Käsi otsalla nokka-akselin kanssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja elkamiina, 10.10.2019.

  1. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Mulla on osina nyt BBF 460 ja kun se on tulossa Lincolnin Mark IV, ei ihan hirveitä muutoksia viitsisi tehdä. Pelkkä pikku käyttöpiristys.
    Nyt jos vaihdan männät tasalakisiin samalla, niin onko tuo suunnittelemani Compin XE256 tai 262H sopiva tuohon ruttuun mitä on tulossa. Laskurin mukaan riippuen laskurista se asettuis noin 9:1? Staattiseksi ja Dynaamiseksi yhdellä laskurilla 9.12:1 ja 7.49:1. ja jos aikaistaa parilla asteella dynaaminen olisi 7.59. Ollaan vissiin aika sopivalla alueella?ko?
    Kyllähän noita patoja toki on lähtenyt tehtaalta jopa 11:1 rutulla ja vakionokallakin ilmeisesti.

    Isompaa nokkaa ei kyllä ole aikomus laittaa, koska sitten alkaa tyhjäkäynti ja ominaisuudet eroamaan auton luonteesta liikaa.

    Compilta ei löydy ihan suoraan puristussuhdehaarukkaa helposti noihin High Energy nokkiin. Pelkästään tieto, että sopii alkuperäiskokoonpanoihin mainiosti.

    Onko mielipiteitä?
     
    Muokattu: 10.10.2019
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    onko sulla ne paljealueettomat D2VE kannet vai uudemmat D3VE?
     
  3. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    D3EV
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Jos puristussuhde jää 9,0:1 alueelle noin suunnilleen niin voit käyttää ihan kumpaa nokkaa noista tahansa.
    Ne 11:1 puristeiset koneet on käyttäneet erilaisilla profiileilla olevia nokkia ja ei oo 460 tainnut saada tehtaalta 11:1 versiona?
    Mut 429 on ja kyllä SCJ:n vakio nokka on aika raju mekaaninen ja samoin joku 70 LT-1 Letukalta.
    Muistaakseni Pontiac herkutteli myös melkoisen härskeillä nokilla tehomalleissaan.
    Moparin 340 ei kyllä taas tainnut olla mikään nokalla viritetty,vaikka kulkua oli enemmän kuin monessa isolohkossa!
    Rönsyilipä taas vähän aiheen ohikin...
     
  5. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Kiitokset varmistuksesta. Jotenkin noin uumoilinkin.
     
  6. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Mietiskelen parasta aikaa kun tuli valittua tuo miedompi nokka. Tarvisi hommata työntötangot ja keinuvivut. Mahtaakohan tuossa kombinaatiossa olla paikallaan ihan alkuperäiset uudet vivut? Vanhat on ihan ok, mutta noston takia varmaan kannattaa uusia. Missä vaiheessa tulee kysymykseen rullavivut? Oletan ettei olisi aiheellista vielä tässä vaiheessa lyödä satasia kiinni?
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Sä pärjäät ihan alkuperäistyyppisillä vipoilla, sit kun koneeseen haetaan enemmän kierroksia isompinostoisella nokalla ja kovemmilla venajousilla, alkaa rullavipat olla enemmän tarpeelliset.
     
  8. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Hieno juttu. Näin vähän itsekin mietin. Thänks!
     

Kerro tästä muillekin!