454seen puhtia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Chevrolet454ss, 23.8.2018.

  1. rotax

    rotax 2nd gear

    Kiitos vastauksista. Mitkä olis järkevät rautakannet mitkä vois portata. Tämähän on markV ja mitkä on orkkis nokan specsit.
    Mikä on orkkiskansien palotilaan koko?
    Yritin googlettaa mutta en löytänyt.
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Kyllä täällä OD:lla on muutama hemmo noita Peanut kansia portannut,ja tuloksetkin ovat käsittääkseni olleet hyvät.
    Duunia siinä on pirusti,mutta jos snurra kädessä pysyy ja tietää mitä on tekemässä niin miks ei.
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Palotilat on jotain 118cc luokkaa kooltaan, nokan specseistä en varma mutta onkohan ton ikäisessä nostot reilua .400" ja .050" asteet 200.

    Niinkuin max tuossa totesi niin orggiskansistakin saa sun tavoittelemat 400+ heppaa.
    Jos mäntien vaihto ei tule kyseeseen, niin ruttuja olis hyvä saada edes vähän ylemmäs, pienempipalotilaiset kannet, plaanaus, ohuet kansipahvit, ja niiden kaveriksi nykyaikainen nokka pienillä perusasteilla ja päälle .500" nostolla.
     
  4. janihei

    janihei Gearhead

  5. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Heitetääns oma lusikka soppaan kanssa.
    Case on tämä, nykynen kokoonpano 10.5 puristus,kiinanpakosarjat, edel 750,air gap imari,xe274h nokka ja männät hyperneutics ja kannet 049 oval portit isommilla venttiileillä.
    Kone syö öljyä jonka takia joutuu avaamaan ja tod. Näk. Männät vaihtamaan, ajattelin takomäntiä jolloin sais kierrättää ainakin 6500rpm asti, en tiedä miten vakioalakerta kestää enempää?
    Nykysellä setillä irtos 431hp pyöriltä n. 6100rpm eli vähän liikaa männille.
    Mihin kannattaisi rahat laittaa että saisi fiksusti lisää tehoa, ilman että cruisailu menee mahdottomaksi? Kannet varmasti on jo hyvät mutta entä kaasari ja nokkapuoli? Kokemuksia?
    Perä tällä hetkellä 2.73 mutta vaihtuu 3.55/3.73 suunnalle.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Mun mielestä 431hp pyöriltä tuolla kokoonpanolla on loistava tulos!
    AFR tekee varmaan aivan parhaita oval kansia,mutta onhan niillä sit hintaakin.Tämä oli kai sitten fiksu ajatus.
     
  7. Weijari

    Weijari Gearhead

    Mun rivi moottorivisaan, osaajat saa korjata virheet:

    Näyttäis 049-kansissa virtaukset nousevan vielä 0.6:nkin lifteihin asti, eli Nostot sinne ja vähän asteita pois esim mekaanisella rullakepillä, niin löytyy tehohuiput alempaa, noin ainakin teorissa. Niin hyvin en ole 454.sen perehtynyt, että tietäisin onko noin isot nostot jo ongelma. Voi alkaa jäämään pieneksi tuo 750 CFM kaasari 6500 rpm:llä, riippuu volymetrisestä hyötysuhteesta.
     
    p0ks tykkää tästä.
  8. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Juu kyllä tuo säätäjäkin sanoi että hyvät lukemat saatiin vaikka kierrokset vähän karkasikin.
    Ja kaasuun vastaaminen 2.73 välitykselläkin erittäin hyvä!
    Jäi vähän wixin läpinäkyvä 8mm lähdöillä oleva bensan suodatin kuullemma ahdistamaan että ei saannut soppaa tarpeeks, jäi muistaakseni seokset johokkin 13.2 eli hieman laihalle lappu lattiassa.
    Tiedä sitten paljonko tuo olisi kunnon b-suodatin tuo lisää tehoa.. nyt 10mm lähdöillä oleva metallinen tilalla.
    Tietty pelkkä välityksen vaihto tuo pers dynoon lisää hepoja mutta samalla ois hyvä syy laittaa rajumpaa nokkaakin kun välitys harvenee eikä cruisailun pitäisi siitä kärsiä. :rolleyes:
     
  9. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Tämän langan sivulta kolme löydät omat kokemukseni peanuttien kanssa. Kyllä niillä sen 400hp saa ja paremmalla kuin mun nokalla enemmänkin, vaikka yläpäässä vähän ahistavatkin. Vakionokalla ei kannata kuuta tavoitella.

    Toi gen V konehan on siitä ronkeli, jos haluat käyttää muita kuin gen V kansia, sulla täytyy olla speciaali kansipahvit ettei valu vedet nostajalaaksoon.
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    En ole GM fani, mutta kyllä noi peanut näyttää Holdenerin mukaan virtaavan jotain.
    Mutta turbollahan kaikki korjaantuu :D
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Joo,mut tässä tais olla kuitenkin Mark 6 motti kyseessä,ja siinähän on oval kannet peanuttien sijasta.
    Korjatkaa jos puhun disinformaatiota.
     
  12. rotax

    rotax 2nd gear

    Joo,,,toi oli asiaa ja tolla nokalla pitäis mennä päästöistä läpi.

    Autoa ei ole vielä rek.katsastusta suoritettu suomeen, eli tuleeko vähäpäästöinen ? Vuosimalli -91 ja Ruotsista haettu.
     
  13. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Huomenta BBC tietäjät

    Olisko jollakulla ylimääräisenä 454 mark IV koneeseen käypäsiä kansia jolla sais purkkaa vähän ylöspäin tollasesta 77vm truck koneesta?? Nyt paikalla 781 kannet ja männät taitaa olla noin -10cc kupilla... Purkka taitaa jäädä alle kasin..
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Helpoimmalla pääset,jos et halua liata käsiäsi on ostaa Edelbrock E-Street kannet.Niissä on 110cc palotila ja helpottaa sun tilannetta ainakin vähän.
    Tottakai tietenkin sekin ratkaisee kuinka syvälle taskuun kourasi meinaat työntää.
    Taitavat US-Partsissa sen 2K maksaa.
    Mulla oli tällaiset jotka ”Artsiracing” porttasi ja niihin tuli pirusti hönkää lisää.
     
  15. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Joo, näitä itsekkin mietin, mutta jäin pohtimaan,että onko tuo käsittääkseni -8cc pienennys nykyisistä palotiloista niin tuntuva että siihen kannataa sijoittaa se 2Ke. Edelin 100cc kannet oli myös itsellä mielessä ja summitilta niitä katselin niin tulee jonkun 3Ke maksaan pari kuluineen jos tilaa ne jenkeistä. Jotkut gm closedchamber rautakannet oli myös mielessä.
    Osaako joku viisaampi kertoa,että jos sijoitan noihin 110cc e-streeteihin niin onko tuntuvaa eroa noihin nykyisiin 781 kansiin? Vai olisko viisaampi katsella jostain gm closed chamber kannet?
     
  16. max

    max Double Gearhead

    No,jos sä jostain löydät 50v. vanhat closed chamber kannet projektina,niin ehkä niistä halutaan 500e.
    Remonttiin isompine venttiileineineen,kaikkine muine hiluineen ja koneistuksineen tekee hyvinkin se 1500e.
    Eli samoissa olet hinnan kanssa,ja kuitenkin E-Streetissä on kanavan ja palotilan malli tätä päivää,ei 60-lukua.
     
  17. jpe

    jpe 3rd gear

    Gen6:sen 100cc Vortec ovaalikannet.
     
    artsiracing tykkää tästä.
  18. max

    max Double Gearhead

    Käyvätkö Mark IV blokiin?
    Joku varmaan tietää.
     
  19. jpe

    jpe 3rd gear

    Omaan juuri laitoin, tosin starttaamaan pääsee vasta kun saa nokan.

    Nelosen tiivisteellä sopii ja ei mahdu pattimäntien kanssa. Noin ysin puristukset saa tuollaiseen tasa- tai kuppimäntä trukki pannuun.
     
  20. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Niin muuten tälläiset olisi kaverilla irtonaisena. Millaset nää on kanaviltaan/venttiileiltään verrattuna noihin 781 kansiin? Äkkiseltään ei muista niistä muuta kuin sen että ainakin vipojen studit on pienemmät..
     

Kerro tästä muillekin!