727 Vaihdot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kotr, 8.7.2012.

  1. mxu

    mxu 3rd gear


    Niin tosiaan, ihmettelinkin jo ettei tuo systeemi voi noin epämääräinen olla. Tästä tuo haarukka puuttuu, ex-manuaaliauto johon ameriikan joe vaihtanut 727:n. Pitää yrittää tuolle tangolle joku tukisysteemi väsätä.
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    Mulla taitaa olla ylimääränen kaasarin ja laatikon vivuston välinen tanko.En oo varma vaan mistä kopasta ja onko 904 vai 727
     
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Sitä vivustoa on sitten kymmentä erilaista, riippuen vuosimallista, moottorista ja korimallista.
     
  4. kotr

    kotr 3rd gear

    no voe tokkiinsa,niihä niitä on mutta oispahan ainaki aihiota ja ehkä oikianlaiset päät :D
     
  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Sama täällä? :eek: Mikähän tuossa on takana?
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Yhellä tutulla taitaa olla täälläpäin kanssa ihan samaa onkelmaa, ja laatikkokin kummiskin vasta rempattu vissiin!
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    Mulla rupes pelaan,ku varmistin uusien jousien avulla,että kikkari varmasti palutuu kokonaan.Varmistakaa sieltä laatikon puolelta,että se vipu palautuu VARMASTI kokonaan takasi
     
  8. merc

    merc Gearhead

    Mun tapauksessa on jousi ja palautuu hyvin.
     
  9. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    No miun tapauksessa on omituista se että loota vaihtaa huonosti myös pienemmälle. Kepistä saa ajella jos haluaa että vaihteet menee päälle niin kuin kuuluu. Jos kikkari ois tiukalla tai ei palautuisi niin sillonhan se vetäisi myöhään isommalle ja aikasin pienemmälle.
     
  10. vezku

    vezku 1st gear

    Mulla TCI 727. kickdown oli tangolla (1 tanko ylhäältä alas) eikä pelannu vaikka kuinka sääteli ei kickdown eikä vaihdot. vaihdoin tilalle äskettäin vaijerin, rauhallisesti kiihdyttäessä vaihdot menee niinku pitääki 3 päällä 40-50 km/h vauhdissa tosin kaasun kun linttaa pohjaan ei iske pienempää ei millää ja vaijeri säädetty niin että kaasu pohjassa on myös kikkari pohjassa. ainoo millon kickdown toimi oli kun vaijerin säätö niin että kickdown pikkusen päällä kun kaasu ylhäällä = vaihtaa 3vaihteen noin 70km/h vauhdissa eli ei hyvä. tuntuu että tuo ei toimi millään tavalla säädettynä oikein. ameriikan joen sivuilta lueskelin että porailla kikkari vipuun reikiä joka laatikossa kiinni että sais tämän "vipusuhteen" tai vipujen liikeradan vastaamaan alkuperäistä eli kuinka kaasari vetää vaijeria ja kuinka vaijeri kikkaria mutta eipä ole tuokaan konsti auttanut.
     
  11. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Mikähän tuota 727 vaivaa, 1-2 vaihtaa välillä nätisti ja välillä ihan kuin käyttäisi vapaan kautta. Ei luista vaihtaessa, eikä muutenkaan oireile. Loota ja auto on pitkään seisseitä, uudet öljyt ja suodatin toki heti vaihdettu. Mikäs voisi tehdä tuollaista?
     
  12. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Fluidin määrä? Tarkistetaan tyhjäkaynnillä keppi N.llä.
    Kickdown. Tulisi olla tapissaan, kun pellit levällään. Eli kaasu auki.
    Etupanan säätö? Löysää lukitusmutteri. Kiristä säätöruuvi rannemomenttiin.
    Kaks kierrosta aukipäin ja lukkomutteri kiinni.
    Noi perusjutut katsoisin ensin.
     
    Ässä. tykkää tästä.
  13. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Jep. Unohtui mainita... Öljyn määrä ok, ja pannat säädetty täältä löydettyjen ohjeiden mukaan. Kickdown pitääkin vielä varmistaa...
     
  14. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Nojoopajoo...
    Syksyllä ultraäänipesin kaasarin, ja kiireellä kasasin... Kickdown vivusto oli huonosti jäännyt.
    Hakataan taas päätä seinään, jospa nyt pelaisi paremmin
     
  15. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Löysä tai puuttuva kickdown vivusto rikkoo pian lootan.
     
  16. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Jep. Tuli ehkä 200km ajettua noin. Nyt pelaa taas niin hiton hyvin. Välillä kantsii kertailla näköjään itsestäänselvyyksiä.
     
  17. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Hyvä. Perusjutuista alkaa aina vian kaivelu.
     

Kerro tästä muillekin!