Chevyn 350 jupinaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja FASTDOHC, 3.10.2019.

  1. Weijari

    Weijari Gearhead

    Parilla oletuksella, eli 030 ylikoko, mäntä 0.025 deckistä, mäntä 12cc kupilla ja kansi 76 cc palotilalla, tiiviste ohuin felrpo eli 0.019 niin staattinen ruttu on 8,48.

    (http://www.wallaceracing.com/cr_test2.php)
     
    bootsi tykkää tästä.
  2. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Jaha, tätä mää vähän pelkäsinkin.
    Nyt pääsin vähän jyvälle koneen numerosta: alkunumerot hävöksissä mut jatkuu...212508V0108TXD
    Ja juu männissä 030 merkintä ja mäntä 0.02 deckistä ja kansipaffi 0.019.

    (laittelin tänne itelle nämä ylös.)
     
  3. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Niin ja hei, tuossa huomenna alkaa ehkä kansien laittaminen ja muutenkin koneen kokoaminen, eilen selailin nettiä varmaan 4h ja yritin ettiä koneen momentti tietoja, mut niin sekalaista tietoa tuli vastaan ja niin hirveillä eroilla et en uskalla lähtee arpomaan, jopa tältä sivustolta löytyi niin laidasta laitaan tietoa, et päätän kysyä täältä uudestaan.

    Ja niin, en osaa kunnolla englantia ja ulkomaan yksiköitä, jos sais infoa NM niin oisin kiitollinen.
     
  4. 383

    383 Gearhead

  5. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    vm. 1975. 165hp 4bolt
    Toimitettu mm. C-20/3500 pickupien nokalla.

    http://nastyz28.com/gm-chevy-codes/chevy-engine-codes-suffix-9.php
     
  6. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Runkopukit sisemmät 70 ulommat 65 ft-lb
    Veivin pultit 37-42
    Nokan pultit 20
    Kannet 65 (kierteisiin tiivisteliimaa)
    Imusarja 30
    Vetolevy 60
    Nämä siis ft-lb, muuta nm 1.35 kertoimella.
     
    bootsi tykkää tästä.
  8. 383

    383 Gearhead

    Kyllä mulla aukeaa

    Cylinder Numbering Distributor Rotation
    [​IMG]
    [​IMG]

    Rotor Under Cap Spins:

    Clockwise


    Torque Specs

    These specs may not be correct for your application.

    Verify your engine specs with a service manual for your year and model.

    always torque bolts in three equal increments

    Bolts or Parts Lube or Sealer Torque to:
    7/16 Main Caps (2 bolt) Engine Oil 70 ft-lbs.
    7/16 Inner Main Caps (4 bolt) Engine Oil 70 ft-lbs.
    7/16 Outer Main Caps (4 bolt) Engine Oil 65 ft-lbs.
    3/8 Outer Main Caps (4 bolt) Engine Oil 40 ft-lbs.
    Warning!!!


    If you are using ARP bolts, you MUST use
    their specs. Click Here!
    3/8 Connecting Rod Bolt Engine Oil 45 ft-lbs.
    11/32 Connecting Rod Bolt Engine Oil 35 ft-lbs.
    Cylinder Heads

    Engine oil

    (blind hole)

    Sealer

    (water jacket)

    65 ft-lbs.

    Rocker Studs (screw-in) Engine Oil 50 ft-lbs.
    Oil Pump Engine Oil 65 ft-lbs.
    Oil Pan Engine Oil 12 ft-lbs.
    Cam Sprocket (upper gear) Thread Locker 20 ft-lbs.
    Timing Cover Engine Oil 6 ft-lbs.
    Intake Manifold

    (Cast Iron Heads)

    Non- Hardening Sealer 30 ft-lbs.
    Valve Cover Engine Oil 3 ft-lbs.
    Exhaust Manifold Anti-Seize Lubricant 25 ft-lbs.
    Spark Plugs No Lube or Sealer 20 ft-lbs.
    Flexplate (Automatic)

    Flywheel (Clutch)

    Thread Locker 60 ft-lbs.
    Clutch Pressure Plate Thread Locker 35 ft-lbs.
    Centerbolt

    (Harmonic Damper)

    Engine Oil 60 ft-lbs.
    Bellhousing

    (Transmission to Block)

    Engine Oil 25 ft-lbs.
    Head Bolt Tightening Sequence

    [​IMG]
     
  9. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear


    Hei kiitän ja kumarran, tälläistä infoa kaipasin, eli kannet tulee n.88nm kiinni.

    Ei auennut mulle vieläkään. Mut kiitos sulle myös.
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Ei auennut mikä sulle ei auennut.Lisäkysymyksillä homma useimmiten aukeaa.
     
  11. Weijari

    Weijari Gearhead

    Mikäs nokka-akseli tähän oli tulossa?
     
  12. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Otin asiastavaarin.

    Otin nyt pihan perukoilta vanhasta 305cid kannet. Olivat numerolla 14014416 eli ovat 58cc palotilalla ja imuvenat olivat huomattavasti isommat, eli nämä kannet menee nyt sitten tuohon koneeseen.
    Näin ollen kun 76cc palotilalliset kannet vaihtuu 58cc palotilalliseen, niin ruttuahan pitäisi olla siinä 9 korvilla?

    Onneksi näitä romuja on nurkat pullollaan.

    Nyt olis sit 882 loppuiset hyvät kannet ylimääräisenä...
     
    artsiracing tykkää tästä.
  13. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuolla muutoksella rutut nousee jo 9.5 - 10 välille, hyvä!
     
  14. Weijari

    Weijari Gearhead

    Jos muuta ei muuta tekemästäni laskelmasta, niin 76 cc--> 58cc on staattinen 10,17. En tiedä mitä oikeat rakentajat niinkuin Artsi sanoo, mutta googlelunttaajan mielestä ei enää voi ihan mitä tahansa nokkakeppiä laittaa noille puristuksille, kun horisontissa siintelee nakutusraja.. Eli jos nokka oli jo hankittuna, niin ei välttämättä kannata laittaa sitä kaikkein ohuinta 0.019:n kansipahvia, vaan säätää pahvin paksuudella puristus ja nokan asteista riippuva dynaaminen puristus ns. järkeväksi.
     
  15. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Jahas.. eli rutut nousisi ihan miehekkäisiin lukemiin, komeeta.

    Tuossa nokkakeppi asiassa olen ehkä noviisein, mulla on kaks nokka keppiä tuossa ja en ole mittaillu níitä vielä ollenkaa. Kummatkin on todella hyväkuntoiset ja vähän ajetut. Toinen on silmämääräisesti n. parimilliä isommalla nostolla... mut täytyypi mittailla ja palata asiaan.
     
  16. max

    max Double Gearhead

    Sun ei tarvitse välttämättä mittailla nokkia millään tavalla.Jos on kyseessä ns. After Market nokka,niin valmistaja on yleensä merkannut osanumeron nokan naamariin,ja tämän numerosarjan lataat Googleen niin selviää mikä se on.
    GM nokissa taasen ei taida olla merkitty mitään.
     
  17. altzu

    altzu 1st gear

    millä tavalla huomattavasti isommat imuvenat ? noissa kansissa vakiona 1.82 vai 1.84 imuventtiilit.. mut muuten ihan ok kannet.
     
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mä sanoisin et pahvilla puristusten säätäminen on perse eellä puuhun menemistä.
    Mun mielestä pahvilla säädetään paljealue kohilleen riippuen mäntien etäisyydestä +/- lohkon tasopintaan. Ainakin useat ketkä ammatikseen rakentaa moottoreita huipputasolla, on sitä mieltä että oikea paljealue vie aina voiton ( pienempi nakutusherkkyys) laskeneesta puristuksesta joka toteutetaan paljealuetta suurentamalla, eli pahvia paksuntamalla.
     
  19. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Mitenkäs sitten ku mäntä jää vaikka reilusti alle dekin niin onko se tavallaan palotilaa? Tai jossain kuplassa? Kyllä minäkin tähtäisin männän tasalle ja tiivisteellä se millin paljerako mutta joskus 10v sit ku oli paljon niitä e30 turbo bemareita niin osalla oli koskematon moottori ja toisilla männät sorvatut niin ihan saman verran kesti nakuttamatta ja yhtä hyvin tai huonosti ne pelas ennenku hajos.
     
  20. paja1

    paja1 Double Gearhead

    416 kansissa on vakiona 1.84. Ja 882:sia on myös 1.72 imuventiilillä.
     

Kerro tästä muillekin!