Chevy van moottoriswap v6 > smallblock 305

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Tommenhof, 14.5.2020.

  1. Tommenhof

    Tommenhof 1st gear

    Osaisiko joku auttaa? Minulla on -89 G10 4,3 V6 ja nurkissa lojui hyväkuntoinen 305 smallblock moottori. Moottori on vanhempi kuin -86. Onnistuuko vaihto ilman suurempia ongelmia? Onko kellään kokemusta? Nimimerkki: Olenko kusessa jos ryhdyn hommaan
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ei tuossa nyt voi oikein mitenkään kuseen joutua. Polttoainelaitteiden kanssa tulee vähän jumppaa, jos sulla ei oo 305:sen TBI:tä(?), vai millä toi V6 oikein on? Ja olikos V6:sen loota vähän heikompaa tekoa, mutta TH700 vaihteistoja kyllä löytyy. Fyysisesti istuu kyllä paikoilleen, jos sulla vain on kaikki moottorikorvat siihen kasiin. Niitäkin löytyy kyllä.
     
  3. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Eli tehokkaammasta ruiskukutosesta kaasarikasiin?

    Tottakai saa tehdä mittee vaan omillaan, mutta nyt en ymmärrä.

    Kardaani jne. muutoksia tulee, mutta eihän toi mikään maailman haasteellisin homma ole, koska samoja autoja tehty kasilla ja kutosella.
     
  4. Tommenhof

    Tommenhof 1st gear

    Enemmän taitaa olla tekemisen puute mutta toi 305 on kyllä ihan pirteä peli, rullanokilla, holley sniper ois myös tarkoitus laittaa. Kutonen on TBI.
     
  5. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuskin kardaaniin tarvitsee puuttua ;)
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Jokseenkin yksinkertanen homma pitäisi olla kun voi hyödyntää tbi-autossa jo olevat osat haluttaessa.

    Sopivat korvakot koneelle, laatikko ja kardaani on samat kasin kanssa, niille ei tarvitse tehdä mitään, sillä GM 4.3 V6 on oikeasti vain pätkäisty 350 SBC.
    Tankkiin vaihtaa tehokkaamman polttoainepumpun, esim Edel #3581 (=Wallbro 255) joka on suoraan pulttaa kiinni TBI-pumpun tilalle.
    Sniper:n voi laittaa ohjaamaan vaikka orkkis b-pumpun relettä...ite laittaisin kyllä paremman releen ja virrat ehkä vielä suoraan laturin perästä.
    Orkkis b-pumpun öljynpaine ohjauksen jättäisin varmaan pois, koska Sniper ohjaa relettä suoraan.
    Polttoainelinjat ja b-suodatinkin on jo valmiina autossa.
    Jos se TBI on vieläpä letkuilla, niin sopivalla AN-liittimellä/adapterilla nekin saanee käymään vaikka suoraan Sniperin kylkeen, metalliputkellinen versio vähän hankalampi...TBI liittimet on M16 x 1.5 ja M14 x 1.5.
    Riippuen vähän 305 vuosimallista ja kansista yms. olemassa olevat 4.3:n apulaitteetkin voinee hyödyntää, kunhan vesipumpun vaihtaa reverse-malliin, sillä moniurahihna pyörittää väärään suuntaa...samalla saa säilytettyä auton orkkis laturinkin.

    Suurin homma lienee miettiä miten haluaa ohjata laatikon turbiinilukkoa ?
    Siihenkin löytyy erilaisia mahdollisuuksia, saa jopa valmiita ohjaimia jollei viritä jotain nappia ?
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. Anza

    Anza Gearhead

    Mä vaihdoin tankin ja pumpun. Bensalinjat oli ruosteiset putket, mutta liittimien kohdalta hyvässä kunnossa. Tankin puolelta siis irti pätkät, ruosteinen kohta poikki ja traktoriliikkeessä prässäysliitokset metalliputkeen bensan kestävästä letkusta. Muu bensalinja näytti hyvälle. Walbron pumppu ja taisin vaan laittaa sulakkeen virtajohtoon.
     
  8. Over the hill

    Over the hill 1st gear

    Anza: Onko sinulla mahdollisuutta laittaa kuvaa minkälainen prässäsysliitoksesta tuli ja oliko mainitsemasi liike yksityinen vai jonkun ketjun?
     

Kerro tästä muillekin!