Camaro 2nd gen jarrutaistelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja GooglePoo, 19.8.2019.

  1. mukko

    mukko 2nd gear

    Mulla edellisessä Dodgen RamVanissa suihkus noin, sekä vanha jossa kalvo.vuoti että uus.
    Järjestelmässä oli vaan ilmaa + takakengät piti säätää just eikä melkee kohdilleen. Tuli otettua silloin puuhalaput ja muutaman päivän ajeluiden jälkeen (tuli ajettua useampi sata km kun tarvin autoa eikä leimattomuus voinu estää, jarruteltua kun peruutti jne ja jarrut löyty sit leimalla). Toi kampe oli kyllä tosi tarkka kenkien säädöstä, ei aikonaan ole aiemmat vastaavat kamppeet ollu, tai sitten aika kultaa muistot.
     
  2. FFreak

    FFreak Gearhead

    Mun mielestä tuo nesteen suihkuaminen pohjan reiästä taitaa olla jenkkien ominaisuus.
    Mulla oli mustissa sama ongelma ilmauksessa. Samanlainen konversio tuli, että eteen isommat levyt ja taakse rumpujen tilalle levyt. Välissä on paineen tasaus säädin. Ei löytynyt jarruja vaikka tuskassa ilmailtiin monta kertaa ja vaikka miten päin. Sitten muljahti mieleen, että olin tehnyt säädettävän tangon polkimelta pääsylinteriin. Tämä toimi vanhoilla jarruilla. No säädin pituutta puoli senttiä lisää niin kas löytyi jarrut. Hitto kun olisin heti tajunnut. Se ei sitten saa olla liian pitkä, että junttaa männän pohjaan pääsylinterissä.
     
  3. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Muistelisin että aikanaan perinteisellä tyylillä Camaron jarruja ilmatessani sieltä aina vähän hyppi jarrunestettä pääsylkästä takapiiriltä pihalle kun kansi oli auki. Etenkin jos polkimen päästi vähän rivakammin yläasentoonsa.
     
  4. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Kyllä tuo hetkellinen suihkuaminen säiliössä ylöspäin on ainakin jenkeissä ominaisuus. Säiliön pohjassa on reikä mistä neste virtaa pääsylkyn männän eteen. Poljinta painettaessa liikkeen alussa tapahtuu hetkellinen suihkuaminen ylöspäin ennen kuin pääsylkän mäntä ohittaa tämän reiän.
     

Kerro tästä muillekin!