Tech Line Black Satin pakosarjapinnoite

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jus57, 17.5.2020.

  1. jus57

    jus57 Gearhead

    Onkos tämmösestä myrkystä KOKEMUSTA täällä kellään? Hommasin vajaan pullon ja meinasin pinnoittaa
    Fender weldit...Kestääkö uuden tehdasvärin päällä vai vaatiiko pellille puhdistuksen?
    Ja mielipide ei ole sama kuin kokemus!
     
  2. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Kokemuksella hiekkapuhallettujen peltisarjojen päällä pysyy hyvin. Ollut nyt 2 vuotta ja ei ole irtoillut. Tehdasvärin päälle en laittais.
     
  3. Filth

    Filth 3rd gear

    Ja karkealla hiekalla puhallettava että saa tartunta pintaa. Itellä ainakin hävisi pakopesästä ensin metreillä tuo pinnoite, tulin siihen tulokseen että ei ollu riittävän karkeeta se eväs millä puhalsin pesän, olikohan jotkut soodan jämät tjs mitä sattuu olemaan sillon :(
     
  4. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    pari vuotta pysyi aika siistinä, nyt 6v myöhemmin ei ole oikein mitään jäljellä. Voi olla että tuli suihkittua liian paksulti kerralla, käytössä ei ollut kun tavallinen maaliruisku. Pikkuhiljaa lähti ruostumaan ei hilseile tms. vain ulkopuolelta värjäsin ja lasikuulapuhallus pohjina.
     
  5. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Itse hiekkapuhallutin peltipakosarjat ensin, niistä tuli aika karheat, eli käsittääkseni hyvä tartuntapinta. Sama tilanne kuin edellisellä kirjoittajalla, aluksi näytti hyvältä, nyt siitä on aikaa neljä vuotta ja joitakin tuhansia kilometrejä, ja ruostetta tulee läpi vähän joka puolelta, varsinkin kansia lähellä olevasta päästä. Eikä se minullakaan ole mistään lohkeillut tai irronnut.

    Päinvastoin kuin edellinen kirjoittaja, mulla on oletuksena, että sitä tuli maaliruiskulla laitettua turhan ohut kerros, mutta lopputulos vaikuttaa olevan kuitenkin sama...
     
  6. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    On kokemusta. Ei saa maalata vanhan maalin päälle. Pitää hiekkapuhaltaa ohjeidenkin mukaan. Pysyy kuin tauti. Itse maalasin mp pakoputkien lämpösuojat, jotka ei käy ihan niin kuumana kuin pakosarjat ja ei viidessä vuodessa mennyt miksikään. Se kohta tosin kiillottui pinnaltaan, johon koipi osui.
     
  7. -chgr

    -chgr 2nd gear

    Tuli itse tuossa vedettyä valusarjoihin aluskeraami ja sitten sen päälle black satin uunituksineen. Puhallettu teräsrakeella ja sitten vielä oksidilla varmuuen vuoks..
    Aineitakin jäi vielä käyttämättä..
     
    Muokattu: 30.8.2020
  8. HT

    HT Gearhead

    Mulla oli aikoinaan peltisarjoissa tuo pinnoite. Hiekkapuhallettuihin peltisarjoihin sen ruiskulla kaveri veteli. Kahdeksan vuoden jälkeen kun auton möin, oli pinnoite vielä ihan hyvä.
     
  9. Eliminator

    Eliminator 3rd gear

    Teitkö neutralisoinnin soodapuhalluksen jälkee? Jos et, niin siinä syy.
     
  10. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Minä ruiskutin Techlinen Colorguard värin puhallettujen sarjojen päälle. 250ml purkki riitti tarpeeseen ja lopputulos oli sekä kestävä että upea.
     
    -chgr tykkää tästä.
  11. -chgr

    -chgr 2nd gear

    Jos joku kaipailee sarjojen pinnoitusta Lahessa voin tehdä . Yv voi laittaa
     

Kerro tästä muillekin!