Chevy van 6,5TD -98 polttoaine ongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rancor79, 25.3.2020.

  1. Rockapina

    Rockapina 1st gear

    Onko muuten koitettu vielä kerran toisella pdm boxilla. Itellä menny pari kertaa ja ekalla kerralla oli saman laiset ongelmat. Toinen liittyi kans käyntiin lähtemiseen. Käyntiin kun sai kilkailtua niin tomi hyvin. Tuntuu et joka boxi hajoo erilailla.
     
  2. Bukero

    Bukero Gearhead

    ajoaikarasioita:D.... täytyy olla ovilokerot täynnä 6.5td chevistillä
     
  3. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    No eihän se nyt lämpimällä moottorilla mitään meinaa, jos hehkuttamatta joskus epähuomiossa startannut tulille. Tai jos meinaa, niin on kyllä ainutlaatuinen moottori surkeudessaan tämä 6.5td ;)
     
  4. Rancor79

    Rancor79 1st gear

    Nyt startti pöydällä, perusteellinen putsaus ja liitinpintojen kiillotus, johdot hyvät ja starttikin vaikuttaa ihan ok kuntoiselta, jotenkin olen alkanut kallistua sen puoleen että startti vie liikaa virtaa ja se vaikuttaa sammuttimen toimintaan, kohta näkee onko tuossa perää.
     
  5. Rancor79

    Rancor79 1st gear

    Startti ehostettu, kuulee kyllä että pyörii paremmin, kiillotin vielä plus kaapeleiden jakotukin sieltä keulasta.
    Jaksaa huomattavasti paremmin lähteä tulille, mutta perusongelma/oireet vielä häiritsee. Nyt ei pelkoa että jäisi kaupan pihaan, aamuisin lähtee kerrasta, sellaisena puolilämpimänä sahauttaa kauemmin. Ei kai se polttoaineesta kuitenkaan voi olla, jos antaa seisoa kauemmin, niin sitten lähtee paremmin.
    Pitänee siirtää huomio hehkun releeseen, ohjasiko sitä jokin lämpötila anturi, ja missähän se mahtanee olla.
    Ei viitsisi nappihehkua rakennella, mutta sellaisen jos tilapäisesti kasailisi, niin voisi kartoittaa ongelmaa, tähän kellään hyviä rarkaisuja.
     
  6. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Minulla teki vapari 6.5 tuota samaa ja syynä oli lopussa oleva syöttöpumppu. Sen sai puolimämpimänä käyntiin kun kaato kylmää vettä syöttöpumpun päälle.
     
  7. Rancor79

    Rancor79 1st gear

    Noniin, ongelma ratkaistu. Suuttimia hakiessani D-techkiltä, otin vian puheeksi, ja konepelti auki. Ensimmäinen mitä Stenvall sanoi, oli: missä on toinen akku, siinä sun vika.
    Noh, ensimmäinen vani mulla ja eipä tullut mieleen, että on alunperin auto tullut kahden akun järjestelmällä. Ei muuta kuin akkukauppaan ja piuhoja virittelemään, samalla löytyi vielä epämääräinen liitos + johdossa. Vika poistui välittömästi, tulipas tyhmä olo, ainakin on nyt polttoainesysteemi ja paljon muutakin käyty läpi, en sanoisi että turhaan, mutta ehkä nyt liikaakin tullut ropailtua.
    Vianetsinnän aikana vaihtui kuitenkin, hehkut, hehkurele, suuttimet, polttoaineputkia, siirtopumppu, polttoainesuodatin muutamaan kertaan, sähköjä käyty läpi, antureita vaihdeltu, ym, ym. Voinee ainakin sanoa, että on nyt perusteellisesti huollettu :)
     
  8. Bukero

    Bukero Gearhead

    tuossa hieman aihetta sivuttiin...
     
  9. Rancor79

    Rancor79 1st gear

    kyllä, ja senhetken Mun tietojen mukaan virransaanti oli mukamas kunnossa. En osannut vaan ajatella että konepellin allakin kuuluu olla akku, edellisen omistajan mielestä oli ollut hyvä idea ottaa se pois ja pilkkoa johdot. Noh, tästä nyt viisastuneena, tai onko sen viisaampi kuitenkaan, pitäisi osata esittää oikeita kysymyksiä, mikä edellyttää taas tietämystä aiheesta.
    Nyt voikin keskittyä taas muihin juttuihin, kun tuo kunnossa.
     

Kerro tästä muillekin!