Chevy van g20 kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ~jone~, 6.5.2020.

  1. ~jone~

    ~jone~ 1st gear

    Sellasta kysysin ku en oo mistää vastausta löytäny ja oon uus näitte juttujen kans. Eli ostin vuosi sitten chevy van g20 6.2 diesel vm.91 rupesin vasta nyt laittamaan leimakuntoon ku ei oo aikasemmin kerenny, ongelmana on et ei meinaa kylmänä lähtee käyntiin aluksi millään joutuu starttaamaan useasti mut ku käyntiin saa ni pelaa iha oikein? Hehkut on uudet ja akuissa on virtaa. Sit toinen kysymys et mistä koneen takaa voi valua dieseliä maahan pyöriessä? Oon tosiaan uusi näissä jutuissa ni en iha näistä vehkeistä niin perillä. Ja kiitoksia jo etukäteen.
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. leemu

    leemu Gearhead

    Ensimmäisenä tulee mieleen, että toimiiko ne hehkut myös?
    Jos onkin relevika tmv. eikä tulpille tulekaan virtaa vaikka pitäisi.

    Toisena kun kerran vuotaa polttoainetta, niin siellä voi olla ilmaa järjestelmässä. Sekin tekee käyntiinlähdöstä, tapauksesta riippuen, vaikeaa tai mahdotonta.
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. ~jone~

    ~jone~ 1st gear

    Mistäs mä lähtisin näitä vikoja selvittämään?
     
  4. -tl-

    -tl- Gearhead

    No sieltä koneen takaa lähdet seuraamaan sitä disselivanaa ja kun vuotokohdan löydät ja korjaat sen niin saattapi korjaantua kaksi vikaa kerralla.
     
  5. isalmela

    isalmela Gearhead

    Minä lähtisin tutkimaan asiaa sieltä polttoainevuodosta. Saattaa selvitä kaksi vikaa samalla, sekä vuoto että kylmäkäynnistysongelmat. Laita myös paikkakuntasi tuohon käyttäjäprofiilin tietoihin. Joku paikallinen vaniharrastaja/overdrive käyttäjä saattaa käydä vaikka apunasi tutkimassa.
    -muoks- jaa @-tl- kerkesi kirjoittaa melkein samat asiat
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Jos koneesta valuu soppaa koneen käydessä, on yleensä syy jossain paluuletkussa, tutki suuttimien seudut, muuten vikapaikkoja ovat suodatinjalka tai syöttöpumppu.
     
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eikös sen viimeisen suuttimen toinen paluuletkun lähtö ole näissä tukittu sellaisella kumisella tulpalla? Mulla on sellainen muistikuva, että se tulppa katkes multa puoliksi ja mä korjasin sen tienpäällä kumiletkulla ja popniitilla. Jos kone tosiaan käy hyvin, mutta polttoainetta vuotaa, niin se vuoto on kyllä silloin paluupuolella, tulopuolella ei kärsi kyllä vuotoja olla.
     
  8. ~jone~

    ~jone~ 1st gear

    Täytyypäs huomenissa ottaa konekoppa pois ja ruveta töide jälkeen tutkimaan mistä vuodon löytäs.
     
    isalmela tykkää tästä.
  9. ~jone~

    ~jone~ 1st gear

    Ilmeisesti toi koneen takana oleva peltipurkki on polttoainesuodatin tässä vehkeessä..näyttäs työntävän polttoainetta pihalle siinä päällä olevan mötikän välistä mihin menee johto..miten tää on korjattavissa? Ja voiko tämä aiheuttaa noita oireita?
     
    Muokattu: 7.5.2020
  10. 1320

    1320 Gearhead

    '87 Vanin 6.2 nokivasarassa oli tuollainen suodatin, sulla on varmaan samanlainen:
    [​IMG]
    Mulla oli kulunut puhki se suodattimen jalka ja siinä olleesta reijästä suihkusi dieseliä pitkin konehuonetta. Uutta suodattimen jalkaa ei meinannut kohtuuhinnalla löytyä siihen hätään, niin korvasin koko suodattimen uudemman 6.5 dieselin pyöreänmallisella suodattimella joka sopi imusarjan päälle itsetehdyllä kiinnikkeellä. Siinä kuusvitosen suodattimessa oli myös vedenpoisto, mikä on tietty ihan hyvä ominaisuus...

    Eli jos se orkkis suodattimen jalka on rikki ja vuotaa siitä, niin kannattaa harkita jos vaihtaisi koko suodattimen uudemanmalliseen.
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. ~jone~

    ~jone~ 1st gear


    Joo on juuri tollainen suodatin. Se vuotaa siitä anturin ympäriltä eli onko se ihan sökö? Vai pitääkö tosiaan vaihtaa koko höskä.
     
    Muokattu: 7.5.2020
  12. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kokeile tiivistää se anturi.
     
  13. ~jone~

    ~jone~ 1st gear

    Mikä tämä anturi on siinä suodattimen päällä siihen menee kaksi johtoa?
     
  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eikös se ollu "water in fuel" -anturi. Ei käytön kannalta ratkaiseva.
     
  15. ~jone~

    ~jone~ 1st gear

    Onko siinä jotkut tiivisteet mitkä vuotaa?
     
  16. leemu

    leemu Gearhead

    Todennäköisesti.
    Mee sotkemaan ittes naftaan ja rasvanp*skaan purkamalla sen käsille sieltä:odeek:
    Sillain näistä asioita oppii:poff:
     
    1purehell tykkää tästä.
  17. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Voihan sen ruuvata auki ja katsoa.
     
  18. ~jone~

    ~jone~ 1st gear

    Näin kai se on tehtävä:rotfl:
     
  19. ~jone~

    ~jone~ 1st gear

    Joo purin sen anturin ja se on joku dieselin lämmitin ja o-rengashan siinä oli mikä vuoti
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. jariha

    jariha Double Gearhead

    kuulostaa siltä että pkkuhiljaa rupee varmasti käynti paranee? vähän jokapaikassa jos on vuotoa... ilmasta noi ei tykkää varsinkaan käyntiinlähössä...
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!