Mopar A518 E-bodyyn

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ProTouring, 20.10.2013.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No vaikka niin että ne yleisellä tasolla ilmi tulleet heikot paikat vahvistetaan. Ja se fyffen paljous on suhteellista kun jotkut ajaa saman ajan eri hinnalla.
     
  2. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    onpa ympäripyöreetä juttua. mitä ovat ne yleisen tason heikot kohdat GM laatikoissa?
    lähden polttamaan Camelin, 6 minuuttia aikaa vastata.
     
    Catiska tykkää tästä.
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No ei voi yleistää kun kaikki GM takavetoloikkarit on ihan erilaisia joka paikasta, kun taas Moparilla loikkari on sama.
     
  4. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Selvä. Jos otetaan tehtaalta tullut GM laatikko ja halutaan että se kestää toistuvasti korkean ysin niin paljonko tarttee rahaa osiin ( ei työhön ) noin arviolta?
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    GM lootia on paljon niinkuin Mopar lootiakin. Ei voi yleistää mitään niistäkään.
     
  6. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Ameriikan foorumeilla on kovasti väitetty, että E-bodyn tunneli vaatii A518:a varten hyvin pieniä muutoksia lyömällä, jos ollenkaan.
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kaverilla on tommonen RH46 tai mikä lienee vastaava 1971 Challengerissa. Tunneli vaati muutoksia ja ongelmia askin kanssa on riittänyt ihan kotitarpeiksi muutenkin.
     
  8. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Mutta mikä aiheuttaa tämän ilmiön? Itselläni sama juttu, vaikka ruuvi 3.90 (28" renkaat" niin alle kahden tonnin alkaa nykimään lukko ja loikkari päällä, aavistuksen auttoi kun seos suhteen rikasti pintakaasulla 14.0:1, mutta edelleen nypyttää.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pikkasen turhan ralli nokka tota aiheuttaa. Kone ei vaan käy tasaseen pikkukiekoilla.
     
  10. Catiska

    Catiska Gearhead

    Onko noita mainitsemiasi lootia kuinka paljon eri versioita olemassa? Vai jokainen omansa, mitä linjalta nyt sattui sisään lopsahtamaan.

    Ei nokka ole turhan ralli vaan kierroksia liian vähän :)
    Omassa manuaali eikä sillä tarvitse ajatella ajavansa millään vaihteella alle 2t rpm. Tai toki voi ajaa vaikka 600 rpm mutta sitten saa nauttia Ja nokka on kuitenkin just passeli koneeseen. Vähempi ralli saisi vain karsean nakutuksen aikaiseksi...
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    200R4 lootia on "tavis" ja turbo versiot. 700 lootia on kutvos, kasi ja vielä vette versiot. 4L80E on kaikki samoilla sisukaluilla mutta niitäkin on sieltä täältä muutettu eri vuosina.

    Ei noi Moparin omatkaan ole mitään heikkoja vakionakaan ja mitä isompi numero niin sitä vahvemmat sisukalut 46-47-48.
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Opetusvideo :) :)
     
  13. Bukero

    Bukero Gearhead

    juu kyselin vaan vaihtoehtoja tuolle normi 727lle kun tuosta satelliitista poiki lootan takasprägi ja tais kuoret saaha senverran siipeensä että vois eri lootaa harkita. mutta halvimmalla taitaa saada tai ainakin vähimmällä vaivalla tuon vanhan elvytettyä. ei ole tarkoitus hankkia lisää ongelmia jollain epäilyttävillä comboilla.
    mutta jos jollain on toimiva resepti jo valmiina noista 4lovisista niin vinkata saa vaikka yvllä
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllähän noihin valmiita paketteja löytyy. Mutta maksaavat myös. Esim https://shiftsst.com/articles/cat/mopar/post/charger-satellite-coronet-gtx-super-bee-1966-1970/
    Halvin taitaa olla käytetty A518, remppaa sen ja muokkaa tunnelia ja lyhentää kardaania. Ultrabell kytkinkoppa ja sit asentelee muutaman anturin millä saa ohjattua sitä laatikkoa.
     
  15. Bukero

    Bukero Gearhead

  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllä. Samalta valmistajalta löytyy myös GM laatikoihin, jos niihin päätyy.
     
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Miten on nuo A518:t kestäneet 440:n perässä?
     
  18. Gary Grand tykkää tästä.
  19. challenger71

    challenger71 1st gear

    Mulla on ollut reilut 20tkm A518 -71 challengerissa 493cid perässä. Aluksi oli kaikenlaista ongelmaa, muuta viimeiset 10tkm toiminut ongelmitta. Turpiinissa ei kannata säästää. Nykyinen JN tekemä billet etulevyllä on kestänyt. Loova menee paikoilleen koria leikkomatta.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!