Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Malossi

    Malossi 2nd gear

    Joo katselin itsekin myös, että menee kyllä halvalla. Toivotaan ettei ole hetken päästä 5k -10k€ kovemmalla pyynnillä myynnissä jossain toisaalla...
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Lemmu tykkää tästä.
  3. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Puhumattakaan tuosta höpötunig-kooetän-vapaastivirtailu-ilmanputsarista joka kuvanottajan silmän välttäessä hyppii eri puolille konetilaa.
     
    juko7 tykkää tästä.
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ostatte auton pois ja pulttaatte OEM:ää tilalle :D
     
    Catiska ja mopar72 tykkäävät tästä.
  5. ToniR

    ToniR Gearhead

  6. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Siisti birdi, mutta nuo vanteet. Nykypäivän reikä-mangelsit? :oops:
     
  7. ToniR

    ToniR Gearhead

    Joo, vanteet ei oikein satu minunkaan silmään.
     
  8. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Noi on ihan hienot vanteet, muttakun noita torque thrust-kopioita on joka laitteessa kokoon, väriin, vuosimalliin katsomatta. Jos vaikka ottaa minkä tahansa Amerikan rauta-lehden kouraan ja laskee tapahtumakuvista jne. suhteen kuinka monessa autossa on nuo vanteet,.. Alkaisi jo riittää, kiitos.
     
    juko7 tykkää tästä.
  9. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Toisaalta ymmärrän joo, koska torque thrustille ainoat vaihtoehdot on cragar SS, buickin road wheel tai sitten peltivanne. Siitä eteenpäin on joko liian moderneja häksättimiä tai sitten pakettiauton vanteita.

    Joskos joku alkaisi tekemään vaikka alkuperäistyyppisiä pölykapseleita tuuman-kaks isompana?
     
    Catiska tykkää tästä.
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Erikoisvannevalikoima on kyllä aika rajallinen nykyään, jos ne ihmeelliset aluvanteet ties millä piikeillä yms. jättää jo suosiolla ulos.
    Semmoista hillittyä kromivannetta ei tahdo oikein löytää, ainakaan sopivilla spekseillä.
     
  11. tapsah

    tapsah 2nd gear

    pakko taas pesservisserinä ja alle sadan tsätin väsääjänä mainita että oikeissa 60-luvun AR torque jne vanteissa oli suorat puolat, ja niitä ei juurikaan enään näy...niistakin kopijoita on lukemattomilta valmistajilta, aidoissa on valmistaja ja speksit valussa mainittuna.
    eräässä kotimaisessa vanhahko-auto lehdessä joskus mainittiin että niitä olis magnesium seoksellakin tehty mutta ne kaikki ei ainakaan ole semmottia...
     
  12. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Ei nuo erikoisuudellaan loista, mutta silti hieno vanne joka sopii monenlaiseen autoon, tuohonkin. En kyllä vertaisi minkäänlaisiin Mangelseihin :cool:
     
    Roc ja Zejk1 tykkäävät tästä.
  13. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Niitä trukkimallin reikä-mangelseja vaan oli kanssa "kaikilla" aikoinaan muun ja mielikuvituksen puutteesta, tyyli ei ole samaa :D
     
  14. 1320

    1320 Gearhead

    Täytyy sanoa että ne trukkimallin Mangelsitkin sopisi tuohon T-Birdiin paljon paremmin kuin nuo kärrynpyörät joihin on pyöräytetty kuminauha ympärille renkaan korvikkeeksi. :odwink:

    Onhan noi Torque Thrustit hienot vanteet, mutta niiden koko pitää olla 15" ja puolat ei saa olla kiillotettuja. En kyllä silti omaan autooni laittaisi, kun noi on sen verran yleisiä. Jos erikoisvanteita omiin laitteisiin pitäisi ajatella, niin mielummin vanhat slottivanteet tai Cragar S/S:t. Mutta pitäydyn mieluiten noissa peltivanteissa pillerikapseleilla...

    Tuohon T-Birdiin sopisi täydellisesti perinteiset Chrome Reverset, tai vaihtoehtoisesti peltivanteet jollakin ajan mukaisilla kapseleilla ja tietty valkosivurenkailla. '50-'60 luvuilla autotehtaat teki kuitenkin toinen toistaan hienoja kapseleita isot määrät, ne hakkaa tyylikkyydessään noi isot kärrynpyörät lättänäkumeilla ihan 100-0.:odcool:

    PS: Rengas jonka profiili on alle 75, on matalaprofiilirengas.:odwink:
     
    f34 tykkää tästä.
  15. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ei vaan 75-profiiliset kuuluu maastureihin :D
     
    jariha, Roc, Ftw- ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo minäkään en oo näitä Dakota Digital yms paskaa ymmärtäny alle -90 vuoden autoissa :poff: Varma tapa pilata klassinen fiilis sisustasta.
     
    Lemmu tykkää tästä.
  17. ToniR

    ToniR Gearhead

  18. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Kai tiedät ettei renkaan profiili kerro vielä korkeudesta mitään? Esim 295/55 on 2mm korkeampi kun 215/75
     
  19. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Mutta tollanenhan sen classic-chevyn pitää rakennettuna olla: karkkiompun punainen ja tarvikevanteet, tarvikemittarit, tarvikeratti, tarvikeshifteri, pieni etunoja sekä uudemman chevyn moottori keulilla. Tarvikkeiden valmistajat vaan muuttuu vuosien myötä.

    Sitten ilmoituksen teksteistä löytyi kaikki helmet elikkäsistä ei pakkomyyntiin.

    Näistä ei ole pakko tykätä, mutta klassikoita kaikki.
     
    juko7, isalmela ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  20. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Kyllä se nimenomaan kertoo sen suhteellisen korkeuden verrattuna leveyteen ;)
     

Kerro tästä muillekin!