Yläpallon irrotus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja 68SS, 16.5.2020.

Tags:
  1. 68SS

    68SS 1st gear

    Onko kellään niksejä b-bodyn yläpallon irroitukseen? Tuntuu olevan tiukassa, koitettu hitsata mutteri nivelen päälle ja 1/2" vääntövarrella vääntää. No 2-3m jatkovarren avulla vääntövarsi sanokin sopimuksen irti sitten. Lähtisköhän 3/4 tai 1" varrella irti jos vielä antais vähän lämpöä nivelen ympärille, vai ostaako ebaysta uuet ylätukivarret kokonaan? Löytyis tukivarsipari nivelineen jne 85+45dollaria, mutta onko nuo kiinavalmisteet mistään kotoisin? Rupee tuntumaan että vanhojen fiksauksessa ole mitään järkeä, jos rupee enemmän tempomaan niin tippuu kohta koko auto pukeilta. Liekö jengatkaan enää ehjät jos irti lähtee...
     
  2. kippis

    kippis Gearhead

  3. f34

    f34 Double Gearhead

    Silmukkan kupeeseen napakasti järeempää vasaraa ja reilusti kuumaa. Kylmäspraytä niveleen ja vääntö oikeaan suuntaan.
    Jos kaveri lyö vielä samalla simukan kupeseen niin auttaa.
     
  4. slant six

    slant six Gearhead

    Ollut sentään oikeanlainen metodi tässä yrityksessä. Näin tapauksen vuosia sitten kun kaksi tyyppiä koitti prässätä tuota irti. Oli pakko puuttua tilanteeseen ja antaa muutama vihje asian tiimoilta. Tyyppien ilme jäänyt hyvin mieleen.
     
    Kalu ja juko7 tykkäävät tästä.
  5. 68SS

    68SS 1st gear

    Saattaishan tuo lämpö ja kylmä toimiakkin, ainakin autto lämpö raidetankoihi ym. Pitääpä varmaan vielä koittaa järeemmällä varrella toholla lämmittäen ja jotain rostoffia niveleen ruiskien. Kaipa se jotain lämpösokkia sais aikaan. Jos ei irtoo ni oispa tekosyy hommata vaikka säädettävät varretki, rupee vaa budjetti tulee vastaan...
     
  6. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Meiän tallilla noil "vanhoilla jäärillä" on hauska tarina, et silloin kun WD-40 oli uutta ja hienoa, sitä kun laittoi vaikka raidetangon päähän, niin yön aikana se oli ittestään tippunu lattialle... Koita sitä.........
     
    three hundred ja cdv70 tykkäävät tästä.
  7. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Ainakin herra 47 on käyttänyt tota, tunnistat varmaan kyseisen herran.
     
  8. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Ihan vaan muistona;on niitä joskus löytynyt hitsattunakin.Jos kierteet olleet väljät......
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  9. Make500

    Make500 Gearhead

  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Juu ja koska hitsuu ei ollut sallittujen keinojen joukossa, niin ne hitsuut mahdollisuuksien mukaan piiloiteltiin. Mut b-bodyn palloja en o hitsannut.
     
  11. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Itsehän otin ne lopulta niin pois, että vedin rälläkällä nivelen poikki, jolloin sai kopisteltua nivelestä sisukset tyhjäksi. Sitten putsauksen jälkeen sinne sisäpuolelle kunnon hitsauspalko ympäriinsä suunnilleen kierteen kohdalle. Kun sen antoi jäähtyä, niin lähti aika kevyesti kiertäen pois.

    Eli suunnilleen sama kaava, jota monesti käytetään, kun halutaan laakerin ulkokooli pois reiästä, johon se on tiukasti prässätty tai ehkä alun perin lämpötilaerojen avulla asennettu.
     
  12. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Raidetangon holkki tottelee kahta vasaraa, jos muut konstit ei auta.
     

Kerro tästä muillekin!