ole ja kaikki vehkeet mitkä jotakuinkin itsellä pitänyt kutinsa ovat olleet amerikkalaisvalmisteita eri vuosikymmeniltä. Onko joku tuotevastuu tms. Mikä siellä velvoittaa ? o_O
     
  15. ihka

    ihka 2nd gear

    Mitä enemmän mittarivirhettä sitä enemmän myös matkamittari kusettaa?
    Auton kulutuslukemia saadaan laskettua samalla mittarivirheen verran kun kukaan ei älyä laskennoissaan tuota.
     
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ei välttämättä, mun prätkän nopeusmittari näytti 10 km/h liian vähän mutta matkamittari näytti melko tarkkaan samoja lukemia kun esim gps. Rautaperseajossakaan ei tullut juuri eroa laskettuun matkaan. Tää oli kyllä vaijerivetonen mittari, en tiedä voiko sähköisessä versiossa tulla eroja matkan ja nopeuden mittaamisessa....
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. T5

    T5 Gearhead

    Pitäisi auto hakea kotia. Mutta mistään en ole oikein saanut tietoa siitä, että kun ajan auton trailerille, lasketaanko siihen sen hinattavan auton omamassa vai kokonaismassa? Järjellä mietittynä omamassa vaikuttaisi siihen, koska eihän siellä hinattavassa autossa saa olla mitään lastia?
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Juu ei tarvii välittää trailerilla olevan auton kokonaispainosta.
     
  19. fmila

    fmila Gearhead

    Oikeesti se todellinen paino on se minkä mukaan mennään. Jos viranomainen sattuu laillisuutta epäilemään, saattaa hän suuressa viisaudessaan käyttää "hinattavan" auton kokonaispainoa (näin käynyt muillekin ja mulle meinas...) kun ei sitä todellista helpolla ole saatavilla, jos rekisteriote saatavilla tai hinattavassa kilvet kiinni. Meillä meni kinaamiseksi, joten jäätiin sitten penkalle pariksi tunniksi odottamaan vaakoja. Kun meinas tulla kuljettajalle isompikin sakko, painot tuolla huonolla "matikalla" olis ylittänyt kortin, vetoauton ja trailerin maksimit.

    Mutta rima jäi "väpättämään", vaaka-auton tirehtööri sanoi heti meidät pysäyttäneelle virkainnolle; "et täähän on just eikä melkein laillinen, mitä sä täällä ihmisiä kiusaat, mee jatkaan hommias sinne konttoriis, minne kuulutkin". Ei se meinannut ees punnita kärryä aluks, mutta kun toinen vaahtos hulluna niin viimein suostui. Jäätiin muistaakseni 40 kg alle, sekä kärryn, että veturin maksimeista.

    Sen jälkeen on ollut vedettäessä ainakin takakilpi veks tai peitetty vedettävästä, jos yhtään lähellä painot maksimeja.

    t. AM
     
  20. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Mikähän mahtaakaan olla suomenkieliseltä nimeltään crush washer, eli tässä tapauksessa tarkoitan semmoista litistettävää kupariprikkaa mitä esimerkiksi käytetään modernimpien Hiluxien voimansiirron öljypropuissa? Pitäis ettiä jotain tyyliin 10-12 millisiä renkuloita tai kokonainen lajitelma vastaavia, kun tavalliset lätyskä kupariprikat ei tunnu pitävän tommosessa Dodgen jarrusatulan noppa-banjopultti sovitteessa.
     

Kerro tästä muillekin!