BB-Mopar ö-paineet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja frank, 15.5.2020.

  1. frank

    frank Gearhead

    -69 383 "ammattimiehen" tekemä kone..kylmänä 70psi kuumana tyhjäkäynnillä 10psi kierroksilla max 40 psi. Ei vielä läkätä tai säksätä ja tuntuu terveeltä.Oireet viittaisi laakereihin tai niiden puutteeseen-lue,,isot välykset. Keinuakselit on oikeinpäin,päätyroppuja en en muista kattoneeni.Onko muita sisäisen öljyvuodon paikkoja.Suodattimesta ei löytynyt laakerimetallia tai muuta ylimääräistä.
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hirttäskö pumpun paineensäädin kiinni? Eli jumii auki asentoon yms, että paineet karkaa. Koska kylmänä on kummiskin aika kovat paineet.
     
  3. Liian isot laakerivälykset jossain. Yleensä nuo oireet viittaa siihen että öljy kun vähän notkistuu ja paine tipahtaa. 40psi on hyvä paine vielä. Yleensä jos on monesti kiilloitettu kaulat ja vaihdettu uudet laakerit, välys vain kasvaa joka kerta ja pitäisi raaskia välillä hioa akseli seur.alikokoon ja siellä voi sitten hieman kikkailla sen kans hiooko kirjan antamaan min - max keskimittaan vai jättääkö vaikka hieman lähemmäs max arvoa, jolloin voi ja pitääkin käyttää ohuempaa öljyä.
    ah

     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla oli toi edellinen 360 vähä sama, varsinki pitempi burnis ni lähempänä 0 näytti mittari tyhjäkäynnillä mut ei siinä koskaa mittää vikkaa ollu, toimi ku ajatus vaikka sai kenkää aivan surutta koko kesän ja kilsoja tuli varmaa se 3000-4000 kuukauteen.
    Tosin mulla meni suodattimen jalalta adapterilla öljyjäähylle keulalle asti ja siitä takas moottoriin sit ja ylöspäin vielä.
     
    Muokattu: 16.5.2020
  5. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Omassa bb koneessa jonka rakensin,huitelee kylmänä 90 psi ja kuumanakin 70 psi.
    Öljy muistaakseni 10w-60.
    Melling Hv pumppu.
     
  6. 383

    383 Gearhead

    Joku on joskus sanonnut että 10psi 1000rpm riitää ja 20/2000 30/3000
     
  7. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Ja pitkissä burniksissa ja kiihdytyksissä jos laskee paineet niin saattaa olla öljyt yläkerrassa.
     
  8. SauliK

    SauliK Gearhead

    10/35psi paineilla ajelin kans yhtä mottia monta kesää eikä mitään ongelmia
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vastatkaa parhaiten mopareita tuntevat tuohon varsinaiseen kysymykseen, frank tietää kyllä nää perusasiat.
     
  10. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Kaverin 440-6 chargerissa samanmoiset paineet/pumppu/öljyt
    Muutaman kesän kesti kunnes pumpun käyttöakseli poikki.. Ei meinaa kestää rasitusta minkä noin kovat paineet aiheuttaa akselille. Vähempikin paine riittää
     
    artsiracing tykkää tästä.
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tämä jos pumppu on kunnossa. Eli tarkistaa käyttöakselit ettei ole lähteny pyöristymään.
     
  12. Herje

    Herje Double Gearhead

    Minkälainen nokka/nostajat?
    Voisko päästä paine karkuun nostajakanavan kautta jos todella paljon nostoa nokassa.
     
  13. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Joo, eikä siis ollut yhtään pyöristynyt, eikä sutaissu tyhjää akseli vaan ihan suoraan vaan poikki varoittamatta
     

Kerro tästä muillekin!